Nové SUV Ford Kuga obdrželo za své bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 procent bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu pak komisaři ocenili plným počtem bodů.
Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně extrémně pevných ocelových trubek, vyráběných metodou prostorového tvarování. Ty se nacházejí v čelních sloupcích a ve střeše.
Bezpečnost jízdy i komfort obsluhy nového Fordu Kuga zvyšují moderní technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360. Patří k nim:
Předkolizní asistent Pre-Collision Assist s detekcí chodců a cyklistů: nová Kuga je prvním evropským modelem značky, v němž je tento systém rozšířen o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo. Pokud řidič odbočí do cesty protijedoucímu vozidlu a systém vyhodnotí riziko srážky jako bezprostřední, začne automaticky brzdit.
Systém udržování v jízdním pruhu s novou funkcí detekce okraje vozovky pozná, kde komunikace přechází do nezpevněného povrchu, i když okraj není vyznačen vodorovným dopravním značením. V případě potřeby zasáhne do řízení takovým způsobem, aby vůz nesjel ze silnice.
Systém hlídání mrtvých úhlů pracuje v součinnosti se systémem udržování v jízdním pruhu. Pokud řidič na víceproudé komunikaci dá znamení o změně směru jízdy nebo zahájí manévr změny pruhu v situaci, kdy se v mrtvém úhlu nachází jiné vozidlo, systém vyvine v řízení jemný opačný moment, aby řidiče na nebezpečí upozornil. I tato funkce znamená v evropské nabídce značky Ford novinku.
Upozornění na vozidla v kolmém směru: při couvání do vozovky (například z řady stojících aut) varuje před vozidly, jimž by Kuga mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování.
Asistent vyhýbacího manévru pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující překážku. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě rizika kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce.
Systém upozornění na najetí na dálnici v protisměru: na základě obrazu z přední kamery a údajů navigačního systému upozorní řidiče zvukovým i vizuálním signálem, pokud na dálničním nájezdu/sjezdu projede okolo značky „zákaz jízdy v jednom směru“.
Adaptivní světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček: podle dopravních značek dokážou v předstihu nastavit osvětlení, přičemž co nejlépe osvítí zatáčku, křižovatku nebo kruhový objezd.
Kdyby snad přece jen došlo k nehodě, nový systém brzdění po srážce zmírňuje následky potenciální sekundární kolize tím, že po prvním nárazu aktivuje brzdy, aby zamezil dalšímu pohybu vozu.
Nový Ford Kuga uspěl rovněž v hodnocení ochrany dětí, kde získal vysoké skóre 86 procent. Minulý měsíc obdržel pět hvězdiček rovněž nový Ford Explorer Plug-In Hybrid. Stal se díky tomu prvním elektrifikovaným modelem značky Ford, kterému Euro NCAP udělila nejvyšší možné hodnocení podle přísnějších pravidel, zavedených v loňském roce.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?