Nové SUV Ford Kuga obdrželo za své bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 procent bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu pak komisaři ocenili plným počtem bodů.
Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně extrémně pevných ocelových trubek, vyráběných metodou prostorového tvarování. Ty se nacházejí v čelních sloupcích a ve střeše.
Bezpečnost jízdy i komfort obsluhy nového Fordu Kuga zvyšují moderní technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360. Patří k nim:
Předkolizní asistent Pre-Collision Assist s detekcí chodců a cyklistů: nová Kuga je prvním evropským modelem značky, v němž je tento systém rozšířen o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo. Pokud řidič odbočí do cesty protijedoucímu vozidlu a systém vyhodnotí riziko srážky jako bezprostřední, začne automaticky brzdit.
Systém udržování v jízdním pruhu s novou funkcí detekce okraje vozovky pozná, kde komunikace přechází do nezpevněného povrchu, i když okraj není vyznačen vodorovným dopravním značením. V případě potřeby zasáhne do řízení takovým způsobem, aby vůz nesjel ze silnice.
Systém hlídání mrtvých úhlů pracuje v součinnosti se systémem udržování v jízdním pruhu. Pokud řidič na víceproudé komunikaci dá znamení o změně směru jízdy nebo zahájí manévr změny pruhu v situaci, kdy se v mrtvém úhlu nachází jiné vozidlo, systém vyvine v řízení jemný opačný moment, aby řidiče na nebezpečí upozornil. I tato funkce znamená v evropské nabídce značky Ford novinku.
Upozornění na vozidla v kolmém směru: při couvání do vozovky (například z řady stojících aut) varuje před vozidly, jimž by Kuga mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování.
Asistent vyhýbacího manévru pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující překážku. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě rizika kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce.
Systém upozornění na najetí na dálnici v protisměru: na základě obrazu z přední kamery a údajů navigačního systému upozorní řidiče zvukovým i vizuálním signálem, pokud na dálničním nájezdu/sjezdu projede okolo značky „zákaz jízdy v jednom směru“.
Adaptivní světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček: podle dopravních značek dokážou v předstihu nastavit osvětlení, přičemž co nejlépe osvítí zatáčku, křižovatku nebo kruhový objezd.
Kdyby snad přece jen došlo k nehodě, nový systém brzdění po srážce zmírňuje následky potenciální sekundární kolize tím, že po prvním nárazu aktivuje brzdy, aby zamezil dalšímu pohybu vozu.
Nový Ford Kuga uspěl rovněž v hodnocení ochrany dětí, kde získal vysoké skóre 86 procent. Minulý měsíc obdržel pět hvězdiček rovněž nový Ford Explorer Plug-In Hybrid. Stal se díky tomu prvním elektrifikovaným modelem značky Ford, kterému Euro NCAP udělila nejvyšší možné hodnocení podle přísnějších pravidel, zavedených v loňském roce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?