Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám
Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám, foto: Goodyear
Petar Kovač , AutoRoad.cz 21. října 2019 10:09
Sdílej:

Na trhu se stále častěji objevují celoroční pneumatiky a jejich obliba roste. Minimálně ušetří dvě návštěvy v pneuservisu. Německý automobilový klub ACE otestoval tento typ pneumatiky ve velikosti 205/60 R16 a ani jedna značka v testu nepropadla.

Celoroční pneumatiky jsou stále v módě. V Německu jen v minulém roce zaznamenaly pneumatiky do každého počasí nárůst prodeje o deset procent. Automobilový klub ACE nyní testoval osm celoročních pneumatik společně s německou organizací GTÜ (společnost pro technický dozor). Závěr? Všeuměla v této kategorii bohužel nenajdete. Pokud však znáte omezení konkrétního modelu celoroční pneumatiky, mohou být dobrým kompromisem.

Od celoročních pneumatik se očekává, že budou skutečně použitelné v létě nebo v zimě, na mokrých nebo suchých silnicích. Jestli toto tvrzení splní, zjišťoval klub ACE ve finské zímě a v rakouském létě. Bylo testováno osm komerčně dostupných celoročních pneumatik o velikosti 205/60 R16, vhodných pro různé kategorie osobních automobilů napříč třídami. Kromě délky brzdné dráhy na sněhu bylo testováno i chování a ovladatelnost na suchých a mokrých vozovkách.

Vítězem testu s hodnocením „vysoce doporučeno“ je Continental AllSeasonContact s 200 ze 260 bodů, následovaný pneumatikou Fulda Multicontrol na druhém místě s výsledkem testu „doporučeno“ a 193 z 260 bodů. AllSeasonContact nabízí nejlepší celkový balíček, i když vykazuje slabiny v přilnavosti na sněhu. Na druhé straně jsou jízdní a brzdné chování za mokra na úrovni čistě letních a zimních pneumatik. Fulda Multicontrol má nejlepší vlastnosti na sněhu. V této kategorii dokonce předčila i čistě zimní pneumatiku Continental WinterContact. Na mokrých vozovkách má Multicontrol problémy zejména s brzdnou dráhou a aquaplaningem. Na suchých silnicích vede Michelin Crossclimate+. Při jízdě na sněhu však za svými konkurenty zaostává. Ceny testovaných pneumatik se pohybují mezi 11 a 13 tisíci korunami za sadu 4 pneumatik.

Pokud tedy jezdíte po udržovaných silnicích a za celý rok vás sníh na silnici nezastihne, koupí celoroční pneumatiky určitě neuděláte chybu. Otázkou však stále zůstává opotřebení pneumatiky. Klasická zimní pneumatika se v létě sjíždí výrazně rychleji než zimní. Celoroční pneumatika vám minimálně ušetří námahu s rozhodováním o vhodném okamžiku přezutí. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.