Na trhu se stále častěji objevují celoroční pneumatiky a jejich obliba roste. Minimálně ušetří dvě návštěvy v pneuservisu. Německý automobilový klub ACE otestoval tento typ pneumatiky ve velikosti 205/60 R16 a ani jedna značka v testu nepropadla.
Celoroční pneumatiky jsou stále v módě. V Německu jen v minulém roce zaznamenaly pneumatiky do každého počasí nárůst prodeje o deset procent. Automobilový klub ACE nyní testoval osm celoročních pneumatik společně s německou organizací GTÜ (společnost pro technický dozor). Závěr? Všeuměla v této kategorii bohužel nenajdete. Pokud však znáte omezení konkrétního modelu celoroční pneumatiky, mohou být dobrým kompromisem.
Od celoročních pneumatik se očekává, že budou skutečně použitelné v létě nebo v zimě, na mokrých nebo suchých silnicích. Jestli toto tvrzení splní, zjišťoval klub ACE ve finské zímě a v rakouském létě. Bylo testováno osm komerčně dostupných celoročních pneumatik o velikosti 205/60 R16, vhodných pro různé kategorie osobních automobilů napříč třídami. Kromě délky brzdné dráhy na sněhu bylo testováno i chování a ovladatelnost na suchých a mokrých vozovkách.
Vítězem testu s hodnocením „vysoce doporučeno“ je Continental AllSeasonContact s 200 ze 260 bodů, následovaný pneumatikou Fulda Multicontrol na druhém místě s výsledkem testu „doporučeno“ a 193 z 260 bodů. AllSeasonContact nabízí nejlepší celkový balíček, i když vykazuje slabiny v přilnavosti na sněhu. Na druhé straně jsou jízdní a brzdné chování za mokra na úrovni čistě letních a zimních pneumatik. Fulda Multicontrol má nejlepší vlastnosti na sněhu. V této kategorii dokonce předčila i čistě zimní pneumatiku Continental WinterContact. Na mokrých vozovkách má Multicontrol problémy zejména s brzdnou dráhou a aquaplaningem. Na suchých silnicích vede Michelin Crossclimate+. Při jízdě na sněhu však za svými konkurenty zaostává. Ceny testovaných pneumatik se pohybují mezi 11 a 13 tisíci korunami za sadu 4 pneumatik.
Pokud tedy jezdíte po udržovaných silnicích a za celý rok vás sníh na silnici nezastihne, koupí celoroční pneumatiky určitě neuděláte chybu. Otázkou však stále zůstává opotřebení pneumatiky. Klasická zimní pneumatika se v létě sjíždí výrazně rychleji než zimní. Celoroční pneumatika vám minimálně ušetří námahu s rozhodováním o vhodném okamžiku přezutí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.