Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám
Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám, foto: Goodyear
Petar Kovač , AutoRoad.cz 21. října 2019 10:09
Sdílej:

Na trhu se stále častěji objevují celoroční pneumatiky a jejich obliba roste. Minimálně ušetří dvě návštěvy v pneuservisu. Německý automobilový klub ACE otestoval tento typ pneumatiky ve velikosti 205/60 R16 a ani jedna značka v testu nepropadla.

Celoroční pneumatiky jsou stále v módě. V Německu jen v minulém roce zaznamenaly pneumatiky do každého počasí nárůst prodeje o deset procent. Automobilový klub ACE nyní testoval osm celoročních pneumatik společně s německou organizací GTÜ (společnost pro technický dozor). Závěr? Všeuměla v této kategorii bohužel nenajdete. Pokud však znáte omezení konkrétního modelu celoroční pneumatiky, mohou být dobrým kompromisem.

Od celoročních pneumatik se očekává, že budou skutečně použitelné v létě nebo v zimě, na mokrých nebo suchých silnicích. Jestli toto tvrzení splní, zjišťoval klub ACE ve finské zímě a v rakouském létě. Bylo testováno osm komerčně dostupných celoročních pneumatik o velikosti 205/60 R16, vhodných pro různé kategorie osobních automobilů napříč třídami. Kromě délky brzdné dráhy na sněhu bylo testováno i chování a ovladatelnost na suchých a mokrých vozovkách.

Vítězem testu s hodnocením „vysoce doporučeno“ je Continental AllSeasonContact s 200 ze 260 bodů, následovaný pneumatikou Fulda Multicontrol na druhém místě s výsledkem testu „doporučeno“ a 193 z 260 bodů. AllSeasonContact nabízí nejlepší celkový balíček, i když vykazuje slabiny v přilnavosti na sněhu. Na druhé straně jsou jízdní a brzdné chování za mokra na úrovni čistě letních a zimních pneumatik. Fulda Multicontrol má nejlepší vlastnosti na sněhu. V této kategorii dokonce předčila i čistě zimní pneumatiku Continental WinterContact. Na mokrých vozovkách má Multicontrol problémy zejména s brzdnou dráhou a aquaplaningem. Na suchých silnicích vede Michelin Crossclimate+. Při jízdě na sněhu však za svými konkurenty zaostává. Ceny testovaných pneumatik se pohybují mezi 11 a 13 tisíci korunami za sadu 4 pneumatik.

Pokud tedy jezdíte po udržovaných silnicích a za celý rok vás sníh na silnici nezastihne, koupí celoroční pneumatiky určitě neuděláte chybu. Otázkou však stále zůstává opotřebení pneumatiky. Klasická zimní pneumatika se v létě sjíždí výrazně rychleji než zimní. Celoroční pneumatika vám minimálně ušetří námahu s rozhodováním o vhodném okamžiku přezutí. 

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.