První elektromobil značky se v losím testu neukázal v příliš dobrém světle. Za všechno však může elektronická berlička jménem ESP. Reaguje způsobem, který zhoršuje ovladatelnost vozu v kritických situacích.
Vozy, které jsou primárně koncipovány jako elektromobily, mají většinou velmi jisté jízdní vlastnosti. Nízké těžiště díky bateriím umístěným v podlaze spolu s vyšší hmotností zajišťují vysokou stabilitu vozu ve vyšších rychlostech. Prudké manévry však dávají těmto vozům zabrat. Vysoká hmotnost vozu zvyšuje jejich setrvačnost a změnit směr s dvoutunovým monstrem není tak jednoduché.
Jaguar I-Pace při losím testu, který má simulovat vyhnutí se překážce ve vysoké rychlosti, zablokoval levé přední kolo. Jeho zablokováním dojde k nekontrolovanému nedotáčivému smyku. Při uvolnění brzdného tlaku na tomto kole pak dojde k skokové reakci vozu což nezkušeného řidiče zaskočí. Ani profesionální řidič na videu nedokázal vůz pořádně zkrotit. Výsledkem je poměrně nízká rychlost nájezdu mezi kužely - 73 km/h. Vzhledem k hmotnosti vozu se nejedná o nic hrozného, horší je spíše chování vozu, který je v nejhorším okamžiku téměř neovladatelný.
Ani při jízdě slalomem jízdními vlastnostmi neučaruje. ESP je při vyšších rychlostech velmi agresivní a reaguje skokově čímž zhoršuje ovladatelnost. Španělští novináři tyto reakce zaznamenali i při rychlejší jízdě na běžné silnici. Jediná věc, která se jim na voze líbila, jsou malé náklony karoserie. To však platí pouze pro nízké rychlosti.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?