Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích
Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích, foto: youtube.com
Petar Kovač , AutoRoad.cz 11. října 2019 11:29
Sdílej:

První elektromobil značky se v losím testu neukázal v příliš dobrém světle. Za všechno však může elektronická berlička jménem ESP. Reaguje způsobem, který zhoršuje ovladatelnost vozu v kritických situacích.

Vozy, které jsou primárně koncipovány jako elektromobily, mají většinou velmi jisté jízdní vlastnosti. Nízké těžiště díky bateriím umístěným v podlaze spolu s vyšší hmotností zajišťují vysokou stabilitu vozu ve vyšších rychlostech. Prudké manévry však dávají těmto vozům zabrat. Vysoká hmotnost vozu zvyšuje jejich setrvačnost a změnit směr s dvoutunovým monstrem není tak jednoduché.

Jaguar I-Pace při losím testu, který má simulovat vyhnutí se překážce ve vysoké rychlosti, zablokoval levé přední kolo. Jeho zablokováním dojde k nekontrolovanému nedotáčivému smyku. Při uvolnění brzdného tlaku na tomto kole pak dojde k skokové reakci vozu což nezkušeného řidiče zaskočí. Ani profesionální řidič na videu nedokázal vůz pořádně zkrotit. Výsledkem je poměrně nízká rychlost nájezdu mezi kužely - 73 km/h. Vzhledem k hmotnosti vozu se nejedná o nic hrozného, horší je spíše chování vozu, který je v nejhorším okamžiku téměř neovladatelný.

Ani při jízdě slalomem jízdními vlastnostmi neučaruje. ESP je při vyšších rychlostech velmi agresivní a reaguje skokově čímž zhoršuje ovladatelnost. Španělští novináři tyto reakce zaznamenali i při rychlejší jízdě na běžné silnici. Jediná věc, která se jim na voze líbila, jsou malé náklony karoserie. To však platí pouze pro nízké rychlosti.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?