První elektromobil značky se v losím testu neukázal v příliš dobrém světle. Za všechno však může elektronická berlička jménem ESP. Reaguje způsobem, který zhoršuje ovladatelnost vozu v kritických situacích.
Vozy, které jsou primárně koncipovány jako elektromobily, mají většinou velmi jisté jízdní vlastnosti. Nízké těžiště díky bateriím umístěným v podlaze spolu s vyšší hmotností zajišťují vysokou stabilitu vozu ve vyšších rychlostech. Prudké manévry však dávají těmto vozům zabrat. Vysoká hmotnost vozu zvyšuje jejich setrvačnost a změnit směr s dvoutunovým monstrem není tak jednoduché.
Jaguar I-Pace při losím testu, který má simulovat vyhnutí se překážce ve vysoké rychlosti, zablokoval levé přední kolo. Jeho zablokováním dojde k nekontrolovanému nedotáčivému smyku. Při uvolnění brzdného tlaku na tomto kole pak dojde k skokové reakci vozu což nezkušeného řidiče zaskočí. Ani profesionální řidič na videu nedokázal vůz pořádně zkrotit. Výsledkem je poměrně nízká rychlost nájezdu mezi kužely - 73 km/h. Vzhledem k hmotnosti vozu se nejedná o nic hrozného, horší je spíše chování vozu, který je v nejhorším okamžiku téměř neovladatelný.
Ani při jízdě slalomem jízdními vlastnostmi neučaruje. ESP je při vyšších rychlostech velmi agresivní a reaguje skokově čímž zhoršuje ovladatelnost. Španělští novináři tyto reakce zaznamenali i při rychlejší jízdě na běžné silnici. Jediná věc, která se jim na voze líbila, jsou malé náklony karoserie. To však platí pouze pro nízké rychlosti.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?