Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích (2:49) | video: youtube.com

Vozy, které jsou primárně koncipovány jako elektromobily, mají většinou velmi jisté jízdní vlastnosti. Nízké těžiště díky bateriím umístěným v podlaze spolu s vyšší hmotností zajišťují vysokou stabilitu vozu ve vyšších rychlostech. Prudké manévry však dávají těmto vozům zabrat. Vysoká hmotnost vozu zvyšuje jejich setrvačnost a změnit směr s dvoutunovým monstrem není tak jednoduché.

Jaguar I-Pace při losím testu, který má simulovat vyhnutí se překážce ve vysoké rychlosti, zablokoval levé přední kolo. Jeho zablokováním dojde k nekontrolovanému nedotáčivému smyku. Při uvolnění brzdného tlaku na tomto kole pak dojde k skokové reakci vozu což nezkušeného řidiče zaskočí. Ani profesionální řidič na videu nedokázal vůz pořádně zkrotit. Výsledkem je poměrně nízká rychlost nájezdu mezi kužely - 73 km/h. Vzhledem k hmotnosti vozu se nejedná o nic hrozného, horší je spíše chování vozu, který je v nejhorším okamžiku téměř neovladatelný.

Ani při jízdě slalomem jízdními vlastnostmi neučaruje. ESP je při vyšších rychlostech velmi agresivní a reaguje skokově čímž zhoršuje ovladatelnost. Španělští novináři tyto reakce zaznamenali i při rychlejší jízdě na běžné silnici. Jediná věc, která se jim na voze líbila, jsou malé náklony karoserie. To však platí pouze pro nízké rychlosti.

– pet / AutoRoad.cz

reklama