Nejnovější spotřebitelský průvodce Which? Car udělil hned 12 modelům Toyoty titul ‚Nejlepší koupě‘. Jsou mezi nimi hybridní modely i vodíková Mirai.
Do žebříčku jsou každoročně zahrnuty všechny kategorie od městských vozů po SUV. Průvodce Which? na základě vlastního komplexního testování a hodnocení spolehlivosti ze strany majitelů více než tisíce vozidel hodnotí nejlepší a nejhorší možný nákup vozů ve Velké Británii.
Protože se Toyota dlouhodobě soustředí na vozidla s alternativním pohonem, je logické, že průvodce Which? v kategoriích nových vozidel ocenil hybridní vozy s autonomním dobíjením – s výjimkou jediného, kterým je model Mirai poháněný vodíkovými palivovými články.
Zájemci o nová vozidla se stále více zaměřují na elektrifikovaná vozidla a alternativní pohony. V tomto kontextu není velkým překvapením, že Which? označuje vodíkový model Toyota Mirai jako ‚Nejlepší koupi‘, navíc v tomto významném automobilovém segmentu. Mirai údajně ukazuje na skutečnost, že „budoucnost je již tady“ a vysoce boduje proto, že „na rozdíl od elektromobilů nevyžaduje dlouhé dobíjení“.
V konkurenty nabitém segmentu větších SUV pak průvodce Which? Car ocenil novou Toyotu RAV4 Hybrid pro její „hospodárnost, kultivovanost a suverénní jízdu“ i schopnost hrát roli „skvělé alternativy k naftovým SUV“.
Mezi oceněnými je také Toyota Yaris Hybrid, oceňovaná pro bezporuchový provoz v 92 procentech případů, za což si odnesla titul ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii malých vozů.
Na úspěchy hybridních vozidel navazuje i sedmimístný model Toyota Prius+ jako ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii MPV – oceněn byl za kvalitu dílenského zpracování, pohodlí a nízkou spotřebu paliva ve městě. Provedení Prius Plug-in Hybrid zase porotci popsali jako „krále úspornosti ve městě“.
S poukazem na spolehlivost napříč modelovou nabídkou a spokojenost majitelů vozů Toyota pak průvodce Which? Car zmiňuje, že 61 procent všech vozů Toyota, které jsou právě na trhu, bylo zařazeno do kategorie ‚Nejlepší koupě‘.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?