Nejnovější spotřebitelský průvodce Which? Car udělil hned 12 modelům Toyoty titul ‚Nejlepší koupě‘. Jsou mezi nimi hybridní modely i vodíková Mirai.
Do žebříčku jsou každoročně zahrnuty všechny kategorie od městských vozů po SUV. Průvodce Which? na základě vlastního komplexního testování a hodnocení spolehlivosti ze strany majitelů více než tisíce vozidel hodnotí nejlepší a nejhorší možný nákup vozů ve Velké Británii.
Protože se Toyota dlouhodobě soustředí na vozidla s alternativním pohonem, je logické, že průvodce Which? v kategoriích nových vozidel ocenil hybridní vozy s autonomním dobíjením – s výjimkou jediného, kterým je model Mirai poháněný vodíkovými palivovými články.
Zájemci o nová vozidla se stále více zaměřují na elektrifikovaná vozidla a alternativní pohony. V tomto kontextu není velkým překvapením, že Which? označuje vodíkový model Toyota Mirai jako ‚Nejlepší koupi‘, navíc v tomto významném automobilovém segmentu. Mirai údajně ukazuje na skutečnost, že „budoucnost je již tady“ a vysoce boduje proto, že „na rozdíl od elektromobilů nevyžaduje dlouhé dobíjení“.
V konkurenty nabitém segmentu větších SUV pak průvodce Which? Car ocenil novou Toyotu RAV4 Hybrid pro její „hospodárnost, kultivovanost a suverénní jízdu“ i schopnost hrát roli „skvělé alternativy k naftovým SUV“.
Mezi oceněnými je také Toyota Yaris Hybrid, oceňovaná pro bezporuchový provoz v 92 procentech případů, za což si odnesla titul ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii malých vozů.
Na úspěchy hybridních vozidel navazuje i sedmimístný model Toyota Prius+ jako ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii MPV – oceněn byl za kvalitu dílenského zpracování, pohodlí a nízkou spotřebu paliva ve městě. Provedení Prius Plug-in Hybrid zase porotci popsali jako „krále úspornosti ve městě“.
S poukazem na spolehlivost napříč modelovou nabídkou a spokojenost majitelů vozů Toyota pak průvodce Which? Car zmiňuje, že 61 procent všech vozů Toyota, které jsou právě na trhu, bylo zařazeno do kategorie ‚Nejlepší koupě‘.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.