Češi začali přicházet na chuť novému způsobu cestování a trávení volného času. Výrazně roste zájem o obytné vozy vzniklé vestavbou do dodávek. Do běžné dodávky, která přes týden slouží k pracovním účelům, jsou na víkend výrobci schopní během chvíle vměstnat obývací prostor, ložnici i kuchyň.
Zatímco celý trh osobních aut klesl do srpna o desetinu, segment velkých osobních dodávek klesl polovičním tempem na 6484 prodaných vozů. Pokles je zmírněný částečně právě díky rostoucímu počtu obytných vestaveb. To vše přitom za cenu nesrovnatelně nižší proti běžným karavanům. Vyplývá to z informací dovozců.
Jedním z nejprodávanějších trendových modelů v segmentu je Toyota Proace. Tu si již letos pořídilo 943 zákazníků, což je dvojnásobek proti stejnému období loni. Zároveň to představuje 3. místo v segmentu středně velkých užitkových vozů za Volkswagenem a Fordem.
"České zákazníky stále více láká svoboda cestování, kdy se nemusejí vázat na ubytování v hotelu. Univerzálnost užitkových modelů spočívá v tom, že tato auta jsou pomocníkem v práci i při cestách na dovolenou. Například naše řešení nabízí zákazníkovi, v případě, že se rozhodne vydat se za dobrodružstvím, možnost instalace obytné vestavby do vozidla během krátké chvíle. Po zbytek týdne může vůz bez omezení využívat pro podnikání nebo rodinné účely," uvedl produktový specialista užitkových vozů Toyota Antonín Polák.
Víc než polovina lidí jezdí na dovolenou autemTrendem je podle odborníků mít větší a univerzální auto pro nezávislé cestování v přírodě, sportovní vyžití, ale i pro práci. Větší vozy lidé využívají i k cestám na dovolenou do zahraničí. Podle průzkumu agentury NMS už více než polovina Čechů jezdí na dovolenou autem.
Důležitým kritériem je přitom velikost úložného prostoru. S ústupem vozů kategorie MPV lidé častěji vyhledávají právě osobní užitková auta, která jsou větší a přitom si stále zachovávají velkou ovladatelnost i ekonomičnost provozu.
Typickým zákazníkem jsou podle Poláka rodiny s dětmi, a podnikatelé, kteří využívají vůz pro práci i rodinu. Vedle praktičnosti kladou uživatelé velký důraz na nejnovější bezpečnostní prvky a vyžadují také stále častěji automatickou převodovku, stejně jako u běžných osobních aut.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?