Obývák, ložnice i kuchyň v dodávce. Češi si oblíbili obytné vestavby

AutoRoad.cz, 24. září 2019, 23:56 Google+

Češi začali přicházet na chuť novému způsobu cestování a trávení volného času. Výrazně roste zájem o obytné vozy vzniklé vestavbou do dodávek. Do běžné dodávky, která přes týden slouží k pracovním účelům, jsou na víkend výrobci schopní během chvíle vměstnat obývací prostor, ložnici i kuchyň.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota ProAce Van

Toyota ProAce Van | foto: Toyota

Sdílejte článek

Zatímco celý trh osobních aut klesl do srpna o desetinu, segment velkých osobních dodávek klesl polovičním tempem na 6484 prodaných vozů. Pokles je zmírněný částečně právě díky rostoucímu počtu obytných vestaveb. To vše přitom za cenu nesrovnatelně nižší proti běžným karavanům. Vyplývá to z informací dovozců.

Jedním z nejprodávanějších trendových modelů v segmentu je Toyota Proace. Tu si již letos pořídilo  943 zákazníků, což je dvojnásobek proti stejnému období loni. Zároveň to představuje 3. místo v segmentu středně velkých užitkových vozů za Volkswagenem a Fordem.

img-responsive

Toyota ProAce Van | foto: Toyota

"České zákazníky stále více láká svoboda cestování, kdy se nemusejí vázat na ubytování v hotelu. Univerzálnost užitkových modelů spočívá v tom, že tato auta jsou pomocníkem v práci i při cestách na dovolenou. Například naše řešení nabízí zákazníkovi, v případě, že se rozhodne vydat se za dobrodružstvím, možnost instalace obytné vestavby do vozidla během krátké chvíle. Po zbytek týdne může vůz bez omezení využívat pro podnikání nebo rodinné účely," uvedl produktový specialista užitkových vozů Toyota Antonín Polák.

Víc než polovina lidí jezdí na dovolenou autem
Trendem je podle odborníků mít větší a univerzální auto pro nezávislé cestování v přírodě, sportovní vyžití, ale i pro práci. Větší vozy lidé využívají i k cestám na dovolenou do zahraničí. Podle průzkumu agentury NMS už více než polovina Čechů jezdí na dovolenou autem.

Důležitým kritériem je přitom velikost úložného prostoru. S ústupem vozů kategorie MPV lidé častěji vyhledávají právě osobní užitková auta, která jsou větší a přitom si stále zachovávají velkou ovladatelnost i ekonomičnost provozu.

Typickým zákazníkem jsou podle Poláka rodiny s dětmi, a podnikatelé, kteří využívají vůz pro práci i rodinu. Vedle praktičnosti kladou uživatelé velký důraz na nejnovější bezpečnostní prvky a vyžadují také stále častěji automatickou  převodovku, stejně jako u běžných osobních aut.

Vytisknout

Diskuze: Obývák, ložnice i kuchyň v dodávce. Češi si oblíbili obytné vestavby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Rivian

Největší objednávka elektromobilů v historii. Amazon hodlá utratit za…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud