Češi začali přicházet na chuť novému způsobu cestování a trávení volného času. Výrazně roste zájem o obytné vozy vzniklé vestavbou do dodávek. Do běžné dodávky, která přes týden slouží k pracovním účelům, jsou na víkend výrobci schopní během chvíle vměstnat obývací prostor, ložnici i kuchyň.
Zatímco celý trh osobních aut klesl do srpna o desetinu, segment velkých osobních dodávek klesl polovičním tempem na 6484 prodaných vozů. Pokles je zmírněný částečně právě díky rostoucímu počtu obytných vestaveb. To vše přitom za cenu nesrovnatelně nižší proti běžným karavanům. Vyplývá to z informací dovozců.
Jedním z nejprodávanějších trendových modelů v segmentu je Toyota Proace. Tu si již letos pořídilo 943 zákazníků, což je dvojnásobek proti stejnému období loni. Zároveň to představuje 3. místo v segmentu středně velkých užitkových vozů za Volkswagenem a Fordem.
"České zákazníky stále více láká svoboda cestování, kdy se nemusejí vázat na ubytování v hotelu. Univerzálnost užitkových modelů spočívá v tom, že tato auta jsou pomocníkem v práci i při cestách na dovolenou. Například naše řešení nabízí zákazníkovi, v případě, že se rozhodne vydat se za dobrodružstvím, možnost instalace obytné vestavby do vozidla během krátké chvíle. Po zbytek týdne může vůz bez omezení využívat pro podnikání nebo rodinné účely," uvedl produktový specialista užitkových vozů Toyota Antonín Polák.
Víc než polovina lidí jezdí na dovolenou autemTrendem je podle odborníků mít větší a univerzální auto pro nezávislé cestování v přírodě, sportovní vyžití, ale i pro práci. Větší vozy lidé využívají i k cestám na dovolenou do zahraničí. Podle průzkumu agentury NMS už více než polovina Čechů jezdí na dovolenou autem.
Důležitým kritériem je přitom velikost úložného prostoru. S ústupem vozů kategorie MPV lidé častěji vyhledávají právě osobní užitková auta, která jsou větší a přitom si stále zachovávají velkou ovladatelnost i ekonomičnost provozu.
Typickým zákazníkem jsou podle Poláka rodiny s dětmi, a podnikatelé, kteří využívají vůz pro práci i rodinu. Vedle praktičnosti kladou uživatelé velký důraz na nejnovější bezpečnostní prvky a vyžadují také stále častěji automatickou převodovku, stejně jako u běžných osobních aut.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.