Porsche představilo svůj první elektrický vůz Taycan a plánuje elektrifikaci všech svých modelů. Porsche 911 však zůstane u spalovacího motoru nejdéle. Ten se bude pod kapotou vozů Porsche objevovat minimálně dalších 15 let.
V současné době Porsche intenzivně pracuje na elektrifikaci budoucích modelů. Společně s Audi vyvíjí novou platformu pro SUV nazvanou PPE (Premium Platform Electric). Do roku 2022 má v plánu investovat celkem 6 miliard Euro do projektů spojených s elektrifikací. Šéf Porsche Oliver Blume se v rozhovoru pro německý magazín EFAHRER rozpovídal o budoucím vývoji automobilky.
"Minimálně dalších 10 až 15 let je v plánu trojice konceptů pohonu. Porsche bude paralelně nabízet automobily s optimalizovanými, emocionálními benzínovými motory, výkonnými hybridními pohony i plně elektrická sportovní vozidla. Jsme maximálně flexibilní," tvrdí Blume. Nedokázal však říci, který z těchto pohonů bude převažovat. Z jeho slov je jasné, že trend neudávají automobilky, nýbrž zákazníci a zákonodárci. Porsche tedy stále vyvíjí i spalovací motory a připravuje se na všechny možné scénáře.
Legendární model s číslovkou 911 v názvu je stále v nabídce pouze se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že se jedná o nejvýdělečnější model automobilky, nemůže si Porsche dovolit nic riskovat. Hybridizace tohoto modelu je však také v plánu. "V hledáčku jsou dvě varianty hybridního pohonu. První varianta je vysoce výkonný hybrid s technikou podobnou závodnímu vozu 919 hybrid, jehož výhodou je nízká hmotnost. Druhou variantou je plug-in-hybrid," upřesňuje Blume. I v případě představení obou těchto elektrifikovaných variant zůstanou v nabídce jak vysoce výkonné verze Turbo a Turbo S, tak i GT-verze s atmosferickými motory.
U modelů Boxster a Cayman z řady 718 je elektrifikace pravděpodobnější. O jejich elektrifikaci by mělo být rozhodnuto v následujících dvanácti měsících. Současný pohon s přeplňovaným plochým čtyřválcem se nesetkává s vřelým přijetím, elektromotor na palubě by mohl image vozu výrazně vylepšit. "Pokud bychom elektrifikovali tuto modelovou řadu, museli bychom se především zaměřit na hmotnost. To znamená, že baterie by byla umístěna do prostoru, kde se v současné době nachází spalovací motor. Zachovali bychom typické jízdní vlastnosti řady 718. Jedno je jasné - náš elektrický sportovní vůz je vždy 100% Porsche."
"Snížení hmotnosti auta je pro naše inženýry jedním z nejnáročnějších úkolů. To je jedno z koncepčních témat, na kterých v současné době intenzivně pracujeme. Elektromobilita nabízí výhody z hlediska dynamiky jízdy. Rychlost ovládání je výrazně rychlejší, jelikož chybí komponenty jako je spojka. Toho musíme využít, abychom nahradili hmotnostní hendikep. Maximální hmotnost takového plně elektrického vozidla by měla být asi 1600 kilogramů," uzavírá Blume.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?