Šéf Porsche: 911 elektromobilem nebude. Prozradil, jak si značka poradí s emisemi

pet / AutoRoad.cz, 23. září 2019, 10:38 Google+

Porsche představilo svůj první elektrický vůz Taycan a plánuje elektrifikaci všech svých modelů. Porsche 911 však zůstane u spalovacího motoru nejdéle. Ten se bude pod kapotou vozů Porsche objevovat minimálně dalších 15 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 možná dostane hybridní pohon ze závodního vozu 919 hybrid

Porsche 911 možná dostane hybridní pohon ze závodního vozu 919 hybrid | foto: Porsche

Sdílejte článek

V současné době Porsche intenzivně pracuje na elektrifikaci budoucích modelů. Společně s Audi vyvíjí novou platformu pro SUV nazvanou PPE (Premium Platform Electric). Do roku 2022 má v plánu investovat celkem 6 miliard Euro do projektů spojených s elektrifikací. Šéf Porsche Oliver Blume se v rozhovoru pro německý magazín EFAHRER rozpovídal o budoucím vývoji automobilky.

"Minimálně dalších 10 až 15 let je v plánu trojice konceptů pohonu. Porsche bude paralelně nabízet automobily s optimalizovanými, emocionálními benzínovými motory, výkonnými hybridními pohony i plně elektrická sportovní vozidla. Jsme maximálně flexibilní," tvrdí Blume. Nedokázal však říci, který z těchto pohonů bude převažovat. Z jeho slov je jasné, že trend neudávají automobilky, nýbrž zákazníci a zákonodárci. Porsche tedy stále vyvíjí i spalovací motory a připravuje se na všechny možné scénáře.

Legendární model s číslovkou 911 v názvu je stále v nabídce pouze se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že se jedná o nejvýdělečnější model automobilky, nemůže si Porsche dovolit nic riskovat. Hybridizace tohoto modelu je však také v plánu. "V hledáčku jsou dvě varianty hybridního pohonu. První varianta je vysoce výkonný hybrid s technikou podobnou závodnímu vozu 919 hybrid, jehož výhodou je nízká hmotnost. Druhou variantou je plug-in-hybrid," upřesňuje Blume. I v případě představení obou těchto elektrifikovaných variant zůstanou v nabídce jak vysoce výkonné verze Turbo a Turbo S, tak i GT-verze s atmosferickými motory.

img-responsive

U modelů GT3 zůstanou atmosferické motory | foto: Porsche

U modelů Boxster a Cayman z řady 718 je elektrifikace pravděpodobnější. O jejich elektrifikaci by mělo být rozhodnuto v následujících dvanácti měsících. Současný pohon s přeplňovaným plochým čtyřválcem se nesetkává s vřelým přijetím, elektromotor na palubě by mohl image vozu výrazně vylepšit. "Pokud bychom elektrifikovali tuto modelovou řadu, museli bychom se především zaměřit na hmotnost. To znamená, že baterie by byla umístěna do prostoru, kde se v současné době nachází spalovací motor. Zachovali bychom typické jízdní vlastnosti řady 718. Jedno je jasné - náš elektrický sportovní vůz je vždy 100% Porsche."

img-responsive

Modelová řada 718 bude pravděpodobně elektrifikována | foto: Porsche

"Snížení hmotnosti auta je pro naše inženýry jedním z nejnáročnějších úkolů. To je jedno z koncepčních témat, na kterých v současné době intenzivně pracujeme. Elektromobilita nabízí výhody z hlediska dynamiky jízdy. Rychlost ovládání je výrazně rychlejší, jelikož chybí komponenty jako je spojka. Toho musíme využít, abychom nahradili hmotnostní hendikep. Maximální hmotnost takového plně elektrického vozidla by měla být asi 1600 kilogramů," uzavírá Blume.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šéf Porsche: 911 elektromobilem nebude. Prozradil, jak si značka poradí s emisemi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

reklama

Doporučujeme

Hyundai testuje technologie pro autonomní jízdu na vozech IONIQ

Hyundai je krok od cíle. Víte co testuje v modelech IONIQ?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  5. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud