Porsche představilo svůj první elektrický vůz Taycan a plánuje elektrifikaci všech svých modelů. Porsche 911 však zůstane u spalovacího motoru nejdéle. Ten se bude pod kapotou vozů Porsche objevovat minimálně dalších 15 let.
V současné době Porsche intenzivně pracuje na elektrifikaci budoucích modelů. Společně s Audi vyvíjí novou platformu pro SUV nazvanou PPE (Premium Platform Electric). Do roku 2022 má v plánu investovat celkem 6 miliard Euro do projektů spojených s elektrifikací. Šéf Porsche Oliver Blume se v rozhovoru pro německý magazín EFAHRER rozpovídal o budoucím vývoji automobilky.
"Minimálně dalších 10 až 15 let je v plánu trojice konceptů pohonu. Porsche bude paralelně nabízet automobily s optimalizovanými, emocionálními benzínovými motory, výkonnými hybridními pohony i plně elektrická sportovní vozidla. Jsme maximálně flexibilní," tvrdí Blume. Nedokázal však říci, který z těchto pohonů bude převažovat. Z jeho slov je jasné, že trend neudávají automobilky, nýbrž zákazníci a zákonodárci. Porsche tedy stále vyvíjí i spalovací motory a připravuje se na všechny možné scénáře.
Legendární model s číslovkou 911 v názvu je stále v nabídce pouze se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že se jedná o nejvýdělečnější model automobilky, nemůže si Porsche dovolit nic riskovat. Hybridizace tohoto modelu je však také v plánu. "V hledáčku jsou dvě varianty hybridního pohonu. První varianta je vysoce výkonný hybrid s technikou podobnou závodnímu vozu 919 hybrid, jehož výhodou je nízká hmotnost. Druhou variantou je plug-in-hybrid," upřesňuje Blume. I v případě představení obou těchto elektrifikovaných variant zůstanou v nabídce jak vysoce výkonné verze Turbo a Turbo S, tak i GT-verze s atmosferickými motory.
U modelů Boxster a Cayman z řady 718 je elektrifikace pravděpodobnější. O jejich elektrifikaci by mělo být rozhodnuto v následujících dvanácti měsících. Současný pohon s přeplňovaným plochým čtyřválcem se nesetkává s vřelým přijetím, elektromotor na palubě by mohl image vozu výrazně vylepšit. "Pokud bychom elektrifikovali tuto modelovou řadu, museli bychom se především zaměřit na hmotnost. To znamená, že baterie by byla umístěna do prostoru, kde se v současné době nachází spalovací motor. Zachovali bychom typické jízdní vlastnosti řady 718. Jedno je jasné - náš elektrický sportovní vůz je vždy 100% Porsche."
"Snížení hmotnosti auta je pro naše inženýry jedním z nejnáročnějších úkolů. To je jedno z koncepčních témat, na kterých v současné době intenzivně pracujeme. Elektromobilita nabízí výhody z hlediska dynamiky jízdy. Rychlost ovládání je výrazně rychlejší, jelikož chybí komponenty jako je spojka. Toho musíme využít, abychom nahradili hmotnostní hendikep. Maximální hmotnost takového plně elektrického vozidla by měla být asi 1600 kilogramů," uzavírá Blume.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.