Porsche představilo svůj první elektrický vůz Taycan a plánuje elektrifikaci všech svých modelů. Porsche 911 však zůstane u spalovacího motoru nejdéle. Ten se bude pod kapotou vozů Porsche objevovat minimálně dalších 15 let.
V současné době Porsche intenzivně pracuje na elektrifikaci budoucích modelů. Společně s Audi vyvíjí novou platformu pro SUV nazvanou PPE (Premium Platform Electric). Do roku 2022 má v plánu investovat celkem 6 miliard Euro do projektů spojených s elektrifikací. Šéf Porsche Oliver Blume se v rozhovoru pro německý magazín EFAHRER rozpovídal o budoucím vývoji automobilky.
"Minimálně dalších 10 až 15 let je v plánu trojice konceptů pohonu. Porsche bude paralelně nabízet automobily s optimalizovanými, emocionálními benzínovými motory, výkonnými hybridními pohony i plně elektrická sportovní vozidla. Jsme maximálně flexibilní," tvrdí Blume. Nedokázal však říci, který z těchto pohonů bude převažovat. Z jeho slov je jasné, že trend neudávají automobilky, nýbrž zákazníci a zákonodárci. Porsche tedy stále vyvíjí i spalovací motory a připravuje se na všechny možné scénáře.
Legendární model s číslovkou 911 v názvu je stále v nabídce pouze se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že se jedná o nejvýdělečnější model automobilky, nemůže si Porsche dovolit nic riskovat. Hybridizace tohoto modelu je však také v plánu. "V hledáčku jsou dvě varianty hybridního pohonu. První varianta je vysoce výkonný hybrid s technikou podobnou závodnímu vozu 919 hybrid, jehož výhodou je nízká hmotnost. Druhou variantou je plug-in-hybrid," upřesňuje Blume. I v případě představení obou těchto elektrifikovaných variant zůstanou v nabídce jak vysoce výkonné verze Turbo a Turbo S, tak i GT-verze s atmosferickými motory.
U modelů Boxster a Cayman z řady 718 je elektrifikace pravděpodobnější. O jejich elektrifikaci by mělo být rozhodnuto v následujících dvanácti měsících. Současný pohon s přeplňovaným plochým čtyřválcem se nesetkává s vřelým přijetím, elektromotor na palubě by mohl image vozu výrazně vylepšit. "Pokud bychom elektrifikovali tuto modelovou řadu, museli bychom se především zaměřit na hmotnost. To znamená, že baterie by byla umístěna do prostoru, kde se v současné době nachází spalovací motor. Zachovali bychom typické jízdní vlastnosti řady 718. Jedno je jasné - náš elektrický sportovní vůz je vždy 100% Porsche."
"Snížení hmotnosti auta je pro naše inženýry jedním z nejnáročnějších úkolů. To je jedno z koncepčních témat, na kterých v současné době intenzivně pracujeme. Elektromobilita nabízí výhody z hlediska dynamiky jízdy. Rychlost ovládání je výrazně rychlejší, jelikož chybí komponenty jako je spojka. Toho musíme využít, abychom nahradili hmotnostní hendikep. Maximální hmotnost takového plně elektrického vozidla by měla být asi 1600 kilogramů," uzavírá Blume.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.