Na Nürburgringu chce šéf Tesly Elon Musk zjevně ukázat celému světu, že jeho Tesla Model S je i přes konkurenci od Porsche stále nejrychlejším sériovým elektrickým vozem na světě. Nyní také odhaluje, jak byl vůz pro rekordní jízdu upraven.
Držitelem rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu je Porsche Taycan. S časem 7 minut a 42 sekund se jedná o nejrychlejší čtyřdveřový plně elektrický vůz. Na tento rekord si nyní dělá zálusk i Elon Musk s upraveným modelem S. Tesla Model S možná ve zrychlení z 0-100 patří mezi nejrychlejší vozy planety, na okruzích však nepředvádí přesvědčivé výkony. Na Nürburgringu už to jednou zkoušela v rukách závodníka Robba Hollanda a selhala hned po první třetině nejnáročnějšího okruhu světa.
Na trhu je ale už od roku 2012 a od té doby došlo k mnoha vylepšením. Na okruhu Laguna Seca v Kalifornii nyní stanovila nový rekord v kategorii čtyřdveřových automobilů časem 1 minuta a 35,555 sekundy. Jak to dokázala? Údajně se v útrobách skrývá nové pohonné ústrojí, které zachovává 3 motory jako nejsilnější verze, dosahují však vyššího výkonu. Upraven byl také podvozek.
Nové motory jsou údajně určeny pro novou Teslu Roadster. Otázkou tedy zůstává, zdali se v nějaké formě dostanou Tesly Model S. Možná se tedy dočkáme ještě rychlejší verze než P100D Ludicrous+.
Upravená Tesla Model S má také podle Muska 7 sedadel. Původní Model S byl v této modifikaci k dostání už dříve. V kufru byly umístěny 2 nouzové sedačky spíše pro děti, jednalo se tedy spíše o konfiguraci 5+2. Později tato varianta zmizela z nabídky. Model S už je na trhu 7 let a je tedy možné, že došlo k výraznějším úpravám a dočkáme se úplně nové generace vozu.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.