Na Nürburgringu chce šéf Tesly Elon Musk zjevně ukázat celému světu, že jeho Tesla Model S je i přes konkurenci od Porsche stále nejrychlejším sériovým elektrickým vozem na světě. Nyní také odhaluje, jak byl vůz pro rekordní jízdu upraven.
Držitelem rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu je Porsche Taycan. S časem 7 minut a 42 sekund se jedná o nejrychlejší čtyřdveřový plně elektrický vůz. Na tento rekord si nyní dělá zálusk i Elon Musk s upraveným modelem S. Tesla Model S možná ve zrychlení z 0-100 patří mezi nejrychlejší vozy planety, na okruzích však nepředvádí přesvědčivé výkony. Na Nürburgringu už to jednou zkoušela v rukách závodníka Robba Hollanda a selhala hned po první třetině nejnáročnějšího okruhu světa.
Na trhu je ale už od roku 2012 a od té doby došlo k mnoha vylepšením. Na okruhu Laguna Seca v Kalifornii nyní stanovila nový rekord v kategorii čtyřdveřových automobilů časem 1 minuta a 35,555 sekundy. Jak to dokázala? Údajně se v útrobách skrývá nové pohonné ústrojí, které zachovává 3 motory jako nejsilnější verze, dosahují však vyššího výkonu. Upraven byl také podvozek.
Nové motory jsou údajně určeny pro novou Teslu Roadster. Otázkou tedy zůstává, zdali se v nějaké formě dostanou Tesly Model S. Možná se tedy dočkáme ještě rychlejší verze než P100D Ludicrous+.
Upravená Tesla Model S má také podle Muska 7 sedadel. Původní Model S byl v této modifikaci k dostání už dříve. V kufru byly umístěny 2 nouzové sedačky spíše pro děti, jednalo se tedy spíše o konfiguraci 5+2. Později tato varianta zmizela z nabídky. Model S už je na trhu 7 let a je tedy možné, že došlo k výraznějším úpravám a dočkáme se úplně nové generace vozu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?