Na Nürburgringu chce šéf Tesly Elon Musk zjevně ukázat celému světu, že jeho Tesla Model S je i přes konkurenci od Porsche stále nejrychlejším sériovým elektrickým vozem na světě. Nyní také odhaluje, jak byl vůz pro rekordní jízdu upraven.
Držitelem rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu je Porsche Taycan. S časem 7 minut a 42 sekund se jedná o nejrychlejší čtyřdveřový plně elektrický vůz. Na tento rekord si nyní dělá zálusk i Elon Musk s upraveným modelem S. Tesla Model S možná ve zrychlení z 0-100 patří mezi nejrychlejší vozy planety, na okruzích však nepředvádí přesvědčivé výkony. Na Nürburgringu už to jednou zkoušela v rukách závodníka Robba Hollanda a selhala hned po první třetině nejnáročnějšího okruhu světa.
Na trhu je ale už od roku 2012 a od té doby došlo k mnoha vylepšením. Na okruhu Laguna Seca v Kalifornii nyní stanovila nový rekord v kategorii čtyřdveřových automobilů časem 1 minuta a 35,555 sekundy. Jak to dokázala? Údajně se v útrobách skrývá nové pohonné ústrojí, které zachovává 3 motory jako nejsilnější verze, dosahují však vyššího výkonu. Upraven byl také podvozek.
Nové motory jsou údajně určeny pro novou Teslu Roadster. Otázkou tedy zůstává, zdali se v nějaké formě dostanou Tesly Model S. Možná se tedy dočkáme ještě rychlejší verze než P100D Ludicrous+.
Upravená Tesla Model S má také podle Muska 7 sedadel. Původní Model S byl v této modifikaci k dostání už dříve. V kufru byly umístěny 2 nouzové sedačky spíše pro děti, jednalo se tedy spíše o konfiguraci 5+2. Později tato varianta zmizela z nabídky. Model S už je na trhu 7 let a je tedy možné, že došlo k výraznějším úpravám a dočkáme se úplně nové generace vozu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?