V sobotu se u příležitosti stého výročí založení automobilky Citroën uskutečnilo největší setkání příznivců známé francouzské značky u nás. Setkání bylo spojeno s oslavou pod názvem Den Letiště Letňany. I přes nepřízeň počasí se akce dočkala velkého zájmu návštěvníků a bylo se nač dívat.
Na travnatém povrchu areálu Letňanského letiště, bylo k vidění velké množství nejrůznějších modelů francouzského výrobce. Od předválečných modelů až po ty současné. Od nepřeberného množství legendární malé Kachny (2 CV), přes různé verze kompaktů Ani, Dyane, GS, BX, až po luxusní modely.
Fantomas by si jistě vybral. Sáhnout mohl po velkém množství svého oblíbeného vozu Citroën DS a jeho mladších následovníků, které zde zastupovaly modely CX, XM a moderní C6. Všechny v hojném počtu, jenž byl rozšířen o nejrůznější kreace karoserií postavených na jejich základě.
Za zmínku zcela jistě stojí sportovní model SM a od něj odvozený SM Opera, kteří jsou poháněni motorem Maserati. Lahůdkou byl homologační speciál Citroën BX 4TC o výkonu 150 kW (204 koní), který vznikl v omezené sérii 200 ks. Závodní vůz, pro něhož vznikla homologační série měl být určen pro brutální skupinu B. Svého ostrého nasazení se však nikdy nedočkal. Po tragické sezóně 1987 byla skupina B zrušena.
Jako příznivec Vanlife mě to táhlo do sekce Citroën Kemping. K vidění zde byly Berlinga a Spaceturery se střešním stanem a kempingovou výbavou. Dále pak jedna obytná vestavba na základě modelu Jumper. Bohužel pro velký zájem návštěvníků, se v této sekci nedalo pořádně fotografovat.
Z bohatého doprovodného programu můžu zmínit autodráhu, dálkově ovládané Kachny, závodní simulátor a venkovní dopravní hřiště, kde si bylo možné půjčit šlapací automobil. Bezpečnost na dopravním hřišti si ohlídal četník ze St. Tropez. Myslím, že jsem zahlédl i jeptišku.
O občerstvení hladových a žíznivých příznivců francouzské automobilky se staraly stylové food trucky na bázi překrásného Citroënu HY.
V galeriích se můžete podívat na ukázku toho, co bylo v sobotu na Letňanském letišti k vidění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?