V sobotu se u příležitosti stého výročí založení automobilky Citroën uskutečnilo největší setkání příznivců známé francouzské značky u nás. Setkání bylo spojeno s oslavou pod názvem Den Letiště Letňany. I přes nepřízeň počasí se akce dočkala velkého zájmu návštěvníků a bylo se nač dívat.
Na travnatém povrchu areálu Letňanského letiště, bylo k vidění velké množství nejrůznějších modelů francouzského výrobce. Od předválečných modelů až po ty současné. Od nepřeberného množství legendární malé Kachny (2 CV), přes různé verze kompaktů Ani, Dyane, GS, BX, až po luxusní modely.
Fantomas by si jistě vybral. Sáhnout mohl po velkém množství svého oblíbeného vozu Citroën DS a jeho mladších následovníků, které zde zastupovaly modely CX, XM a moderní C6. Všechny v hojném počtu, jenž byl rozšířen o nejrůznější kreace karoserií postavených na jejich základě.
Za zmínku zcela jistě stojí sportovní model SM a od něj odvozený SM Opera, kteří jsou poháněni motorem Maserati. Lahůdkou byl homologační speciál Citroën BX 4TC o výkonu 150 kW (204 koní), který vznikl v omezené sérii 200 ks. Závodní vůz, pro něhož vznikla homologační série měl být určen pro brutální skupinu B. Svého ostrého nasazení se však nikdy nedočkal. Po tragické sezóně 1987 byla skupina B zrušena.
Jako příznivec Vanlife mě to táhlo do sekce Citroën Kemping. K vidění zde byly Berlinga a Spaceturery se střešním stanem a kempingovou výbavou. Dále pak jedna obytná vestavba na základě modelu Jumper. Bohužel pro velký zájem návštěvníků, se v této sekci nedalo pořádně fotografovat.
Z bohatého doprovodného programu můžu zmínit autodráhu, dálkově ovládané Kachny, závodní simulátor a venkovní dopravní hřiště, kde si bylo možné půjčit šlapací automobil. Bezpečnost na dopravním hřišti si ohlídal četník ze St. Tropez. Myslím, že jsem zahlédl i jeptišku.
O občerstvení hladových a žíznivých příznivců francouzské automobilky se staraly stylové food trucky na bázi překrásného Citroënu HY.
V galeriích se můžete podívat na ukázku toho, co bylo v sobotu na Letňanském letišti k vidění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.