V sobotu se u příležitosti stého výročí založení automobilky Citroën uskutečnilo největší setkání příznivců známé francouzské značky u nás. Setkání bylo spojeno s oslavou pod názvem Den Letiště Letňany. I přes nepřízeň počasí se akce dočkala velkého zájmu návštěvníků a bylo se nač dívat.
Na travnatém povrchu areálu Letňanského letiště, bylo k vidění velké množství nejrůznějších modelů francouzského výrobce. Od předválečných modelů až po ty současné. Od nepřeberného množství legendární malé Kachny (2 CV), přes různé verze kompaktů Ani, Dyane, GS, BX, až po luxusní modely.
Fantomas by si jistě vybral. Sáhnout mohl po velkém množství svého oblíbeného vozu Citroën DS a jeho mladších následovníků, které zde zastupovaly modely CX, XM a moderní C6. Všechny v hojném počtu, jenž byl rozšířen o nejrůznější kreace karoserií postavených na jejich základě.
Za zmínku zcela jistě stojí sportovní model SM a od něj odvozený SM Opera, kteří jsou poháněni motorem Maserati. Lahůdkou byl homologační speciál Citroën BX 4TC o výkonu 150 kW (204 koní), který vznikl v omezené sérii 200 ks. Závodní vůz, pro něhož vznikla homologační série měl být určen pro brutální skupinu B. Svého ostrého nasazení se však nikdy nedočkal. Po tragické sezóně 1987 byla skupina B zrušena.
Jako příznivec Vanlife mě to táhlo do sekce Citroën Kemping. K vidění zde byly Berlinga a Spaceturery se střešním stanem a kempingovou výbavou. Dále pak jedna obytná vestavba na základě modelu Jumper. Bohužel pro velký zájem návštěvníků, se v této sekci nedalo pořádně fotografovat.
Z bohatého doprovodného programu můžu zmínit autodráhu, dálkově ovládané Kachny, závodní simulátor a venkovní dopravní hřiště, kde si bylo možné půjčit šlapací automobil. Bezpečnost na dopravním hřišti si ohlídal četník ze St. Tropez. Myslím, že jsem zahlédl i jeptišku.
O občerstvení hladových a žíznivých příznivců francouzské automobilky se staraly stylové food trucky na bázi překrásného Citroënu HY.
V galeriích se můžete podívat na ukázku toho, co bylo v sobotu na Letňanském letišti k vidění.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.