Autobazary mají PADÁKA. Pro klamání zákazníka s desítkami asociace APPAA končí

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)
Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto), foto: rindt-gaida.de
AutoRoad.cz 30. srpna 2019 01:02
Sdílej:

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) ukončí k 1.9. 2019 členství většině svých stávajících členů. Podle předsedy APPAA Petra Přikryla totiž některé autobazary zneužívaly členství k zakamuflování svých nekalých obchodních praktik.

„Konkrétní číslo autobazarů, se kterými jsme ukončili spolupráci, ani jejich jména, nechceme v tuto chvíli sdělovat. Mohu však říci, že se jedná o několik desítek prodejců,“ říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Důvodem zrušení členství je podle něj zjištění, že drtivá většina prodejců nedodržuje pravidla férového obchodu, prodává vozy s nejasným původem, přetočenými tachometry nebo s nedoloženou servisní historií.

„Úkolem APPAA je především zvyšování transparentnosti na trhu ojetých vozidel. Nemůžeme proto akceptovat, aby členy APPAA byly subjekty, které tuto filozofii nesdílí,“ říká Přikryl. Podle něj není důležité, kolik je v asociaci členů, ale jakou mají tito členové kvalitu. „Členství v APPAA není automaticky pro každého. Už jenom proto, že členství by mělo být jedním z indikátorů férového obchodu pro zákazníka,“ říká Přikryl.

Podle něj je největším nebezpečím nedokonalá česká legislativa, která obchod s ojetými vozy příliš nereguluje, respektive dává velký prostor pro nekalé obchodní praktiky a podvádění zákazníků. „Kromě několika výjimek z řad těch největších prodejců nevidíme žádnou snahu bojovat například proti přetáčení tachometrů, nebo dovozu totálně havarovaných vozidel ze zahraničí, které se pak na našem trhu prodávají téměř jako nové,“ říká Přikryl.

APPAA bude v budoucnu spolupracovat pouze s těmi subjekty, které budou aktivně přispívat k větší transparentnosti trhu s ojetými vozy. Na svých stránkách proto bude asociace opět uvádět jednotlivé členy a partnery. „Již se nebudeme cítit špatně, jako v minulých letech, kdy jsme čelili kritice, že máme málo členů. Naopak, ať je členů třeba jenom pět, ale ať jsou 100% zárukou pro klienta, že obchod s nimi není rizikový,“ uzavírá Přikryl

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.