Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) ukončí k 1.9. 2019 členství většině svých stávajících členů. Podle předsedy APPAA Petra Přikryla totiž některé autobazary zneužívaly členství k zakamuflování svých nekalých obchodních praktik.
„Konkrétní číslo autobazarů, se kterými jsme ukončili spolupráci, ani jejich jména, nechceme v tuto chvíli sdělovat. Mohu však říci, že se jedná o několik desítek prodejců,“ říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Důvodem zrušení členství je podle něj zjištění, že drtivá většina prodejců nedodržuje pravidla férového obchodu, prodává vozy s nejasným původem, přetočenými tachometry nebo s nedoloženou servisní historií.
„Úkolem APPAA je především zvyšování transparentnosti na trhu ojetých vozidel. Nemůžeme proto akceptovat, aby členy APPAA byly subjekty, které tuto filozofii nesdílí,“ říká Přikryl. Podle něj není důležité, kolik je v asociaci členů, ale jakou mají tito členové kvalitu. „Členství v APPAA není automaticky pro každého. Už jenom proto, že členství by mělo být jedním z indikátorů férového obchodu pro zákazníka,“ říká Přikryl.
Podle něj je největším nebezpečím nedokonalá česká legislativa, která obchod s ojetými vozy příliš nereguluje, respektive dává velký prostor pro nekalé obchodní praktiky a podvádění zákazníků. „Kromě několika výjimek z řad těch největších prodejců nevidíme žádnou snahu bojovat například proti přetáčení tachometrů, nebo dovozu totálně havarovaných vozidel ze zahraničí, které se pak na našem trhu prodávají téměř jako nové,“ říká Přikryl.
APPAA bude v budoucnu spolupracovat pouze s těmi subjekty, které budou aktivně přispívat k větší transparentnosti trhu s ojetými vozy. Na svých stránkách proto bude asociace opět uvádět jednotlivé členy a partnery. „Již se nebudeme cítit špatně, jako v minulých letech, kdy jsme čelili kritice, že máme málo členů. Naopak, ať je členů třeba jenom pět, ale ať jsou 100% zárukou pro klienta, že obchod s nimi není rizikový,“ uzavírá Přikryl
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?