Za nedlouho Porsche konečně představí svůj první čistě elektrický vůz. Zatím jsme viděli jen vůz s kamufláží. A máme se na co těšit. Porsche Taycan pokořilo ve své kategorii rekord na nejnáročnějším okruhu světe - na Nürburgringu.
S časem 7:42 minut se stává nejrychlejším vozem v kategorii čtyřdveřových elektromobilů Porsche Taycan. Za volant usedl zkušební jezdec Porsche Lars Kern. Jedná se o čas BTG (Bridge to Gantry), což je úsek Nordschleife dlouhý 20,6 km. "Vždycky jsem ohromen tím, jak klidný je elektrický sportovní vůz ve vysokorychlostních pasážích, jako je Kesselchen, a s jak neutrálním chováním zrychluje z úzkých zatáček, jako je Adenauer Forst." říka testovací jezdec Kern.
Porsche Taycan nejprve prokázalo reprodukovatelnost svého zrychlení při 26 pokusech s akceleracemi na 200 km/h, poté zvládlo 3425 km během 24 hodin v italském Nardo a nyní zvládlo bez ztráty kytičky nejnáročnější okruh světa a to ještě v rekordním čase. Velkou zásluhu na rekordním čase má podvozek, který dokáže reagovat ve zlomcích sekundy. To samé platí pro pohonné ústrojí a aerodynamiku.
Taycan zvládl severní smyčku už dříve ve virtuálním simulátoru. Inženýři potřebovali ověřit, zdali bude schopen jízdu ustát před pokusem naostro. Důraz byl kladen především na energetický a termomanagement. Jen tak byl vůz schopen ustát téměř 8 minut ostré jízdy. Potvrzuje se tedy, že se před svými konkurenty se spalovacími motory nenechá zahanbit.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.