Za nedlouho Porsche konečně představí svůj první čistě elektrický vůz. Zatím jsme viděli jen vůz s kamufláží. A máme se na co těšit. Porsche Taycan pokořilo ve své kategorii rekord na nejnáročnějším okruhu světe - na Nürburgringu.
S časem 7:42 minut se stává nejrychlejším vozem v kategorii čtyřdveřových elektromobilů Porsche Taycan. Za volant usedl zkušební jezdec Porsche Lars Kern. Jedná se o čas BTG (Bridge to Gantry), což je úsek Nordschleife dlouhý 20,6 km. "Vždycky jsem ohromen tím, jak klidný je elektrický sportovní vůz ve vysokorychlostních pasážích, jako je Kesselchen, a s jak neutrálním chováním zrychluje z úzkých zatáček, jako je Adenauer Forst." říka testovací jezdec Kern.
Porsche Taycan nejprve prokázalo reprodukovatelnost svého zrychlení při 26 pokusech s akceleracemi na 200 km/h, poté zvládlo 3425 km během 24 hodin v italském Nardo a nyní zvládlo bez ztráty kytičky nejnáročnější okruh světa a to ještě v rekordním čase. Velkou zásluhu na rekordním čase má podvozek, který dokáže reagovat ve zlomcích sekundy. To samé platí pro pohonné ústrojí a aerodynamiku.
Taycan zvládl severní smyčku už dříve ve virtuálním simulátoru. Inženýři potřebovali ověřit, zdali bude schopen jízdu ustát před pokusem naostro. Důraz byl kladen především na energetický a termomanagement. Jen tak byl vůz schopen ustát téměř 8 minut ostré jízdy. Potvrzuje se tedy, že se před svými konkurenty se spalovacími motory nenechá zahanbit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?