Porsche Taycan ale před pár dny předvedlo, že vyřešilo problém Tesly. A tím je omezení výkonu při opakovaném zrychlování. Nyní se však objevilo video, které ukazuje že to zvládne i Tesla Model 3. Nejedná se o sice o přímé konkurenty, přesto je to zajímavé porovnání.
Porsche Taycan sice nedokáže překonat rekordní časy zrychlení modelu S P100D, přesto je zrychlení 3,5 sekundy na 100 km/h impozantní. Především vezmeme-li v potaz hmotnost vozu přes 2 tuny. Hlavně této hodnoty dosahuje opakovaně a díky 2-rychlostní převodovce překvapí i zrychlením ve vysokých rychlostech. Kanál Fully Charged zveřejnil na Youtube video, kde Porsche Taycan zrychluje 30x z 0 na 200 km/h bez známek jakékoliv únavy či přehřívání baterií a motorů. Baterie a motory byly však vyvíjeny za pomoci jiných firem, jejichž jména inženýři Porsche nechtěli zmínit.
Na tento zátěžový test však odpovídá kanál Tesla Trip, který něco podobného vyzkoušel s vozem Tesla Model 3 Performance. Má to však jeden háček, v tomto zátěžovém testu vůz opakovaně zrychloval na pouzel 60 mil za hodinu (96 kilometrů za hodinu). Tesla Model 3 však tuto zátěž ustál s přehledem a také dosahoval lepšího zrychlení než Porsche Taycan - v jednom ze záběrů je možné vidět 3,1 sekundy z 0 na 100 km/h. Nejedná se sice o přímé konkurenty, je ovšem patrné, že se Tesla stále zlepšuje. Tyto zkušenosti budou uvedeny v praxi možná u nástupce Tesly Model S. Poté by Porsche ztratilo své eso v rukávu. To ukáže až čas.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?