Porsche Taycan ale před pár dny předvedlo, že vyřešilo problém Tesly. A tím je omezení výkonu při opakovaném zrychlování. Nyní se však objevilo video, které ukazuje že to zvládne i Tesla Model 3. Nejedná se o sice o přímé konkurenty, přesto je to zajímavé porovnání.
Porsche Taycan sice nedokáže překonat rekordní časy zrychlení modelu S P100D, přesto je zrychlení 3,5 sekundy na 100 km/h impozantní. Především vezmeme-li v potaz hmotnost vozu přes 2 tuny. Hlavně této hodnoty dosahuje opakovaně a díky 2-rychlostní převodovce překvapí i zrychlením ve vysokých rychlostech. Kanál Fully Charged zveřejnil na Youtube video, kde Porsche Taycan zrychluje 30x z 0 na 200 km/h bez známek jakékoliv únavy či přehřívání baterií a motorů. Baterie a motory byly však vyvíjeny za pomoci jiných firem, jejichž jména inženýři Porsche nechtěli zmínit.
Na tento zátěžový test však odpovídá kanál Tesla Trip, který něco podobného vyzkoušel s vozem Tesla Model 3 Performance. Má to však jeden háček, v tomto zátěžovém testu vůz opakovaně zrychloval na pouzel 60 mil za hodinu (96 kilometrů za hodinu). Tesla Model 3 však tuto zátěž ustál s přehledem a také dosahoval lepšího zrychlení než Porsche Taycan - v jednom ze záběrů je možné vidět 3,1 sekundy z 0 na 100 km/h. Nejedná se sice o přímé konkurenty, je ovšem patrné, že se Tesla stále zlepšuje. Tyto zkušenosti budou uvedeny v praxi možná u nástupce Tesly Model S. Poté by Porsche ztratilo své eso v rukávu. To ukáže až čas.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.