Vyrovnání cen vozů s elektrickým pohonem a vozů se spalovacím motorem bude rozhodujícím faktorem pro budoucí prodeje. Spoustu zákazníků odrazuje od koupě elektromobilu pouze vysoká cena. Podle viceprezidenta VW pro Severní Ameriku Reinharda Fischera je tento bod zvratu blíže než se může zdát.
Výroba a prodej vozů s elektrickým pohonem je stále pouze okrajovou záležitostí. Jediná automobilka, která na jejich výrobě možná i vydělává, je americká Tesla. A to až v posledních letech po představení levnějšího modelu 3. Do tohoto bodu se však dostali díky mohutné podpoře investorů a chytrému využívání dotací. Mainstreamoví výrobci dosud stále vyčkávali. Vzhledem k velmi nízké poptávce si nemohli dovolit vypustit na trh vůz, který by na sebe nedokázal vydělat.
Cena baterií však stále klesá, zájem o elektromobily je stále větší a zákonodárci se elektromobilitu snaží protlačit všemi možnými způsoby. Výrobci tedy rozjíždí masovou marketingovou kampaň na podporu elektromobility. Možná jste už na televizních obrazovkách zaznamenali reklamu na vozy Volkswagen ID, zas a znovu. U běžných automobilů se většinou nestává, že by automobilka propagovala vozy, které ještě nebyly představeny. Nová generace vozů však vyžaduje dlouhodobější strategii.
Elektrické vozy od koncernu VW vyráží na elektrickou cestu do úplně opačného segmentu než Tesla. Ta začala v luxusním segmentu, kde zákazníci při výběru vozu nestaví jeho cenu na první místo. Zároveň si automobilka může dovolit vyšší marže. U menších vozů je rozhodující množství prodaných vozů a jejich cena. Proto plánuje koncern VW představit celkem 70 plně elektrických modelů do roku 2028.
První model z řady ID bude v Německu začínat s cenou 40 000 €. Později bude představen model s menší baterií, která s cenou klesne na 30 000 €. Za tuto sumu v Německu pořídíte VW Golf s naftovým motorem. Vzhledem ke státním příspěvkům na nákup elektromobilu tato cena může klesnout i pod tuto hranici. Provoz elektromobilu bude ale levnější než provoz vozu se spalovacím motorem. Proto bude podle Fischera rozhodování pro zákazníky jednoduché.
V průzkumech však Volkswagen narazil na nové problémy, které bude nutné u zákazníku překonat. Spousta z nich má například strach projíždět elektromobilem skrz vodu. Většina lidí měla dříve strach z dojezdu, tzv. range anxiety. Nyní mají strach z nabíjení. Nejsou si jisti že najdou vhodnou nabíjecí stanici a bude volný stojan. "Před sto lety byl benzin prodáván v lékárnách. Dnes je jen v USA 122 000 čerpacích stanic. Z překážky se stala komodita." oponuje Fischer. "S nabíjením to bude to samé."
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.