Vyrovnání cen vozů s elektrickým pohonem a vozů se spalovacím motorem bude rozhodujícím faktorem pro budoucí prodeje. Spoustu zákazníků odrazuje od koupě elektromobilu pouze vysoká cena. Podle viceprezidenta VW pro Severní Ameriku Reinharda Fischera je tento bod zvratu blíže než se může zdát.
Výroba a prodej vozů s elektrickým pohonem je stále pouze okrajovou záležitostí. Jediná automobilka, která na jejich výrobě možná i vydělává, je americká Tesla. A to až v posledních letech po představení levnějšího modelu 3. Do tohoto bodu se však dostali díky mohutné podpoře investorů a chytrému využívání dotací. Mainstreamoví výrobci dosud stále vyčkávali. Vzhledem k velmi nízké poptávce si nemohli dovolit vypustit na trh vůz, který by na sebe nedokázal vydělat.
Cena baterií však stále klesá, zájem o elektromobily je stále větší a zákonodárci se elektromobilitu snaží protlačit všemi možnými způsoby. Výrobci tedy rozjíždí masovou marketingovou kampaň na podporu elektromobility. Možná jste už na televizních obrazovkách zaznamenali reklamu na vozy Volkswagen ID, zas a znovu. U běžných automobilů se většinou nestává, že by automobilka propagovala vozy, které ještě nebyly představeny. Nová generace vozů však vyžaduje dlouhodobější strategii.
Elektrické vozy od koncernu VW vyráží na elektrickou cestu do úplně opačného segmentu než Tesla. Ta začala v luxusním segmentu, kde zákazníci při výběru vozu nestaví jeho cenu na první místo. Zároveň si automobilka může dovolit vyšší marže. U menších vozů je rozhodující množství prodaných vozů a jejich cena. Proto plánuje koncern VW představit celkem 70 plně elektrických modelů do roku 2028.
První model z řady ID bude v Německu začínat s cenou 40 000 €. Později bude představen model s menší baterií, která s cenou klesne na 30 000 €. Za tuto sumu v Německu pořídíte VW Golf s naftovým motorem. Vzhledem ke státním příspěvkům na nákup elektromobilu tato cena může klesnout i pod tuto hranici. Provoz elektromobilu bude ale levnější než provoz vozu se spalovacím motorem. Proto bude podle Fischera rozhodování pro zákazníky jednoduché.
V průzkumech však Volkswagen narazil na nové problémy, které bude nutné u zákazníku překonat. Spousta z nich má například strach projíždět elektromobilem skrz vodu. Většina lidí měla dříve strach z dojezdu, tzv. range anxiety. Nyní mají strach z nabíjení. Nejsou si jisti že najdou vhodnou nabíjecí stanici a bude volný stojan. "Před sto lety byl benzin prodáván v lékárnách. Dnes je jen v USA 122 000 čerpacích stanic. Z překážky se stala komodita." oponuje Fischer. "S nabíjením to bude to samé."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.