Vyrovnání cen vozů s elektrickým pohonem a vozů se spalovacím motorem bude rozhodujícím faktorem pro budoucí prodeje. Spoustu zákazníků odrazuje od koupě elektromobilu pouze vysoká cena. Podle viceprezidenta VW pro Severní Ameriku Reinharda Fischera je tento bod zvratu blíže než se může zdát.
Výroba a prodej vozů s elektrickým pohonem je stále pouze okrajovou záležitostí. Jediná automobilka, která na jejich výrobě možná i vydělává, je americká Tesla. A to až v posledních letech po představení levnějšího modelu 3. Do tohoto bodu se však dostali díky mohutné podpoře investorů a chytrému využívání dotací. Mainstreamoví výrobci dosud stále vyčkávali. Vzhledem k velmi nízké poptávce si nemohli dovolit vypustit na trh vůz, který by na sebe nedokázal vydělat.
Cena baterií však stále klesá, zájem o elektromobily je stále větší a zákonodárci se elektromobilitu snaží protlačit všemi možnými způsoby. Výrobci tedy rozjíždí masovou marketingovou kampaň na podporu elektromobility. Možná jste už na televizních obrazovkách zaznamenali reklamu na vozy Volkswagen ID, zas a znovu. U běžných automobilů se většinou nestává, že by automobilka propagovala vozy, které ještě nebyly představeny. Nová generace vozů však vyžaduje dlouhodobější strategii.
Elektrické vozy od koncernu VW vyráží na elektrickou cestu do úplně opačného segmentu než Tesla. Ta začala v luxusním segmentu, kde zákazníci při výběru vozu nestaví jeho cenu na první místo. Zároveň si automobilka může dovolit vyšší marže. U menších vozů je rozhodující množství prodaných vozů a jejich cena. Proto plánuje koncern VW představit celkem 70 plně elektrických modelů do roku 2028.
První model z řady ID bude v Německu začínat s cenou 40 000 €. Později bude představen model s menší baterií, která s cenou klesne na 30 000 €. Za tuto sumu v Německu pořídíte VW Golf s naftovým motorem. Vzhledem ke státním příspěvkům na nákup elektromobilu tato cena může klesnout i pod tuto hranici. Provoz elektromobilu bude ale levnější než provoz vozu se spalovacím motorem. Proto bude podle Fischera rozhodování pro zákazníky jednoduché.
V průzkumech však Volkswagen narazil na nové problémy, které bude nutné u zákazníku překonat. Spousta z nich má například strach projíždět elektromobilem skrz vodu. Většina lidí měla dříve strach z dojezdu, tzv. range anxiety. Nyní mají strach z nabíjení. Nejsou si jisti že najdou vhodnou nabíjecí stanici a bude volný stojan. "Před sto lety byl benzin prodáván v lékárnách. Dnes je jen v USA 122 000 čerpacích stanic. Z překážky se stala komodita." oponuje Fischer. "S nabíjením to bude to samé."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.