Lexus a aktivní bezpečnost. Jak je na tom s vývojem?

AutoRoad.cz, 19. července 2019, 23:46 Google+

Skvělý design, moderní infotainment nebo zchlazení interiéru klimatizací během několika vteřin. To jsou věci, pro které milujeme moderní auta. Ještě větší dojem však udělá nejvyšší možná bezpečnost. Automobiloví výrobci, jako je Lexus, vynakládají obrovské částky na zlepšování systémů, které chrání řidiče, posádku i další účastníky silničního provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+ | foto: Toyota

Sdílejte článek

Ochrana před srážkou
Klíčovým prvkem systému aktivní bezpečnosti Safety System+ značky Lexus je předkolizní systém PCS (Pre-Collision System), který neustále sleduje, co se děje před vozem. Když zjistí riziko srážky, automaticky upozorní řidiče a začne brzdit, v některých situacích i zcela zastaví auto. Poslední generace bezpečnostního systému Lexusu má funkci rozpoznávání chodců během dne, ale i v noci a navíc ve dne dokáže detekovat i cyklisty. I když PCS nezabrání kolizi, může významně snížit její důsledky.

img-responsive

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+ | foto: Toyota

Mimo jízdní pruhy
Druhým důležitým prvkem systému Lexus Safety System+ je asistent jízdy v pruzích nazvaný LTA (Lane Tracing Assist). Při zapnutém tempomatu systém automaticky udržuje vůz mezi čárami, což usnadňuje řízení. LTA se také připojuje k varovnému systému předcházejícímu opuštění jízdního pruhu LDA (Line Departure Alert). Tento systém upozorní řidiče, když vůz nekontrolovaně vybočí ze správného pruhu, a pomáhá vrátit se do příslušného směru. V druhé generaci Lexus Safety System+ rozpozná nejen bílé a žluté pruhy, ale i okraje vozovky, a chrání tak před neúmyslným sjetím ze silnice. Je to další systém, který může
uchránit před nebezpečnou srážkou.

Rozpoznávání dopravních značek
Jak název RSA (Road Sign Assist) napovídá, systém je navržen tak, aby informoval řidiče o značkách na silnici, včetně omezení rychlosti nebo zákazových značek. Díky tomu snižuje riziko, že dostaneme pokutu za překročení rychlosti, ale také může zabránit tomu, abychom vjeli do jednosměrky v protisměru.

Komplexní bezpečnost
V automobilech japonské značky najdete také systém varování řidiče při únavě nebo aktivní tempomat, který zajišťuje správnou vzdálenost od vozu vpředu. Součástí LSS+ je také automatický systém dálkových světel AHB (Automatic High Beam), který pomocí kamery detekuje světla vozidel vpředu a přepíná z dálkových na potkávací. Jeho rozšíření AHS (Adaptive High-beam System) nasměruje paprsek světla tak, aby neoslňoval ostatní řidiče a zároveň posvítil na silnici. Současně svítí do stran, v místě špatně osvětleném při použití standardních potkávacích světel. V nejnovějším modelu Lexus RX se představí další evoluce tohoto systému – BladeScan AHS, který si s nasvícením strategických oblastí na silnici poradí ještě lépe.

img-responsive

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+ | foto: Toyota

V modelu Lexus UX jsou parkovací senzory vpředu i vzadu s funkcí automatického zastavení. Ta chrání před nárazem do překážky nebo osoby stojící vedle vozu. Podobně funguje systém detekce pohybu v příčném směru vzadu za vozem s funkcí samočinného zastavení, která snižuje riziko kolize, například při výjezdu z parkoviště. S těmito systémy je propojen systém BSM pro sledování mrtvého úhlu. Upozorní, pokud se další vozidlo nachází mimo zorné pole řidiče.

Posádka v bezpečí
Ani ty nejinteligentnější systémy neumí zabránit všem možným rizikům nebo situaci, kdy někdo nabourá do vás. Auto tedy musí chránit i lidi uvnitř. Nejrozšířenějším způsobem jsou airbagy, ale ty nestačí. U nových aut jsou konstrukce vybaveny speciálními výztuhami na strategických místech, které zlepšují chování vozů na silnici a zvyšují jejich odolnost. Lexus u svých modelů používá také přední sedadla, jejichž konstrukce snižuje pravděpodobnost úrazu krku a hlavy v případě srážky.

Vývoj však ještě neskončil. Japonská značka právě v Austrálii testuje automobilový komunikační systém navazující spojení s jinými vozidly a infrastrukturou, což umožní efektivně oznamovat problémy na silnici v reálném čase. V USA se pak Lexus Safety System+ stane od modelového roku 2020 součástí standardní výbavy každého modelu značky Lexus.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Lexus a aktivní bezpečnost. Jak je na tom s vývojem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia čtvrté generace

Škoda Octavia čtvrté generace: Takhle bude vypadat

Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám

Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

Elektrokoloběžka, nebezpečí, nebo eko pokrok?

ELEKTROKOLOBĚŽKY, nebezpečí, nebo eko pokrok?

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Corvette C8 2020

Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

  5. Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud