Prázdniny se kvapem blíží do své poloviny a myšlenky na realizaci předem naplánované dovolené jsou v plném proudu. Pokud se chystáte do zahraničí vlastním vozem, nezbývá než zkontrolovat jeho technický stav, doplnit povinnou výbavu a hurá na cesty. Pokud se ale chystáte do zahraničí vozidlem vypůjčeným, nebo snad firemním, rozhodně nezapomeňte na jednu důležitou drobnost.
Řada lidí si chce na cestu do zahraničí zajistit co nejprostornější, nejbezpečnější nebo nejúspornější vůz, což často řeší výpůjčkou vozu služebního, nebo automobilu od známých či příbuzných. Pokud se ale k podobnému kroku rozhodnete, rozhodně byste neměli zapomenout ani na právní stranu mince.
Pokud totiž cestujete automobilem, v jehož dokladech nejste uveden jako vlastník, měli byste mít připravený dokument, kterým vám vlastník vozidla uděluje souhlas s jeho užíváním. Vyhnete se tak popotahování s místní policií, která by vám mohla dělat potíže.
Takový dokument by měl být podle UAMK minimálně v anglickém jazyce, případně jiném světovém jazyce, který je pro cílovou oblast vaší cesty typickým. Správně by měl být takový dokument notářsky ověřen, ovšem pokud se vám nepodaří sehnat notáře, pravděpodobně by mohla stačit kopie dokumentu v Českém jazyce, kterou si necháte potvrdit například na Czech Pointu.
Anglická část, společně s ověřenou českou, by pak měla místním policistům sloužit jako dostatečný důkaz, že váš automobil není například kradený. Vzor takových dokumentů můžete získat například od UAMK, které připravilo vzor pro zapůjčení služebního vozu i pro půjčení vozidla v osobním vlastnictví.
Pokud byste se rozhodli cestu riskovat bez jakýchkoliv potvrzení, docela dobře by se vám mohlo stát, že skončíte na hranicích a dál vás nepustí. V tom horším případě by vám mohl být automobil zabaven do té doby, než se policistům podaří ověřit, zda majitel vozu skutečně ví o tom, kde se jeho vůz nalézá a kdo ho má momentálně v držení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?