Těšíte se, až v navigaci navolíte trasu a dáte si gamesu nebo se bojíte, že přijdete o poslední zbytky svobody a vlastního rozhodování? Ať už patříme do skupiny jedné, druhé nebo jsme někde mezi, tahle zpráva by neměla zapadnout. Ohromné finance dopované do přípravy autonomního řízení, zdůvodňované ochranou zdraví a životů, přináší své ovoce a do reálného městského provozu vyráží první Lexus.
Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení na veřejných komunikacích v Evropě. Po úspěšných simulacích a zkouškách na uzavřených trasách nasazuje systémy autonomního řízení z vlastního vývoje Toyoty v reálných podmínkách města. První na řadu přišlo rušné centrum belgického Bruselu. Model Lexus LS tam bude po příštích 13 měsíců projíždět pevně stanovenou trasu.
Lexus LS je běžným sériově vyráběným vozem, jenž se bude pohybovat po otevřených veřejných komunikacích. Jediným rozdílem je sestava senzorů namontovaných na střeše vozidla. Jde například o laserový systém LIDAR, radary, kamery a vysoce přesný systém pro určování polohy.
Na palubě bude vždy přítomen záložní řidič, který může kdykoli zasáhnout, a systém autonomního řízení vozidla tak přehlasovat. Dohlížet na to bude i pracovník obsluhy. Toyota tento vůz nasazuje na veřejné komunikace až po měsících důkladných příprav - ověřování systému autonomního řízení, školení řidičů, analyzování tras a jednání s úřady za účelem získání nezbytných povolení.
Toyota chce snížit počet mrtvých na nulu„Hlavním cílem tohoto zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení,“ říká Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj TME.
„Konečným cílem Toyoty je nulový počet obětí dopravních nehod. Je tudíž klíčové rozumět lidskému chování a reagovat na složitosti různorodé populace v prostředí měst jako je Brusel, hlavní město Evropy, v němž dnes žijí lidé 184 různých národností. Po úspěšném testování na veřejných komunikacích v Japonsku a USA budeme nyní vůz zkoušet v evropských podmínkách,“ dodává.
Projekt razí cestu rozsáhlým provozním zkouškám systémů autonomního řízení, do nichž se zapojí cca 1000 řidičů, 100 vozidel a 10 evropských zemí. Na tomto pozadí se TME zaměří na výzkum chování zákazníků a bezpečný provoz systémů ve složitém a různorodém prostředí měst.
„Celý bruselský region se snaží využívat nejmodernější technologie zaměřené na autonomní vozidla. Uvědomujeme si možnosti této technologie coby řešení městské mobility, ale současně klademe nejvyšší důraz na bezpečnost. Toto ostatně dokládá náš nový generální plán regionální mobility s označením ‚Good Move‘, stejně tak jako jedna z našich 50 akcí, kterou prosazujeme s cílem proměnit naši vizi ve skutečnost: vycházíme vstříc automatizaci řízení vozidel,“ říká Christophe Vanoerbeek z regionální služby Brussels Mobility.
Bezpečnost na prvním místěToyota vnímá vztah mezi řidičem a vozidlem jako vztah kolegiální spolupráce. Tento přístup k mobilitě proto označuje jako ‚Mobility Teammate‘, tedy ‚spoluhráč pro mobilitu‘. Toyota pracuje souběžně na dvou odlišných režimech autonomního řízení s cílem podporovat bezpečnější a dostupnou mobilitu.
Je to Guardian (Ochránce) a Chauffeur (řidič, šofér). Souběžně s vývojem těchto nejmodernějších technologií usiluje Toyota o co nejširší popularitu bezpečnostních prvků za dostupnou cenu a napříč celou modelovou řadou. Všechny své nové vozy vybavuje vyspělými jízdními asistenty Toyota Safety Sense a Lexus Safety System+.
Evropský projekt L3PilotAutonomní vozidlo bude rovněž sloužit ke sběru dat v rámci účasti Toyoty v evropském projektu „L3Pilot“ společně s 34 dalšími partnery, včetně významných výrobců automobilů, dodavatelů pro automobilový průmysl, výzkumných institucí a úřadů. L3Pilot představuje čtyřletý evropský projekt zahájený v roce 2017, spolufinancovaný Evropskou komisí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?