BMW neplánuje ještě ostřejší verzi kompaktní řady 1 vzhledem k tomu, že má v nabídce BMW M2 s řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol. Nejvýkonnější verzí BMW řady 1 zůstane verze M135i xDrive s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 306 koní a pohonem všech kol.
Nejvýkonnější model řady 1 tedy bude konkurencí spíše pro Golf R, Audi S3 či Mercedes A35. BMW však nevidí důvod připravovat výkonnější verzi, když může nabídnout BMW M2 s pohonem zadních kol, řadovým šestiválcem a manuální převodovkou. Také je známo, že se i v budoucí generaci s ostrou M2 počítá. A předpokládá se, že si klasickou koncepci pohonu zachová. Nový model také přijde ve verzi Gran Coupe, který však bude založen na platformě řady 1 s motorem napříč a pohonem předních kol.
Šéf divize M, Markus Flasch, se také zmínil, že jsou v plánu další modely v limitované edici CS. Této verze se určitě dočkáme u řady 2, nabídne více výkonu a méně hmotnosti než současná M2 Competition. Flasch přiznává, že M2 je jeho nejoblíbenějším modelem divize M. Podle něj má úžasný charakter.
„Ne každý řidič používá vůz na závodní trati a využívá celý potenciál vozu, ale u M2 cítíte jeho charakter už na prvním kruhovém objezdu. Má přesné řízení, agilní pohonné ústrojí a manuální převodovku. Tu budeme nabízet do té doby, dokud ji zákazníci budou požadovat. Je to o zábavě za volantem.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?