BMW neplánuje ještě ostřejší verzi kompaktní řady 1 vzhledem k tomu, že má v nabídce BMW M2 s řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol. Nejvýkonnější verzí BMW řady 1 zůstane verze M135i xDrive s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 306 koní a pohonem všech kol.
Nejvýkonnější model řady 1 tedy bude konkurencí spíše pro Golf R, Audi S3 či Mercedes A35. BMW však nevidí důvod připravovat výkonnější verzi, když může nabídnout BMW M2 s pohonem zadních kol, řadovým šestiválcem a manuální převodovkou. Také je známo, že se i v budoucí generaci s ostrou M2 počítá. A předpokládá se, že si klasickou koncepci pohonu zachová. Nový model také přijde ve verzi Gran Coupe, který však bude založen na platformě řady 1 s motorem napříč a pohonem předních kol.
Šéf divize M, Markus Flasch, se také zmínil, že jsou v plánu další modely v limitované edici CS. Této verze se určitě dočkáme u řady 2, nabídne více výkonu a méně hmotnosti než současná M2 Competition. Flasch přiznává, že M2 je jeho nejoblíbenějším modelem divize M. Podle něj má úžasný charakter.
„Ne každý řidič používá vůz na závodní trati a využívá celý potenciál vozu, ale u M2 cítíte jeho charakter už na prvním kruhovém objezdu. Má přesné řízení, agilní pohonné ústrojí a manuální převodovku. Tu budeme nabízet do té doby, dokud ji zákazníci budou požadovat. Je to o zábavě za volantem.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.