Nejvýkonnější model řady 1 tedy bude konkurencí spíše pro Golf R, Audi S3 či Mercedes A35. BMW však nevidí důvod připravovat výkonnější verzi, když může nabídnout BMW M2 s pohonem zadních kol, řadovým šestiválcem a manuální převodovkou. Také je známo, že se i v budoucí generaci s ostrou M2 počítá. A předpokládá se, že si klasickou koncepci pohonu zachová. Nový model také přijde ve verzi Gran Coupe, který však bude založen na platformě řady 1 s motorem napříč a pohonem předních kol.
Šéf divize M, Markus Flasch, se také zmínil, že jsou v plánu další modely v limitované edici CS. Této verze se určitě dočkáme u řady 2, nabídne více výkonu a méně hmotnosti než současná M2 Competition. Flasch přiznává, že M2 je jeho nejoblíbenějším modelem divize M. Podle něj má úžasný charakter.
„Ne každý řidič používá vůz na závodní trati a využívá celý potenciál vozu, ale u M2 cítíte jeho charakter už na prvním kruhovém objezdu. Má přesné řízení, agilní pohonné ústrojí a manuální převodovku. Tu budeme nabízet do té doby, dokud ji zákazníci budou požadovat. Je to o zábavě za volantem.“