Lexus prodal v Evropě v první polovině letošního roku 40 450 vozů, prodeje vzrostly meziročně o pět procent. Hybridní vozy Lexus tvořily ve střední a západní Evropě 95 prodejů. K růstu výrazně přispěl nově uvedený kompaktní crossover UX a luxusní sedan ES.
Značka Lexus vykázala během prvního pololetí roku 2019 stabilní tempo růstu v Evropě. Zatímco trh s luxusními vozy klesl o dvě procenta, značce Lexus stoupl prodej o pět procent na 40 450 kusů. Výrazného zlepšení dosáhl Lexus na několika klíčových trzích, jako je Itálie (+51 %), Německo (+33 %), Španělsko (+19 %), Polsko (+13 %), Francie (+12 %) a Velká Británie (+8 %).
Ke zvýšení popularity přispělo i uvedení dvou zbrusu nových modelů, kompaktního crossoveru UX a luxusního sedanu ES. Pouhých pět měsíců od zahájení prodeje se pro UX rozhodlo 8532 zákazníků, čímž se potvrdila pozitivní reakce trhu na vůbec prvního zástupce značky Lexus v rychle rostoucím segmentu prémiových kompaktních crossoverů.
Nejsilnějšího prodejního růstu dosáhl model ES (+387 % na 3012 vozidel) v návaznosti na uvedení modelu nové generace, který se koncem roku 2018 představil na všech evropských trzích.
Lexus je předním hráčem na poli elektrifikace, což dokládá 28 006 hybridních vozů s autonomním dobíjením, jež se prodaly v Evropě v první polovině roku 2019. Oproti stejnému období loňského roku stoupl zájem o 17 procent.
SUV střední třídy Lexus NX s 11 699 prodanými kusy zastává v Evropě i nadále pozici nejlépe prodávaného modelu značky. Pro model RX se rozhodlo 8 382 zákazníků.
Na českém trhu Lexus zlepšil za první pololetí letošního roku své prodejní výsledky o 26 %. Značce se dařilo zejména mezi privátními zákazníky, kde zaznamenala 143% nárůst v registracích oproti prvnímu pololetí loňského roku.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?