Lexus prodal v Evropě v první polovině letošního roku 40 450 vozů, prodeje vzrostly meziročně o pět procent. Hybridní vozy Lexus tvořily ve střední a západní Evropě 95 prodejů. K růstu výrazně přispěl nově uvedený kompaktní crossover UX a luxusní sedan ES.
Značka Lexus vykázala během prvního pololetí roku 2019 stabilní tempo růstu v Evropě. Zatímco trh s luxusními vozy klesl o dvě procenta, značce Lexus stoupl prodej o pět procent na 40 450 kusů. Výrazného zlepšení dosáhl Lexus na několika klíčových trzích, jako je Itálie (+51 %), Německo (+33 %), Španělsko (+19 %), Polsko (+13 %), Francie (+12 %) a Velká Británie (+8 %).
Ke zvýšení popularity přispělo i uvedení dvou zbrusu nových modelů, kompaktního crossoveru UX a luxusního sedanu ES. Pouhých pět měsíců od zahájení prodeje se pro UX rozhodlo 8532 zákazníků, čímž se potvrdila pozitivní reakce trhu na vůbec prvního zástupce značky Lexus v rychle rostoucím segmentu prémiových kompaktních crossoverů.
Nejsilnějšího prodejního růstu dosáhl model ES (+387 % na 3012 vozidel) v návaznosti na uvedení modelu nové generace, který se koncem roku 2018 představil na všech evropských trzích.
Lexus je předním hráčem na poli elektrifikace, což dokládá 28 006 hybridních vozů s autonomním dobíjením, jež se prodaly v Evropě v první polovině roku 2019. Oproti stejnému období loňského roku stoupl zájem o 17 procent.
SUV střední třídy Lexus NX s 11 699 prodanými kusy zastává v Evropě i nadále pozici nejlépe prodávaného modelu značky. Pro model RX se rozhodlo 8 382 zákazníků.
Na českém trhu Lexus zlepšil za první pololetí letošního roku své prodejní výsledky o 26 %. Značce se dařilo zejména mezi privátními zákazníky, kde zaznamenala 143% nárůst v registracích oproti prvnímu pololetí loňského roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?