Lexus prodal v Evropě v první polovině letošního roku 40 450 vozů, prodeje vzrostly meziročně o pět procent. Hybridní vozy Lexus tvořily ve střední a západní Evropě 95 prodejů. K růstu výrazně přispěl nově uvedený kompaktní crossover UX a luxusní sedan ES.
Značka Lexus vykázala během prvního pololetí roku 2019 stabilní tempo růstu v Evropě. Zatímco trh s luxusními vozy klesl o dvě procenta, značce Lexus stoupl prodej o pět procent na 40 450 kusů. Výrazného zlepšení dosáhl Lexus na několika klíčových trzích, jako je Itálie (+51 %), Německo (+33 %), Španělsko (+19 %), Polsko (+13 %), Francie (+12 %) a Velká Británie (+8 %).
Ke zvýšení popularity přispělo i uvedení dvou zbrusu nových modelů, kompaktního crossoveru UX a luxusního sedanu ES. Pouhých pět měsíců od zahájení prodeje se pro UX rozhodlo 8532 zákazníků, čímž se potvrdila pozitivní reakce trhu na vůbec prvního zástupce značky Lexus v rychle rostoucím segmentu prémiových kompaktních crossoverů.
Nejsilnějšího prodejního růstu dosáhl model ES (+387 % na 3012 vozidel) v návaznosti na uvedení modelu nové generace, který se koncem roku 2018 představil na všech evropských trzích.
Lexus je předním hráčem na poli elektrifikace, což dokládá 28 006 hybridních vozů s autonomním dobíjením, jež se prodaly v Evropě v první polovině roku 2019. Oproti stejnému období loňského roku stoupl zájem o 17 procent.
SUV střední třídy Lexus NX s 11 699 prodanými kusy zastává v Evropě i nadále pozici nejlépe prodávaného modelu značky. Pro model RX se rozhodlo 8 382 zákazníků.
Na českém trhu Lexus zlepšil za první pololetí letošního roku své prodejní výsledky o 26 %. Značce se dařilo zejména mezi privátními zákazníky, kde zaznamenala 143% nárůst v registracích oproti prvnímu pololetí loňského roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?