Goodwood 2019: Elektrický Volkswagen ID.R zaútočí na rekord Formule 1

František Zakopal / AutoRoad.cz, 4. července 2019, 15:59 Google+

Festival rychlosti v Goodwoodu, který se koná ve dnech 4. až 7. července v jižní Anglii, bude svědkem souboje odlišných technických konceptů. Elektrický pohon proti motorům na benzin – taková je výzva v letošním ročníku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.R

Volkswagen ID.R | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen zaútočí na renomované akci, na níž jsou vítány i historické ikony motoristického sportu, na 20 let platný traťový rekord elektrickým závodním vozem ID.R.  Držitelem současného rekordu je od roku 1999 Nick Heidfeld (D), a to s časem 41,6 sekundy, který stanovil s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným atmosféricky plněným motorem V10 o výkonu cca 574 kW (780 k). ID.R, disponující elektrickým pohonem o celkovém nejvyšším výkonu 500 kW (680 k), stanovil již v minulém roce v Goodwoodu nový traťový rekord pro elektromobily. Romain Dumas (F) tehdy dosáhl se sportovním průkopníkem rodiny zcela elektricky poháněných sériových vozidel ID. třetího nejrychlejšího času v historii tohoto sportovního podniku.

Nová výzva pro Volkswagen ID.R na Festivalu rychlosti v Goodwoodu
„V oblasti sériově vyráběných vozidel i v motoristickém sportu probíhá právě zásadní změna. Výkony elektromobilů se zvyšují a v mnoha ohledech se již dlouho vyrovnají automobilům se spalovacími motory,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu chceme ukázat, že se elektrický pohon závodního vozu ID.R může poměřovat s Formulí 1. Zda bude Roman Dumas se svým útokem na traťový rekord Nicka Heidfelda úspěšný, to závisí také na podmínkách, které budou o víkendu panovat.“

Počasí a stav vozovky budou hrát rozhodující roli

Proměnlivé počasí na jihu Anglie a stav vozovky v areálu „Goodwood House“ patří mezi nejistoty, s nimiž je tým konfrontován. „Je těžké správně odhadnout, jak velkou adhezi vozovka nabídne. V průběhu víkendu se to neustále mění,“ říká jezdec Dumas. Společnost Bridgestone, partner Volkswagenu, vybaví ID.R pro sprint na trati o délce 1,86 kilometru mimořádně měkkými závodními pneumatikami s extrémně dobrou přilnavostí. Technici výrobce pneumatik jsou s výzvami Festivalu rychlosti důvěrně obeznámeni, protože i Nick Heidfeld stanovil v roce 1999 nejlepší čas na pneumatikách Bridgestone.

Největším rozdílem v technické konfiguraci závodního vozu ID.R v porovnání s loňským rokem jsou rozměry lithium-iontových akumulátorů a řízení toků elektrické energie. „Nejnovější evoluční verze závodního vozu ID.R je optimalizována pro sprint,“ vysvětluje François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu se počítá jen maximální výkon a minimální hmotnost. ID.R má i s jezdcem hmotnost méně než 1000 kilogramů.“ Během „závodu do oblak“ na Pikes Peaku (USA) v červnu 2018, při němž stanovil absolutní rekord, i během jízdy na Severní smyčce Nürburgringu (D), která před čtyřmi týdny přepsala rekord pro elektromobily, ujel ID.R vždy necelých 20 kilometrů – tedy více než desetinásobek délky trati na „Festivalu rychlosti“.

Volkswagen připravil pro více než 200 000 očekávaných návštěvníků atraktivní program i mimo závodní trať. V náročně koncipované expozici si mohou fanoušci a zájemci utvořit vlastní představu o fascinaci elektrické mobility. Na Festivalu rychlosti bude prezentován mimo jiné model ID.31. První model budoucí produktové řady elektromobilů ID. značky Volkswagen bude uveden na trh v roce 2020 a další modely budou následovat. Značka Volkswagen v rámci své elektrické ofenzivy plánuje, že se do roku 2025 stane globální jedničkou v segmentu síťově propojených vozidel s nulovými emisemi, a to díky více než 20 výhradně elektricky poháněným modelům a více než jednomu milionu prodaných vozidel ročně.

Vytisknout

Diskuze: Goodwood 2019: Elektrický Volkswagen ID.R zaútočí na rekord Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW Group a Daimler AG zahájily dlouhodobou spolupráci na vývoji systémů pro automatizovanou jízdu.

POTVRZENO: BMW a Daimler budou vyvíjet auta společně! Co přesně?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud