Festival rychlosti v Goodwoodu, který se koná ve dnech 4. až 7. července v jižní Anglii, bude svědkem souboje odlišných technických konceptů. Elektrický pohon proti motorům na benzin – taková je výzva v letošním ročníku.
Volkswagen zaútočí na renomované akci, na níž jsou vítány i historické ikony motoristického sportu, na 20 let platný traťový rekord elektrickým závodním vozem ID.R. Držitelem současného rekordu je od roku 1999 Nick Heidfeld (D), a to s časem 41,6 sekundy, který stanovil s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným atmosféricky plněným motorem V10 o výkonu cca 574 kW (780 k). ID.R, disponující elektrickým pohonem o celkovém nejvyšším výkonu 500 kW (680 k), stanovil již v minulém roce v Goodwoodu nový traťový rekord pro elektromobily. Romain Dumas (F) tehdy dosáhl se sportovním průkopníkem rodiny zcela elektricky poháněných sériových vozidel ID. třetího nejrychlejšího času v historii tohoto sportovního podniku.
Nová výzva pro Volkswagen ID.R na Festivalu rychlosti v Goodwoodu„V oblasti sériově vyráběných vozidel i v motoristickém sportu probíhá právě zásadní změna. Výkony elektromobilů se zvyšují a v mnoha ohledech se již dlouho vyrovnají automobilům se spalovacími motory,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu chceme ukázat, že se elektrický pohon závodního vozu ID.R může poměřovat s Formulí 1. Zda bude Roman Dumas se svým útokem na traťový rekord Nicka Heidfelda úspěšný, to závisí také na podmínkách, které budou o víkendu panovat.“
Počasí a stav vozovky budou hrát rozhodující roli
Proměnlivé počasí na jihu Anglie a stav vozovky v areálu „Goodwood House“ patří mezi nejistoty, s nimiž je tým konfrontován. „Je těžké správně odhadnout, jak velkou adhezi vozovka nabídne. V průběhu víkendu se to neustále mění,“ říká jezdec Dumas. Společnost Bridgestone, partner Volkswagenu, vybaví ID.R pro sprint na trati o délce 1,86 kilometru mimořádně měkkými závodními pneumatikami s extrémně dobrou přilnavostí. Technici výrobce pneumatik jsou s výzvami Festivalu rychlosti důvěrně obeznámeni, protože i Nick Heidfeld stanovil v roce 1999 nejlepší čas na pneumatikách Bridgestone.
Největším rozdílem v technické konfiguraci závodního vozu ID.R v porovnání s loňským rokem jsou rozměry lithium-iontových akumulátorů a řízení toků elektrické energie. „Nejnovější evoluční verze závodního vozu ID.R je optimalizována pro sprint,“ vysvětluje François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu se počítá jen maximální výkon a minimální hmotnost. ID.R má i s jezdcem hmotnost méně než 1000 kilogramů.“ Během „závodu do oblak“ na Pikes Peaku (USA) v červnu 2018, při němž stanovil absolutní rekord, i během jízdy na Severní smyčce Nürburgringu (D), která před čtyřmi týdny přepsala rekord pro elektromobily, ujel ID.R vždy necelých 20 kilometrů – tedy více než desetinásobek délky trati na „Festivalu rychlosti“.
Volkswagen připravil pro více než 200 000 očekávaných návštěvníků atraktivní program i mimo závodní trať. V náročně koncipované expozici si mohou fanoušci a zájemci utvořit vlastní představu o fascinaci elektrické mobility. Na Festivalu rychlosti bude prezentován mimo jiné model ID.31. První model budoucí produktové řady elektromobilů ID. značky Volkswagen bude uveden na trh v roce 2020 a další modely budou následovat. Značka Volkswagen v rámci své elektrické ofenzivy plánuje, že se do roku 2025 stane globální jedničkou v segmentu síťově propojených vozidel s nulovými emisemi, a to díky více než 20 výhradně elektricky poháněným modelům a více než jednomu milionu prodaných vozidel ročně.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?