V průběhu července a srpna letošního roku budou ceny pohonných hmot dosahovat podobných úrovní jako v loňském roce.
Tehdy se průměrná cena benzínu pohybovala v rozmezí 33,17 až 33,45 koruny za litr. Nafta byla levnější a průměrně stála 32,32 až 32,60 koruny za litr. První červencový den letošního roku se benzín v průměru prodával za 33,05 koruny za litr a nafta za 32,15 koruny za litr. Současné ceny pohonných hmot jsou mírně levnější než v roce 2018. K tomu napomohl uplynulý týden, kdy ceny benzínu a nafty slabě klesaly. Propad cen se však bude postupně zastavovat a přes stagnaci přejde v průběhu prázdninových měsíců do růstu. Tím se ceny pohonných hmot začnou přibližovat k podobným úrovním jako v loňském roce.
Pro řidiče byl výrazně lepší rok 2017. Tehdy se průměrná cena benzínu v průběhu července a srpna pohybovala v rozmezí 29,50 až 29,79 koruny za litr. Nafta byla v průměru ještě levnější a stála 28,36 až 28,65 koruny za litr. Příznivý byl pro řidiče i rok 2016. V tomto roce šlo o prázdninových měsících tankovat benzín za průměrnou cenu 28,95 až 29,91 koruny za litr a naftu za 27,46 až 28,35 koruny za litr. Z historických cen je patrné, že například cesta do Chorvatska a zpět stála při průměrné spotřebě paliva ve výši 7 litrů na 100 kilometrů v letech 2016 a 2017 zhruba o 400 korun méně než v loňském a pravděpodobně i letošním roce.
Aktuálně se cena ropy Brent pohybuje na úrovni 63 dolarů za barel. Před rokem se ropa Brent obchodovala za 78 dolarů za barel. Výrazně nižší cena ropy by se měla projevovat v koncových cenách pohonných hmot. To se však v praxi neděje a ceny benzínu a nafty jsou jen nepatrně nižší než v loňském roce. Kromě ceny ropy ovlivňuje koncové ceny pohonných hmot i kurz koruny vůči dolaru. Před rokem šlo dolar koupit za 22,36 koruny. Aktuálně se cena dolaru pohybuje na úrovni 22,54 koruny. Kurz koruny je tak vůči dolaru mírně slabší, nicméně to plně nevysvětluje současnou úroveň cen benzínu a nafty. Ve skutečnosti si pumpaři nechávají o trochu vyšší marže, z kterých hradí rostoucí náklady na personál a provoz čerpacích stanic.
Pokles cen pohonných hmot se i přes relativně nízkou cenu ropy chýlí ke konci a v průběhu prázdninových měsíců se řidiči musí připravit na zdražování. Samotná cena ropy se totiž pravděpodobně také bude zdražovat. O to se snaží ropný kartel OPEC a jeho spojenci, když se domluvili na prodloužení dohody o snížení těžby ropy o devět měsíců. Cílem je omezit nabídku ropy na trhu a tím působit na růst ceny. Situaci na trhu s ropou by kromě kartelu OPEC a jeho spojenců mohl ovlivnit vývoj kolem obchodních válek mezi Spojenými státy a Čínou. V případě, že by se podařilo uzavřít příměří, lze očekávat, že by trhy výrazně vzrostly, což by katapultovalo vzhůru i cenu ropy. Naopak eskalace obchodních sporů by mohla současnou predikci opravit směrem dolů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?