Program Euro NCAP zveřejnil výsledky nových crashtestů. Po více než roce a půl se do výběru dostal zástupce značky Škoda. Model Scala ve zkouškách přesvědčil a s přehledem získal pět hvězd. Největší pochvalu zaslouží za špičkovou ochranu dospělých pasažérů.
Červencová várka nových bezpečnostních testů osobních automobilů obsahuje šestici zajímavých modelů – kromě zmiňované Škody Scala také modely DS 3 Crossback, Kia Cee’d, Mercedes-Benz třídy B, Mercedes-Benz GLE a Tesla Model 3. Kia a DS jsou součástí tzv. dvojího hodnocení – oba modely se prodávají ve variantách bez a včetně balíčku aktivní bezpečnosti. V naší webové databázi proto naleznete výsledky obou verzí. Zbytek testovaných vozů již prvky aktivní bezpečnosti disponuje v rámci základní výbavy.
Škoda Scala je prvním zástupcem mladoboleslavské automobilky v programu Euro NCAP od SUV Karoq. Pětidveřový kompakt spadající do nižší střední třídy v portfoliu Škody nahrazuje model Rapid. Minimálně po stránce bezpečnosti mohou být příznivci automobilky s okřídleným šípem ve znaku potěšeni – Scala si v testech vedla báječně a bez potíží se vyrovnala i výrazně dražším vozům.
Zejména ochranou dospělých cestujících se nová škodovka řadí do nejužší špičky – získala 97 %. Prokázala tak vysokou bezpečnost při čelním nárazu celou šíří vozu, případně částí vozu. Dobré hodnocení obdržela také za boční náraz do auta nebo do sloupu. Pozitivně dopadlo i měření zjišťující nebezpečí poranění krku při nárazu dozadu.
Potěšující byly rovněž výsledky ochrany menších i větších dětí a ochrany chodců. Vysoké známky obdržely především nárazník vozu a přední část kapoty.
Test aktivní bezpečnosti se zaměřoval na inteligentní systémy schopné předejít hrozící kolizi s vozidlem, případně chodcem, cyklistou či jinou překážkou. Bodován byl systém upozornění na nezapnutí bezpečnostních pásů, systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu, omezovač rychlosti a také autonomní krizové brzdění.
Test automatického brzdění byl proveden v různých scénářích – vůz se blížil ke stojícímu i jedoucímu vozu, v rámci ochrany chodců pak byly mimo jiné situace, kdy dítě nenadále vběhlo do silnice nebo cyklista vozidlu zkřížil cestu. Právě situace, kdy dítě vběhne zpoza zaparkovaných aut do cesty přijíždějícímu vozu, jako jediná pro Scalu dopadla pouze průměrně. V ostatních situacích byla většinou dobrá.
Slova chvály si vysloužila většina nově testovaných aut – žádné nepředstavovalo vyslovené zklamání. Oba mercedesy, Tesla i vybavenější varianty DS a Kia dostaly pět hvězd. Cee’d a DS 3 Crossback bez balíčku aktivní bezpečnosti získaly o hvězdu méně. Ukazuje se tak, že na plné hodnocení v aktuálním testovacím programu nestačí pouze postavit auto s dostatečně pevnou a spolehlivou konstrukcí – je třeba vůz vybavit chytrými systémy, které automobil a zejména lidské životy dovedou ochránit tím, že kolizi zcela předejdou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.