Mimořádná kvalita nových vozidel Hyundai, napříč kompletní produktovou řadou této značky, byla znovu oceněna nezávislou organizací. Hyundai je podle studie Initial Quality Study (IQS)SM 2019, realizované společností J.D. Power na americkém trhu, druhou nejlépe hodnocenou neprémiovou značkou, a to již druhým rokem v řadě.
Majitelé vozidel Hyundai uváděli o tři problémy na 100 vozidel (PP100) méně než v roce 2018. Hyundai si také udržel třetí místo v celkovém hodnocení s velkým náskokem před značkou na čtvrtém místě (o 12 PP100 méně).
V jednotlivých tržních segmentech obdržel zcela nový Hyundai Santa Fe ocenění pro středně velká SUV a byl jedním z pouhých tří vozidel, která zvítězila v jednom z 21 segmentů v roce uvedení na trh. Dobře si vedla kompletní produktová řada značky Hyundai. Modely Tucson, Elantra, Accent a Veloster obsadily druhé místo ve svých příslušných segmentech a modelům KONA a Sonata patří třetí místo.
V hodnocení značek obsadil Hyundai první místo ve dvou z osmi kategorií díky nejmenšímu počtu uváděných problémů s audiosystémy, komunikačními, zábavními a navigačními systémy, ale také například se sedadly. Společnost J.D. Power navíc u hlášených problémů klasifikuje, zda se jedná o konstrukční nedostatky, nebo defekty/selhání. Hyundai měl nejnižší počet problémů, souvisejících s konstrukcí, resp. designem, mezi neprémiovými značkami.
„Majitelé vozů Hyundai a zákazníci, kteří hledají nový vůz, si mohou být u našich nových vozidel naprosto jisti tím, že jejich kvalita patří i nadále mezi nejvyšší v automobilovém průmyslu,“ řekl Barry Ratzlaff, viceprezident společnosti Hyundai Motor America, odpovědný za spokojenost zákazníků. „Námi dosažené výsledky ve velmi renomované studii IQS jsou odrazem našeho celkového zaměření na kvalitu. Jsou také výsledkem úsilí celé naší společnosti, včetně oddělení designu, konstrukce, výroby, servisních služeb, zastoupení a našich prodejních a servisních partnerů. Naším cílem je dodávat zákazníkům vozidla nejvyšší kvality. Jsme nesmírně hrdí na to, že jsme dosáhli vedoucího postavení v oblasti kvality, které si dlouhodobě udržujeme, a jsme rozhodnuti ve snaze o neustálé zvyšování kvality našich vozidel nepolevovat.“
Vynikajícím výsledkům značky Hyundai ve studii IQS společnosti J.D. Power předcházelo páté místo v žebříčku neprémiových značek v americké studii spolehlivosti vozidel J.D. Power VDS 2019 (Vehicle Dependability Study). Výsledky značky Hyundai v obou těchto studiích potvrzují její dlouhodobé vedoucí postavení v oblasti kvality. Model Santa Fe se navíc umístil na nejvyšší příčce ve své třídě i ve studii J.D. Power VDS 2019.
J.D. Power kvantifikuje počáteční kvalitu nových vozidel počtem problémů na 100 vozidel (PP100), s nimiž se majitel setká během prvních 90 dnů provozu vozidla. Čím nižší číselná hodnota, tím vyšší kvalita. Hyundai měl skóre 71 PP100, jímž výrazně překonal průměr všech výrobců 93 PP100.
Již 33. ročník americké studie IQS 2019 vychází z odpovědí 76 256 zákazníků, kteří si pořídili nová vozidla modelového roku 2019 do vlastnictví nebo na leasing. Průzkum byl realizován po 90 dnech provozu vozidla. Studie je založena na souboru 233 otázek rozdělených do osmi automobilových kategorií. Jejím účelem je poskytovat výrobcům informace, které jim umožní identifikovat problémy a vylepšovat své produkty. Odpovědi pro studii byly sbírány v období od února do května 2019. Data se týkala 191 modelů 32 značek, vyráběných ve 142 montážních závodech.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?