Nový Lexus UX se ukázal být extrémně bezpečným vozem. Spolehlivost všech jeho bezpečnostních systémů i samotné konstrukce ověřilo americké výzkumné středisko Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Odborníci je vyhodnotili jako natolik účinné, že autu udělili ocenění Top Safety Pick.
Aby Lexus UX získal ocenění Top Safety Pick, musel obdržet hodnocení Good v čelní srážce střední části automobilu a malé srážce přední částí na straně řidiče, při bočním nárazu, při testu odolnosti střechy a ochrany hlav pasažérů a hodnocení Good nebo Acceptable v testu čelní srážky malou částí vozu na straně pasažéra. Aby dosáhl takového výsledku, potřeboval rovněž hodnocení Advanced nebo Superior v případě čelní srážky a výsledek Good nebo Acceptable v testu předních světlometů. Lexus UX tyto podmínky splnil, a navíc ve všech crash testech dosáhnout na nejvyšší hodnocení.
Bezpečný už v základu
IIHS udělilo také nejvyšší hodnocení Superior systému ochrany před srážkou, kterou má Lexus UX jako součást standardní výbavy. Americký institut provedl testy ve dvou rychlostech – 20 a 40 kilometrů za hodinu. V obou případech systém dokázal zabránit srážce. Systém ochrany před srážkou s rozpoznáváním chodců, který funguje i v noci, a systém rozpoznávání cyklistů je obsažen v balíčku Lexus Safety System+. Jeho součástí je u vozů Lexus UX, nezávisle na úrovni jejich výbavy, také asistent předcházející nechtěné změně jízdního pruhu, systémy varování před únavou řidiče, rozpoznávání dopravních značek, ale i automatická dálková světla.
Osm airbagů
Na skvělé výsledky crash testů měla nepochybně vliv konstrukce modelu Lexus UX. Automobil je postavený na nové platformě GA-C vyznačující se vysokou tuhostí, která přispívá k větší bezpečnosti pasažérů během srážky, nízko umístěným těžištěm usnadňujícím řízení auta a jeho ovládání v extrémních situacích. Vůz je navíc už ve standardu vybaven dokonce osmi airbagy. Kromě dvoustupňových airbagů u řidiče a spolujezdce na předním sedadle jde o airbagy chránící kolena řidiče a spolujezdce a boční airbagy v opěrkách předních sedadel s konstrukcí minimalizující úrazy krku a hlavy v případě kolize.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?