Blíží se cesty na letní dovolené, kdy trávíme v autě i několik dlouhých hodin. A koneckonců i během těchto dní dostává interiér auta docela zabrat, zvlášť pokud máme malé děti. Náš vůz si tak před létem zaslouží speciální péči - v čistém a voňavém prostoru se nám určitě bude řídit lépe. Jak mít příjemný a čistý interiér radí společnost Sheron.
Cigaretový zápach musí pryčPokud holdujeme nikotinové neřesti a zapálíme si třeba cestou do práce, na interiéru auta se to samozřejmě projeví. Když jezdíme autem sami, asi si cigaretového zápachu nevšimneme. Jestliže ale vezeme někoho jiného, nemusí to na něj působit dobře, o dětech ani nemluvě. “Interiér auta nasává pachy. Pomoc je ale snadná, stačí využít odstraňovače zápachu. Ty moderní se navíc nesnaží nevábné pachy překrýt vlastní vůní. Navážou se na jeho molekuly a celý zápach odstraní. Navíc fungují i na textilní povrchy,” vysvětluje Tomáš Skopový, marketingový expert značky Sheron. Její neutralizér zápachu Anti tobacco navíc letos získal ocenění Volby spotřebitelů.
Plastové povrchy si zaslouží regeneraciNa dovolenou jezdíme hlavně dobít baterky - a regeneraci si zaslouží i plochy v našem autě, které jsou obvykle mimo pozornost. Kdy naposledy jsme čistili třeba plastové prahy, okolí pedálů nebo sloupky? Právě teď je vhodná příležitost, stačí rozprašovačem nanést tenkou vrstvu speciálního přípravku na čištěnou plochu a vytřít suchou utěrkou. Pozor jen na okolí skel, tady je lepší aplikovat čistič přímo na látku a pak vycídit plastové sloupky.
Speciální péči potřebuje kůže Ti z nás, kdo si ve voze dopřáli kůži nebo její imitaci, musí myslet na její správnou údržbu. “Ať už se jedná o sedadla nebo třeba volant, je nutné kožené a koženkové materiály chránit proti křehnutí a oděru. Pokud to neuděláme, má tento materiál tendenci praskat. A kůže, do které jsme na začátku značně investovali, pak žádnou parádu ani pohodlí nedělá. Radíme napřed otřít ušpinění z potahů speciálními vlhčenými ubrousky a pak v tenké vrstvě nanést čistič na kůže,” říká Skopový. Díky tomu bude materiál stále vláčný, příjemný a prodlouží se jeho životnost.
Látky uvítají osvěženíHned po podlahách schytají největší dávku nečistot látky. Na sedadla se rozlévá káva, padají sem drobečky mastného jídla a děti se na nich často uvelebí v botách. Vyplatí se použít čistič na čalounění. Ten je určen k odstraňování nečistot z textilních potahů, čalounění, koberců a dalších tkanin. Osvěžuje barvy a chrání před opětovným znečištěním. Navíc přispívá k neutralizaci nepříjemného zápachu.
Vůně naladí na cestyInteriér auta je čistý a každá plocha se jen blýská? Pak přišel čas na nevtíravou vůni. Na trhu je mnoho moderních produktů, které vůz příjemně provoní, a zároveň nedráždí. Najdeme například gelové osvěžovače s různým aroma, velmi oblíbené jsou i vůně, které umístíme do ventilační mřížky a ony zvládnou vonět i 45 dní.
TISKOVÁ ZPRÁVA ShrtCut Studio s.r.o.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.