Ford nedávno představil svůj první elektromobil pro čínský trh. Jeho původ je ale por americkou značku docela nezvyklý a naopak ukazuje, jak už s kvalitou pokročily čínští výrobci.
Ford Territory je malý crossover, velikostí srovnatelný třeba s Peugeotem 2008. Spalovací verzi Ford představil už minulý rok a už tehdy dost překvapil. Territory je totiž pouze přeznačkovanou verzí existujícího čínského vozu, konkrétně JMC Yusheng S330. Ten se v Číně úspěšně prodává už od roku 2016 a na jeho vývoji se Ford žádným způsobem nepodílel.
JMC Yusheng je značka patřící pod státní automobilku Jiangling Motors, neboli JMC. Pod joint-vent ure JMC kromě toho spadá i pro Evropany známější značka Landwind, která krátce působila v EU a v poslední době proslula svou kopií Range Roveru. Ve svém druhém joint-venture ale JMC spolupracuje právě s Fordem a produkuje některé jeho užitkové modely a SUV pro čínský trh.
Territory tedy vzniklo jen úpravou vzhledu S330, tak aby lépe zapadlo do modelové řady Fordu. jinak jde ale o ryze čínský automobil. Kromě čínského trhu jej ale Ford bude nabízet i jinde, mimo jiné i v Brazílii. To jen dokazuje, jak daleko už čínské automobilky pokročily, když jeden z nejstarších výrobců na světě je schopen pod svým logem prodávat téměř nezměněný čínský automobil. Není samozřejmě jediný, podobné modely už nabídl například i Chevrolet, Mitsubishi či Peugeot.
Nově představená elektrická verze zřejmě vychází z už dříve představené elektrické verze S330, která by se měla prodávat jako JMEV E500. Elektrický motor Fordu dodává výkon 120 kW, akumulátor postačuje pro dojezd až 360 kilometrů dle cyklu NEDC, což znamená reálný dojezd kolem 250 kilometrů. V Číně plánuje Ford elektrické Territory prodávat s neomezeným tarifem pro dobíjení na nabíjecích stanicích. Vzhledem k čínskému původu navíc nebude cena nového vozu určitě ani příliš vysoká, podobné elektrické crossovery se na čínském trhu prodávají za 300 - 500 tisíc Kč.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.