Britské zastoupení Škodovky ukázalo speciální variantu SUV Karoq, určenou pro nadšence do cyklistiky. Upravený vůz mimo očekávaných doplňků, jako jsou třeba nosiče kol, nabídne i docela nečekané možnosti.
Škoda Karoq Velo byl postaven britskou pobočkou Škody, na základě průzkumu provedeného s více než 1500 tamními cyklisty. Ti se v průzkumu vyjádřili, co jim chybí v jejich vozech používaných při cyklistických výletech. Samozřejmostí je tedy střešní nosič kol, schopný uchytit dvě jízdní kola, další se pak uskladní na speciálním nosiči v kufru vozu.
27 % cyklistů uvedlo, že jim dělá problém vrátit se do svého vozu po cyklistické vyjížďce ve špinavém a propoceném oblečení. Briti proto do Karoqu Velo nainstalovali palubní pračku a také vysokotlaký čistič, kterým je možné umýt si kolo. Kromě toho je na palubě vozu i kompletní sada a nástroje pro opravení prasklých pneumatik, což si v průzkumu vyžádalo 31 % cyklistů. Díky vylepšenému osvětlení pomocí LED navíc nebude problém provádět opravy ani v noci.
Dalším netradičním přídavkem je follow me dron, pro který je připravena magnetická přistávací plocha na střeše vozu. Dron může být nastaven tak, že pronásleduje jedoucí cyklisty a zaznamenává jejich jízdu. Video navíc může být ihned nahráno na internet, díky vestavěnému Wi-Fi hot spotu v Karoqu Velo.
Škoda Karoq Velo je pouze konceptem, který nemá namířeno do sériové výroby, podobně jako nedávno ukázaná Škoda Mountiaq. Představený koncept však bude v následujících letech sloužit jako doprovodný vůz na cyklistických závodech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.