Britské zastoupení Škodovky ukázalo speciální variantu SUV Karoq, určenou pro nadšence do cyklistiky. Upravený vůz mimo očekávaných doplňků, jako jsou třeba nosiče kol, nabídne i docela nečekané možnosti.
Škoda Karoq Velo byl postaven britskou pobočkou Škody, na základě průzkumu provedeného s více než 1500 tamními cyklisty. Ti se v průzkumu vyjádřili, co jim chybí v jejich vozech používaných při cyklistických výletech. Samozřejmostí je tedy střešní nosič kol, schopný uchytit dvě jízdní kola, další se pak uskladní na speciálním nosiči v kufru vozu.
27 % cyklistů uvedlo, že jim dělá problém vrátit se do svého vozu po cyklistické vyjížďce ve špinavém a propoceném oblečení. Briti proto do Karoqu Velo nainstalovali palubní pračku a také vysokotlaký čistič, kterým je možné umýt si kolo. Kromě toho je na palubě vozu i kompletní sada a nástroje pro opravení prasklých pneumatik, což si v průzkumu vyžádalo 31 % cyklistů. Díky vylepšenému osvětlení pomocí LED navíc nebude problém provádět opravy ani v noci.
Dalším netradičním přídavkem je follow me dron, pro který je připravena magnetická přistávací plocha na střeše vozu. Dron může být nastaven tak, že pronásleduje jedoucí cyklisty a zaznamenává jejich jízdu. Video navíc může být ihned nahráno na internet, díky vestavěnému Wi-Fi hot spotu v Karoqu Velo.
Škoda Karoq Velo je pouze konceptem, který nemá namířeno do sériové výroby, podobně jako nedávno ukázaná Škoda Mountiaq. Představený koncept však bude v následujících letech sloužit jako doprovodný vůz na cyklistických závodech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?