Britské zastoupení Škodovky ukázalo speciální variantu SUV Karoq, určenou pro nadšence do cyklistiky. Upravený vůz mimo očekávaných doplňků, jako jsou třeba nosiče kol, nabídne i docela nečekané možnosti.
Škoda Karoq Velo byl postaven britskou pobočkou Škody, na základě průzkumu provedeného s více než 1500 tamními cyklisty. Ti se v průzkumu vyjádřili, co jim chybí v jejich vozech používaných při cyklistických výletech. Samozřejmostí je tedy střešní nosič kol, schopný uchytit dvě jízdní kola, další se pak uskladní na speciálním nosiči v kufru vozu.
27 % cyklistů uvedlo, že jim dělá problém vrátit se do svého vozu po cyklistické vyjížďce ve špinavém a propoceném oblečení. Briti proto do Karoqu Velo nainstalovali palubní pračku a také vysokotlaký čistič, kterým je možné umýt si kolo. Kromě toho je na palubě vozu i kompletní sada a nástroje pro opravení prasklých pneumatik, což si v průzkumu vyžádalo 31 % cyklistů. Díky vylepšenému osvětlení pomocí LED navíc nebude problém provádět opravy ani v noci.
Dalším netradičním přídavkem je follow me dron, pro který je připravena magnetická přistávací plocha na střeše vozu. Dron může být nastaven tak, že pronásleduje jedoucí cyklisty a zaznamenává jejich jízdu. Video navíc může být ihned nahráno na internet, díky vestavěnému Wi-Fi hot spotu v Karoqu Velo.
Škoda Karoq Velo je pouze konceptem, který nemá namířeno do sériové výroby, podobně jako nedávno ukázaná Škoda Mountiaq. Představený koncept však bude v následujících letech sloužit jako doprovodný vůz na cyklistických závodech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?