Britské zastoupení Škodovky ukázalo speciální variantu SUV Karoq, určenou pro nadšence do cyklistiky. Upravený vůz mimo očekávaných doplňků, jako jsou třeba nosiče kol, nabídne i docela nečekané možnosti.
Škoda Karoq Velo byl postaven britskou pobočkou Škody, na základě průzkumu provedeného s více než 1500 tamními cyklisty. Ti se v průzkumu vyjádřili, co jim chybí v jejich vozech používaných při cyklistických výletech. Samozřejmostí je tedy střešní nosič kol, schopný uchytit dvě jízdní kola, další se pak uskladní na speciálním nosiči v kufru vozu.
27 % cyklistů uvedlo, že jim dělá problém vrátit se do svého vozu po cyklistické vyjížďce ve špinavém a propoceném oblečení. Briti proto do Karoqu Velo nainstalovali palubní pračku a také vysokotlaký čistič, kterým je možné umýt si kolo. Kromě toho je na palubě vozu i kompletní sada a nástroje pro opravení prasklých pneumatik, což si v průzkumu vyžádalo 31 % cyklistů. Díky vylepšenému osvětlení pomocí LED navíc nebude problém provádět opravy ani v noci.
Dalším netradičním přídavkem je follow me dron, pro který je připravena magnetická přistávací plocha na střeše vozu. Dron může být nastaven tak, že pronásleduje jedoucí cyklisty a zaznamenává jejich jízdu. Video navíc může být ihned nahráno na internet, díky vestavěnému Wi-Fi hot spotu v Karoqu Velo.
Škoda Karoq Velo je pouze konceptem, který nemá namířeno do sériové výroby, podobně jako nedávno ukázaná Škoda Mountiaq. Představený koncept však bude v následujících letech sloužit jako doprovodný vůz na cyklistických závodech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?