Toyota a Subaru se po úspěšně spolupráci na sportovním kupé 86/BRZ vrhají do dalšího společného projektu. Neočekávejte ale další auto pro driftery, tentokrát má být výsledkem elektrické SUV.
Toyota se přitom donedávna vývoji čistě elektrických vozů bránila, podle firmy je budoucností spíše hybridní pohon, následovaný vodíkovými vozy. Nakonec se však Japonci rozhodli, že nenechají trend bateriových elektromobilů bez povšimnutí a nabídnou také několik svých modelů.
Ve spolupráci se Subaru bude vyvinuta platforma pro střední a velké elektromobily. Toyota dodá mimo jiné své technologie využívané v hybridních vozech, zatímco Subaru svoji techniku pohonu všech kol. První společný model, středně velké SUV, se bude prodávat pod značkami obou automobilek, stejně jako tomu je u dvojice kupéček.
Pokud bude spolupráce a první model úspěchem, budou následovat další vozy. Toyota plánuje šest globálních elektromobilů, kromě SUV i sedany a MPV. Ještě předtím se ale objeví dvousedadlový elektromobil Toyota, určený pouze pro japonský trh a dvojice elektrických SUV pouze pro ten čínský.
Kroě spolupráce se Subaru se ale Toyota spojila i s automobilkou, která má v oblasti elektromobilů mnohem větší zkušenosti. Čínský BYD a Toyota nedávno podepsali dohodu, na základě které Číňané dodají své technologie elektropohonu. Spolupráce s BYD je o to zajímavější, že dnedávna tvořily většinu modelové řady BYD kopie modelů Toyoty. Není však zřejmé, zda se dohoda s BYD vztahuje na globální trh, nebo pouze na modely exkluzivní pro Čínu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.