Toyota a Subaru se po úspěšně spolupráci na sportovním kupé 86/BRZ vrhají do dalšího společného projektu. Neočekávejte ale další auto pro driftery, tentokrát má být výsledkem elektrické SUV.
Toyota se přitom donedávna vývoji čistě elektrických vozů bránila, podle firmy je budoucností spíše hybridní pohon, následovaný vodíkovými vozy. Nakonec se však Japonci rozhodli, že nenechají trend bateriových elektromobilů bez povšimnutí a nabídnou také několik svých modelů.
Ve spolupráci se Subaru bude vyvinuta platforma pro střední a velké elektromobily. Toyota dodá mimo jiné své technologie využívané v hybridních vozech, zatímco Subaru svoji techniku pohonu všech kol. První společný model, středně velké SUV, se bude prodávat pod značkami obou automobilek, stejně jako tomu je u dvojice kupéček.
Pokud bude spolupráce a první model úspěchem, budou následovat další vozy. Toyota plánuje šest globálních elektromobilů, kromě SUV i sedany a MPV. Ještě předtím se ale objeví dvousedadlový elektromobil Toyota, určený pouze pro japonský trh a dvojice elektrických SUV pouze pro ten čínský.
Kroě spolupráce se Subaru se ale Toyota spojila i s automobilkou, která má v oblasti elektromobilů mnohem větší zkušenosti. Čínský BYD a Toyota nedávno podepsali dohodu, na základě které Číňané dodají své technologie elektropohonu. Spolupráce s BYD je o to zajímavější, že dnedávna tvořily většinu modelové řady BYD kopie modelů Toyoty. Není však zřejmé, zda se dohoda s BYD vztahuje na globální trh, nebo pouze na modely exkluzivní pro Čínu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?