Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

AutoRoad.cz, 7. června 2019, 00:28 Google+

Majitelé vozů mají v dnešní době více možností, jak si vybírat ekologičtější varianty. Jednou z takových možností je volba pneumatik s nižším valivým odporem: šetří palivo a snižují množství emisí CO2. Společnost Nokian Tyres tvrdě pracuje na tom, aby vyráběla ekologičtější pneumatiky: valivý odpor svých pneumatik snížila v porovnání s rokem 2013 v průměru o 8 %.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

„Snížení valivého odporu o 8 % odpovídá množství výfukových plynů 65 000 aut,“ říká Teppo Huovila, viceprezident pro kvalitu a udržitelnost ve společnosti Nokian Tyres.

Valivý odpor představuje ztrátu energie, kterou pneumatika spotřebuje při valení. Čím nižší je valivý odpor, tím méně potřebuje pneumatika energie, a tedy i paliva. Větší palivová účinnost má pozitivní dopad na životní prostředí a uhlíkovou stopu řidiče, protože snižuje množství emisí CO2. U elektrických vozidel se nižší valivý odpor promítá rovněž do delšího dojezdu.

Například pokud by všechna osobní vozidla ve Finsku, Švédsku a Norsku jezdila na zimních pneumatikách Nokian Hakkapeliitta R3 s nízkým valivým odporem po celou dobu jejich životnosti místo jiných prémiových zimních pneumatik, přínosy by byly významné. Úspora paliva by byla téměř 300 milionů litrů a množství emisí oxidu uhličitého by se snížilo přibližně o 710 000 tun.

Odhaduje se, že doprava v Evropské unii vyprodukuje přibližně 24 % emisí skleníkových plynů. Cílem je do roku 2020 snížit tyto emise o 20 % v porovnání s hodnotami z roku 1990. Od roku 2021 pak budou v Evropské unii platit ještě přísnější cíle. 

Výrobci prémiových pneumatik, jako je Nokian Tyres, aktivně pracují na snížení valivého odporu tím, že vyvíjejí vyspělé směsi pryže, nové dezény a stavby pneumatik.

„Naši vývojoví technici pracují velice tvrdě, aby odváděli dobrou práci: naším cílem je snížit valivý odpor každé pneumatiky nové generace, aniž by tím byla jakýmkoliv způsobem ohrožena bezpečnost,“ říká T. Huovila.

Více než 90 % pneumatik Nokian Tyres spadá z hlediska valivého odporu do nejlepších klasifikačních kategorií A, B nebo C. Přitom nejčastější klasifikační kategorií pneumatik pro osobní vozidla je na trhu kategorie E (analýza ETRMA, říjen 2018). Rozdíl je obrovský jak pro majitele vozidla, tak pro životní prostředí. Letní pneumatika nejlepší třídy, se správným tlakem huštění, může v porovnání s nejslabšími pneumatikami ušetřit až 0,5 litru na 100 kilometrů.

Udržitelnost představuje pro Nokian Tyres prioritu již po mnoho let. V ročence RobecoSAM Sustainability Yearbook 2019 byla  společnost zařazena do stříbrné třídy. Přestože 85 % uhlíkové stopy pneumatik pochází z jejich užívání, Nokian Tyres nepřetržitě usiluje o snížení dopadů na životní prostředí po celou dobu jejich životního cyklu.

TISKOVÁ ZPRÁVA NOKIAN TYRES

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai opět bodoval v americké studii kvality nových vozů J.D. Power

Lexus UX

Lexus UX dosáhl nejlepších výsledků v crash testech

Charge Automotive Ford Mustang

Elektrický Mustang se představí už přístí měsíc. Výkonem určitě zaujme

110S Cosmo Sport

110S Cosmo Sport je jedno z nejkrásnějších sportovních aut, které kdy Mazda vyrobila

Mahindra Thar 700

Další legendární offroad končí. Mahindra Thar vznikla na základech Willysu

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v loterii nemusí stačit

Nissan Patrol

Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2

Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

Zastava 750

Elektrická Zastava? Makedonská firma modernizuje jugoslávskou klasiku

Toyota Mirai

VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

reklama

Doporučujeme

Baterie v hybridech a elektromobilech zpravidla přežije i samotný vůz, ve kterém funguje. Často vydrží i deset let.

Pro konkurenci špatná zpráva. Toyota a Subaru uzavřeli další dohodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

  2. Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

  3. Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

  4. První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

  5. Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

  6. BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud