Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

AutoRoad.cz, 7. června 2019, 00:28 Google+

Majitelé vozů mají v dnešní době více možností, jak si vybírat ekologičtější varianty. Jednou z takových možností je volba pneumatik s nižším valivým odporem: šetří palivo a snižují množství emisí CO2. Společnost Nokian Tyres tvrdě pracuje na tom, aby vyráběla ekologičtější pneumatiky: valivý odpor svých pneumatik snížila v porovnání s rokem 2013 v průměru o 8 %.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

„Snížení valivého odporu o 8 % odpovídá množství výfukových plynů 65 000 aut,“ říká Teppo Huovila, viceprezident pro kvalitu a udržitelnost ve společnosti Nokian Tyres.

Valivý odpor představuje ztrátu energie, kterou pneumatika spotřebuje při valení. Čím nižší je valivý odpor, tím méně potřebuje pneumatika energie, a tedy i paliva. Větší palivová účinnost má pozitivní dopad na životní prostředí a uhlíkovou stopu řidiče, protože snižuje množství emisí CO2. U elektrických vozidel se nižší valivý odpor promítá rovněž do delšího dojezdu.

Například pokud by všechna osobní vozidla ve Finsku, Švédsku a Norsku jezdila na zimních pneumatikách Nokian Hakkapeliitta R3 s nízkým valivým odporem po celou dobu jejich životnosti místo jiných prémiových zimních pneumatik, přínosy by byly významné. Úspora paliva by byla téměř 300 milionů litrů a množství emisí oxidu uhličitého by se snížilo přibližně o 710 000 tun.

Odhaduje se, že doprava v Evropské unii vyprodukuje přibližně 24 % emisí skleníkových plynů. Cílem je do roku 2020 snížit tyto emise o 20 % v porovnání s hodnotami z roku 1990. Od roku 2021 pak budou v Evropské unii platit ještě přísnější cíle. 

Výrobci prémiových pneumatik, jako je Nokian Tyres, aktivně pracují na snížení valivého odporu tím, že vyvíjejí vyspělé směsi pryže, nové dezény a stavby pneumatik.

„Naši vývojoví technici pracují velice tvrdě, aby odváděli dobrou práci: naším cílem je snížit valivý odpor každé pneumatiky nové generace, aniž by tím byla jakýmkoliv způsobem ohrožena bezpečnost,“ říká T. Huovila.

Více než 90 % pneumatik Nokian Tyres spadá z hlediska valivého odporu do nejlepších klasifikačních kategorií A, B nebo C. Přitom nejčastější klasifikační kategorií pneumatik pro osobní vozidla je na trhu kategorie E (analýza ETRMA, říjen 2018). Rozdíl je obrovský jak pro majitele vozidla, tak pro životní prostředí. Letní pneumatika nejlepší třídy, se správným tlakem huštění, může v porovnání s nejslabšími pneumatikami ušetřit až 0,5 litru na 100 kilometrů.

Udržitelnost představuje pro Nokian Tyres prioritu již po mnoho let. V ročence RobecoSAM Sustainability Yearbook 2019 byla  společnost zařazena do stříbrné třídy. Přestože 85 % uhlíkové stopy pneumatik pochází z jejich užívání, Nokian Tyres nepřetržitě usiluje o snížení dopadů na životní prostředí po celou dobu jejich životního cyklu.

TISKOVÁ ZPRÁVA NOKIAN TYRES

Vytisknout

Diskuze: Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Baterie v hybridech a elektromobilech zpravidla přežije i samotný vůz, ve kterém funguje. Často vydrží i deset let.

Pro konkurenci špatná zpráva. Toyota a Subaru uzavřeli další dohodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud