Čína sází na vodík. Změní soudruzi budoucnost dopravy na celém světě?

-mdo / AutoRoad.cz, 8. června 2019, 13:58 Google+

V současnosti to vypadá, že budoucnost patří elektromobilům s baterií. Prodávají se sice i vozy s palivovými články, jsou však omezeny na pár oblastí s dostatečnou infrastrukturou. To se však může brzy změnit, čínská vláda se totiž rozhodla pořádně zainvestovat do rozvoje vodíku jako paliva.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.06. 15:43) Napište svůj názor
Grove

Grove | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Pokud máte zájem o vodíkové auto, můžete si v současnosti pořídit tři modely a to jen pokud bydlíte v Jižní Koreji, Japonsku nebo Kalifornii. Vodíkové Hyundai Nexo se sice má letos začít prodávat i v Česku, velmi omezená infrastruktura však prodejům asi moc nepomůže. Stejně tomu bylo donedávna i v Číně, kde se vodíkové stanice nacházely jen v několika výzkumných ústavech.

V Číně se v současnosti vláda mohutně snaží prosazovat alternativní pohony, což znamená především hybridy a elektromobily. Štědré dotace, které si doposud mohl nárokovat každý výrobce, aniž by záleželo na tom jak kvalitní je jeho vozidlo, však pomalu končí. Dnes si je už mohou nárokovat jen vozy s elektrickým dojezdem alespoň 250 kilometrů, příští rok by měly být ukončeny úplně. 

img-responsive

Grove Obsidian | foto: 汽车之家

Vláda se však rozhodla, že začne mohutně investovat do rozvoje vodíku jako paliva. Nastaveny jsou také cíle pro následující roky. Příští rok se tak v zemi má prodat přes 5000 kusů vozidel s palivovými články, o pět let později už 50 tisíc kusů a v roce 2030 se počítá s milionem kusů za rok. V zemi tak vznikají oblasti, kde se soutředí firmy vyvíjející palivové články a související technologie. 

Jednou z nich je třeba Wuhan, metropole jihočínské provincie Hubei, který se zavázal stát se hlavním městem vodíku v Číně. Právě zde tak vzniká industriální park, zaměřený na rozvoj vodíkových technologií, s počáteční investicí 40 miliard korun. Investory je kromě samotného města Wuhan i město Shenzhen, nejznámější čínské středisko technologií. V okolí vodíkového industriálního parku má v blízké době vzniknout také síť 20 vodíkových čerpacích stanic, potřebných pro provoz asi 3000 vodíkových vozidel.

img-responsive

Grove Obsidian Sport | foto: 汽车之家

Nedávno jsme vám ukazovali projekt automobilky Grove, která sídlí ve Wuhanu a nedávno představila několik vozů s tímto pohonem, které už letos zamíří do prodeje. Není však jediná, první vodíkový vůz už představilo i Geely, majitel Volva a Lotusu. Vodíkový autobus Geely má brzy zamířit do výroby a jedno naplnění jeho nádrží má stačit pro celodenní provoz ve městě. Nadějně působí i projekt automobilky Youngman, která je údajně schopna zakomponovat systém pro získávání vodíku z vody přímo do svého automobilu. 

Právě díky podpoře vlády mají palivové články mnohem větší naději dostat se do mainstreamu. Vývoj v Číně, největším světovém trhu s automobily, pak má samozřejmě sílu ovlivnit dění na celém světě. Současní lídři technologie palivových článků, Toyota a Hyundai, tak brzy dostanou silnou konkurenci z Číny.

Vytisknout

Diskuze: Čína sází na vodík. Změní soudruzi budoucnost dopravy na celém světě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.06.2019 15:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Úvod roku 2021 ukázal, jak se zastánci čisté elektromobility prozatím mýlí

Rolls-Royce Cullinan od firmy Spofec

Černý Rolls-Royce Cullinan od společnosti Spofecu, V12 6,75 litru a přes 700 koní

Toyota

Toyota se vyjádřila ke své budoucnosti v segmentu minivozů

Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

Ikona slaví: Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

Lexus LC 500 - nejlepší vůz se skládací střechou v britské soutěži Auto roku 2021

Nejlepší vůz se skládací střechou? Britové mají jasno

Aussie Invader R5

Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

Škoda Kamiq Monte Carlo

Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

Toyota Yaris

Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

Lexus UX

Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Suzuki Ignis 4x4

Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

reklama

Doporučujeme

Alkohol

Drsný zákon posílá opilé řidiče na děsivou převýchovu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

  2. Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

  3. Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

  4. Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

  5. Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

  6. Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud