Čína sází na vodík. Změní soudruzi budoucnost dopravy na celém světě?

-mdo / AutoRoad.cz, 8. června 2019, 13:58 Google+

V současnosti to vypadá, že budoucnost patří elektromobilům s baterií. Prodávají se sice i vozy s palivovými články, jsou však omezeny na pár oblastí s dostatečnou infrastrukturou. To se však může brzy změnit, čínská vláda se totiž rozhodla pořádně zainvestovat do rozvoje vodíku jako paliva.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.06. 15:43) Napište svůj názor
Grove

Grove | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Pokud máte zájem o vodíkové auto, můžete si v současnosti pořídit tři modely a to jen pokud bydlíte v Jižní Koreji, Japonsku nebo Kalifornii. Vodíkové Hyundai Nexo se sice má letos začít prodávat i v Česku, velmi omezená infrastruktura však prodejům asi moc nepomůže. Stejně tomu bylo donedávna i v Číně, kde se vodíkové stanice nacházely jen v několika výzkumných ústavech.

V Číně se v současnosti vláda mohutně snaží prosazovat alternativní pohony, což znamená především hybridy a elektromobily. Štědré dotace, které si doposud mohl nárokovat každý výrobce, aniž by záleželo na tom jak kvalitní je jeho vozidlo, však pomalu končí. Dnes si je už mohou nárokovat jen vozy s elektrickým dojezdem alespoň 250 kilometrů, příští rok by měly být ukončeny úplně. 

img-responsive

Grove Obsidian | foto: 汽车之家

Vláda se však rozhodla, že začne mohutně investovat do rozvoje vodíku jako paliva. Nastaveny jsou také cíle pro následující roky. Příští rok se tak v zemi má prodat přes 5000 kusů vozidel s palivovými články, o pět let později už 50 tisíc kusů a v roce 2030 se počítá s milionem kusů za rok. V zemi tak vznikají oblasti, kde se soutředí firmy vyvíjející palivové články a související technologie. 

Jednou z nich je třeba Wuhan, metropole jihočínské provincie Hubei, který se zavázal stát se hlavním městem vodíku v Číně. Právě zde tak vzniká industriální park, zaměřený na rozvoj vodíkových technologií, s počáteční investicí 40 miliard korun. Investory je kromě samotného města Wuhan i město Shenzhen, nejznámější čínské středisko technologií. V okolí vodíkového industriálního parku má v blízké době vzniknout také síť 20 vodíkových čerpacích stanic, potřebných pro provoz asi 3000 vodíkových vozidel.

img-responsive

Grove Obsidian Sport | foto: 汽车之家

Nedávno jsme vám ukazovali projekt automobilky Grove, která sídlí ve Wuhanu a nedávno představila několik vozů s tímto pohonem, které už letos zamíří do prodeje. Není však jediná, první vodíkový vůz už představilo i Geely, majitel Volva a Lotusu. Vodíkový autobus Geely má brzy zamířit do výroby a jedno naplnění jeho nádrží má stačit pro celodenní provoz ve městě. Nadějně působí i projekt automobilky Youngman, která je údajně schopna zakomponovat systém pro získávání vodíku z vody přímo do svého automobilu. 

Právě díky podpoře vlády mají palivové články mnohem větší naději dostat se do mainstreamu. Vývoj v Číně, největším světovém trhu s automobily, pak má samozřejmě sílu ovlivnit dění na celém světě. Současní lídři technologie palivových článků, Toyota a Hyundai, tak brzy dostanou silnou konkurenci z Číny.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Čína sází na vodík. Změní soudruzi budoucnost dopravy na celém světě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.06.2019 15:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai opět bodoval v americké studii kvality nových vozů J.D. Power

Lexus UX

Lexus UX dosáhl nejlepších výsledků v crash testech

Charge Automotive Ford Mustang

Elektrický Mustang se představí už přístí měsíc. Výkonem určitě zaujme

110S Cosmo Sport

110S Cosmo Sport je jedno z nejkrásnějších sportovních aut, které kdy Mazda vyrobila

Mahindra Thar 700

Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v loterii nemusí stačit

Nissan Patrol

Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2

Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

Zastava 750

Elektrická Zastava? Makedonská firma modernizuje jugoslávskou klasiku

Toyota Mirai

VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

reklama

Doporučujeme

Alkohol

Drsný zákon posílá opilé řidiče na děsivou převýchovu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

  2. Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

  3. Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

  4. Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

  5. První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

  6. BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud