Ačkoliv ceny povinného ručení v posledních letech klesaly, nyní pojišťovny přichází s opětovným zdražením. Nově bude docházet k větší segmentaci motoristů. Za povinné ručení si v příštích měsících připlatí zejména rizikové skupiny řidičů. Patříte mezi ně?
Systém povinného ručení je již několik let ve ztrátě. Stojí za tím především škodní inflace neboli zvyšování nákladů za plnění související se škodnými událostmi. Dalším faktorem je také konkurenční boj pojišťoven, které pro získání nových klientů povinné ručení v posledních letech zlevňovaly.
Z dat, která poskytla Česká asociace pojišťoven, vyplývá, že náklady na pojistná plnění vzrostly mezi roky 2015 a 2016 o 1,3 miliardy korun. Následně v dalším meziročním srovnání za léta 2016 až 2017 vzrostly náklady o 300 milionů korun.
Za rostoucími náklady pojistného plnění stojí jak zvyšující se ceny náhradních dílů, tak i vyšší odškodnění za újmu na zdraví či zhoršeného společenského uplatnění. Do této položky se promítá také rostoucí průměrná mzda. Náklady za pojistná plnění navyšují i vyšší ceny asistenčních služeb či vyšší náklady za výjezdy hasičů. Kvůli rostoucím výdajům se proto vyplatí pojistit nad rámec povinného ručení. Vhodnými doplňky jsou havarijní pojištění a úrazové či životní pojištění.
Připlatí si rizikové skupiny řidičůNa rostoucí náklady reagují i pojišťovny. Povinné ručení ale nebude zdražovat plošně. Zájemci, kteří si přejí sjednat povinné ručení, budou ještě více segmentováni. Výrazně si připlatí motoristé, kteří spadají do některé z rizikových skupin a kteří měli v posledních měsících dopravní nehodu. „Nejvíce se zvýšení cen dotkne klientů s vyšší škodní frekvencí v mladém věku ve velkoměstech a se silnými auty, a to až v řádu desítek procent,“ říká Eva Svobodová z Uniqa pojišťovny.
Naopak se předpokládá, že řidiči bez nehod, kteří jsou starší třiceti let a žijí mimo velká města, budou ještě více zvýhodňováni. Pro nerizikové skupiny motoristů by mohly bonusy z povinného ručení činit až několik procent.
K povinnému ručení se vyplatí sjednat připojištěníPojišťovny zároveň rozšiřují nabídku nových produktů, které doplňují povinné ručení. Tyto pojišťovací produkty se zaměřují na specifické skupiny klientů. Například produkt Mini havarijko, který nabízí Generali a Česká pojišťovna, je určen pro majitele starších vozů a poskytuje připojištění vozidla pro případ zavinění dopravní nehody. Na podobném principu funguje produkt Klika od ČPP, který cílí na menší škodné události. Havarijní pojištění Totálka, kterou nabízí pojišťovna Kooperativa, je také určeno pro starší vozy, ale poskytuje krytí velkých škodných událostí.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.