Ačkoliv ceny povinného ručení v posledních letech klesaly, nyní pojišťovny přichází s opětovným zdražením. Nově bude docházet k větší segmentaci motoristů. Za povinné ručení si v příštích měsících připlatí zejména rizikové skupiny řidičů. Patříte mezi ně?
Systém povinného ručení je již několik let ve ztrátě. Stojí za tím především škodní inflace neboli zvyšování nákladů za plnění související se škodnými událostmi. Dalším faktorem je také konkurenční boj pojišťoven, které pro získání nových klientů povinné ručení v posledních letech zlevňovaly.
Z dat, která poskytla Česká asociace pojišťoven, vyplývá, že náklady na pojistná plnění vzrostly mezi roky 2015 a 2016 o 1,3 miliardy korun. Následně v dalším meziročním srovnání za léta 2016 až 2017 vzrostly náklady o 300 milionů korun.
Za rostoucími náklady pojistného plnění stojí jak zvyšující se ceny náhradních dílů, tak i vyšší odškodnění za újmu na zdraví či zhoršeného společenského uplatnění. Do této položky se promítá také rostoucí průměrná mzda. Náklady za pojistná plnění navyšují i vyšší ceny asistenčních služeb či vyšší náklady za výjezdy hasičů. Kvůli rostoucím výdajům se proto vyplatí pojistit nad rámec povinného ručení. Vhodnými doplňky jsou havarijní pojištění a úrazové či životní pojištění.
Připlatí si rizikové skupiny řidičůNa rostoucí náklady reagují i pojišťovny. Povinné ručení ale nebude zdražovat plošně. Zájemci, kteří si přejí sjednat povinné ručení, budou ještě více segmentováni. Výrazně si připlatí motoristé, kteří spadají do některé z rizikových skupin a kteří měli v posledních měsících dopravní nehodu. „Nejvíce se zvýšení cen dotkne klientů s vyšší škodní frekvencí v mladém věku ve velkoměstech a se silnými auty, a to až v řádu desítek procent,“ říká Eva Svobodová z Uniqa pojišťovny.
Naopak se předpokládá, že řidiči bez nehod, kteří jsou starší třiceti let a žijí mimo velká města, budou ještě více zvýhodňováni. Pro nerizikové skupiny motoristů by mohly bonusy z povinného ručení činit až několik procent.
K povinnému ručení se vyplatí sjednat připojištěníPojišťovny zároveň rozšiřují nabídku nových produktů, které doplňují povinné ručení. Tyto pojišťovací produkty se zaměřují na specifické skupiny klientů. Například produkt Mini havarijko, který nabízí Generali a Česká pojišťovna, je určen pro majitele starších vozů a poskytuje připojištění vozidla pro případ zavinění dopravní nehody. Na podobném principu funguje produkt Klika od ČPP, který cílí na menší škodné události. Havarijní pojištění Totálka, kterou nabízí pojišťovna Kooperativa, je také určeno pro starší vozy, ale poskytuje krytí velkých škodných událostí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.