Ačkoliv ceny povinného ručení v posledních letech klesaly, nyní pojišťovny přichází s opětovným zdražením. Nově bude docházet k větší segmentaci motoristů. Za povinné ručení si v příštích měsících připlatí zejména rizikové skupiny řidičů. Patříte mezi ně?
Systém povinného ručení je již několik let ve ztrátě. Stojí za tím především škodní inflace neboli zvyšování nákladů za plnění související se škodnými událostmi. Dalším faktorem je také konkurenční boj pojišťoven, které pro získání nových klientů povinné ručení v posledních letech zlevňovaly.
Z dat, která poskytla Česká asociace pojišťoven, vyplývá, že náklady na pojistná plnění vzrostly mezi roky 2015 a 2016 o 1,3 miliardy korun. Následně v dalším meziročním srovnání za léta 2016 až 2017 vzrostly náklady o 300 milionů korun.
Za rostoucími náklady pojistného plnění stojí jak zvyšující se ceny náhradních dílů, tak i vyšší odškodnění za újmu na zdraví či zhoršeného společenského uplatnění. Do této položky se promítá také rostoucí průměrná mzda. Náklady za pojistná plnění navyšují i vyšší ceny asistenčních služeb či vyšší náklady za výjezdy hasičů. Kvůli rostoucím výdajům se proto vyplatí pojistit nad rámec povinného ručení. Vhodnými doplňky jsou havarijní pojištění a úrazové či životní pojištění.
Připlatí si rizikové skupiny řidičůNa rostoucí náklady reagují i pojišťovny. Povinné ručení ale nebude zdražovat plošně. Zájemci, kteří si přejí sjednat povinné ručení, budou ještě více segmentováni. Výrazně si připlatí motoristé, kteří spadají do některé z rizikových skupin a kteří měli v posledních měsících dopravní nehodu. „Nejvíce se zvýšení cen dotkne klientů s vyšší škodní frekvencí v mladém věku ve velkoměstech a se silnými auty, a to až v řádu desítek procent,“ říká Eva Svobodová z Uniqa pojišťovny.
Naopak se předpokládá, že řidiči bez nehod, kteří jsou starší třiceti let a žijí mimo velká města, budou ještě více zvýhodňováni. Pro nerizikové skupiny motoristů by mohly bonusy z povinného ručení činit až několik procent.
K povinnému ručení se vyplatí sjednat připojištěníPojišťovny zároveň rozšiřují nabídku nových produktů, které doplňují povinné ručení. Tyto pojišťovací produkty se zaměřují na specifické skupiny klientů. Například produkt Mini havarijko, který nabízí Generali a Česká pojišťovna, je určen pro majitele starších vozů a poskytuje připojištění vozidla pro případ zavinění dopravní nehody. Na podobném principu funguje produkt Klika od ČPP, který cílí na menší škodné události. Havarijní pojištění Totálka, kterou nabízí pojišťovna Kooperativa, je také určeno pro starší vozy, ale poskytuje krytí velkých škodných událostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?