Ačkoliv ceny povinného ručení v posledních letech klesaly, nyní pojišťovny přichází s opětovným zdražením. Nově bude docházet k větší segmentaci motoristů. Za povinné ručení si v příštích měsících připlatí zejména rizikové skupiny řidičů. Patříte mezi ně?
Systém povinného ručení je již několik let ve ztrátě. Stojí za tím především škodní inflace neboli zvyšování nákladů za plnění související se škodnými událostmi. Dalším faktorem je také konkurenční boj pojišťoven, které pro získání nových klientů povinné ručení v posledních letech zlevňovaly.
Z dat, která poskytla Česká asociace pojišťoven, vyplývá, že náklady na pojistná plnění vzrostly mezi roky 2015 a 2016 o 1,3 miliardy korun. Následně v dalším meziročním srovnání za léta 2016 až 2017 vzrostly náklady o 300 milionů korun.
Za rostoucími náklady pojistného plnění stojí jak zvyšující se ceny náhradních dílů, tak i vyšší odškodnění za újmu na zdraví či zhoršeného společenského uplatnění. Do této položky se promítá také rostoucí průměrná mzda. Náklady za pojistná plnění navyšují i vyšší ceny asistenčních služeb či vyšší náklady za výjezdy hasičů. Kvůli rostoucím výdajům se proto vyplatí pojistit nad rámec povinného ručení. Vhodnými doplňky jsou havarijní pojištění a úrazové či životní pojištění.
Připlatí si rizikové skupiny řidičůNa rostoucí náklady reagují i pojišťovny. Povinné ručení ale nebude zdražovat plošně. Zájemci, kteří si přejí sjednat povinné ručení, budou ještě více segmentováni. Výrazně si připlatí motoristé, kteří spadají do některé z rizikových skupin a kteří měli v posledních měsících dopravní nehodu. „Nejvíce se zvýšení cen dotkne klientů s vyšší škodní frekvencí v mladém věku ve velkoměstech a se silnými auty, a to až v řádu desítek procent,“ říká Eva Svobodová z Uniqa pojišťovny.
Naopak se předpokládá, že řidiči bez nehod, kteří jsou starší třiceti let a žijí mimo velká města, budou ještě více zvýhodňováni. Pro nerizikové skupiny motoristů by mohly bonusy z povinného ručení činit až několik procent.
K povinnému ručení se vyplatí sjednat připojištěníPojišťovny zároveň rozšiřují nabídku nových produktů, které doplňují povinné ručení. Tyto pojišťovací produkty se zaměřují na specifické skupiny klientů. Například produkt Mini havarijko, který nabízí Generali a Česká pojišťovna, je určen pro majitele starších vozů a poskytuje připojištění vozidla pro případ zavinění dopravní nehody. Na podobném principu funguje produkt Klika od ČPP, který cílí na menší škodné události. Havarijní pojištění Totálka, kterou nabízí pojišťovna Kooperativa, je také určeno pro starší vozy, ale poskytuje krytí velkých škodných událostí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.