Ačkoliv ceny povinného ručení v posledních letech klesaly, nyní pojišťovny přichází s opětovným zdražením. Nově bude docházet k větší segmentaci motoristů. Za povinné ručení si v příštích měsících připlatí zejména rizikové skupiny řidičů. Patříte mezi ně?
Systém povinného ručení je již několik let ve ztrátě. Stojí za tím především škodní inflace neboli zvyšování nákladů za plnění související se škodnými událostmi. Dalším faktorem je také konkurenční boj pojišťoven, které pro získání nových klientů povinné ručení v posledních letech zlevňovaly.
Z dat, která poskytla Česká asociace pojišťoven, vyplývá, že náklady na pojistná plnění vzrostly mezi roky 2015 a 2016 o 1,3 miliardy korun. Následně v dalším meziročním srovnání za léta 2016 až 2017 vzrostly náklady o 300 milionů korun.
Za rostoucími náklady pojistného plnění stojí jak zvyšující se ceny náhradních dílů, tak i vyšší odškodnění za újmu na zdraví či zhoršeného společenského uplatnění. Do této položky se promítá také rostoucí průměrná mzda. Náklady za pojistná plnění navyšují i vyšší ceny asistenčních služeb či vyšší náklady za výjezdy hasičů. Kvůli rostoucím výdajům se proto vyplatí pojistit nad rámec povinného ručení. Vhodnými doplňky jsou havarijní pojištění a úrazové či životní pojištění.
Připlatí si rizikové skupiny řidičůNa rostoucí náklady reagují i pojišťovny. Povinné ručení ale nebude zdražovat plošně. Zájemci, kteří si přejí sjednat povinné ručení, budou ještě více segmentováni. Výrazně si připlatí motoristé, kteří spadají do některé z rizikových skupin a kteří měli v posledních měsících dopravní nehodu. „Nejvíce se zvýšení cen dotkne klientů s vyšší škodní frekvencí v mladém věku ve velkoměstech a se silnými auty, a to až v řádu desítek procent,“ říká Eva Svobodová z Uniqa pojišťovny.
Naopak se předpokládá, že řidiči bez nehod, kteří jsou starší třiceti let a žijí mimo velká města, budou ještě více zvýhodňováni. Pro nerizikové skupiny motoristů by mohly bonusy z povinného ručení činit až několik procent.
K povinnému ručení se vyplatí sjednat připojištěníPojišťovny zároveň rozšiřují nabídku nových produktů, které doplňují povinné ručení. Tyto pojišťovací produkty se zaměřují na specifické skupiny klientů. Například produkt Mini havarijko, který nabízí Generali a Česká pojišťovna, je určen pro majitele starších vozů a poskytuje připojištění vozidla pro případ zavinění dopravní nehody. Na podobném principu funguje produkt Klika od ČPP, který cílí na menší škodné události. Havarijní pojištění Totálka, kterou nabízí pojišťovna Kooperativa, je také určeno pro starší vozy, ale poskytuje krytí velkých škodných událostí.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.