Korejské automobilky si i přes relativně krátkou existenci a dlouhou dobu nelichotivou pověst dokázaly získat respekt na každém trhu, kde působí. Dobré jméno Jižní Koreje se pokusí využít i nová automobilka Songuo Motors, která využije podobnou strategii, jako třeba Hyundai nebo KIA.
Korejské automobilky v posledních dekádách předvedly neskutečný posun, těžko srovnatelný s čímkoliv předtím. Zatímco ještě v 80. letech byly Hyundai nebo KIA vysmívané automobilky, její vozy okupovaly ty nejnižší segmenty trhu, dnes patří mezi ty nejúspěšnější výrobce na světě. O tom se ostatně můžete přesvědčit pokaždé, když vyjdete na ulici v Česku, nebo i při cestách do zahraničí. V téměř každém koutě světa se s vozy Hyundai nebo KIA setkáte, často to budou kromě všudypřítomné Toyoty ty nejčastější vozy na silnici.
A o něco podobné se chce pokusit nová značka původem z Jižní Koreje, jen s poněkud odlišnou nabídkou modelů. Songuo Motors totiž nabídne výhradně elektromobily, podobně jako Tesla. Narozdíl od Američanů ale chtěji Korejci zaútočit spíše na nižší segmenty, podobně jako tomu bylo u úspěšných předchůdců ze stejné země. Cenově se mají jejich vozy i motorky řadit k tomu nejlevnějšímu a přibližovat se cenám za obdobné spalovací modely. Prodej se navíc nemá omezovat jen na asijské země, Songuo má ambice podívat se do celého světa.
Ambice má Songuo nemalé, což dokázal i stánek na autosalonu v Soulu, který proběhl letos na jaře. Firma tam totiž představila hned 12 nových modelů vozů a motorek. První z nich by měl být dostupný už koncem letošního roku, zbývajících 11 modelů pak během dalších 18 měsíců. Není však zcela jasné, jestli se nové vozy budou prodávat pod značkou Sunguo, nebo pod značkou NeuWai, kterou firma na stánku také představila.
Modelové portfolio Sunguo bude zahrnovat vše od jednoduchých minivanů, po velké sedany a SUV. V Soulu se ukázaly bizarní minivozy velikosti Smartu, valníky a pick-upy ale také originálně působící SUV. Webové stránky Songuo ukazují také pohledné sedany a futuristické motorky. Kromě Soulu má firma vývojová centra po celé Číně, v Hong Kongu a také v dalších zemích. Do budoucna se počítá i s vozy na vodík, Songuo již údajně vyvíjí vlastní technologie palivových článků.
Nízké ceny chce Sunguo mimo jiné dosáhnout co nejjednodušší konstrukcí. Kromě toho ale bude výroba probíhat v továrně v provincii Shandong v Číně a jak je zřejmé z webu firmy, ze samotných konceptů, z názvů i dalších informací, bude ve firmě zřejmě více čínského kapitálu a vývoje než korejského. Už samotný název firmy, Sunguo, je totiž čínským výrazem pro šišku, kteoru má značka v logu. Původ v Číně ale nemusí být na škodu, pokud se podaří udržet rozumnou kvalitu a samozřejmě příznivou cenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.