Korejské automobilky si i přes relativně krátkou existenci a dlouhou dobu nelichotivou pověst dokázaly získat respekt na každém trhu, kde působí. Dobré jméno Jižní Koreje se pokusí využít i nová automobilka Songuo Motors, která využije podobnou strategii, jako třeba Hyundai nebo KIA.
Korejské automobilky v posledních dekádách předvedly neskutečný posun, těžko srovnatelný s čímkoliv předtím. Zatímco ještě v 80. letech byly Hyundai nebo KIA vysmívané automobilky, její vozy okupovaly ty nejnižší segmenty trhu, dnes patří mezi ty nejúspěšnější výrobce na světě. O tom se ostatně můžete přesvědčit pokaždé, když vyjdete na ulici v Česku, nebo i při cestách do zahraničí. V téměř každém koutě světa se s vozy Hyundai nebo KIA setkáte, často to budou kromě všudypřítomné Toyoty ty nejčastější vozy na silnici.
A o něco podobné se chce pokusit nová značka původem z Jižní Koreje, jen s poněkud odlišnou nabídkou modelů. Songuo Motors totiž nabídne výhradně elektromobily, podobně jako Tesla. Narozdíl od Američanů ale chtěji Korejci zaútočit spíše na nižší segmenty, podobně jako tomu bylo u úspěšných předchůdců ze stejné země. Cenově se mají jejich vozy i motorky řadit k tomu nejlevnějšímu a přibližovat se cenám za obdobné spalovací modely. Prodej se navíc nemá omezovat jen na asijské země, Songuo má ambice podívat se do celého světa.
Ambice má Songuo nemalé, což dokázal i stánek na autosalonu v Soulu, který proběhl letos na jaře. Firma tam totiž představila hned 12 nových modelů vozů a motorek. První z nich by měl být dostupný už koncem letošního roku, zbývajících 11 modelů pak během dalších 18 měsíců. Není však zcela jasné, jestli se nové vozy budou prodávat pod značkou Sunguo, nebo pod značkou NeuWai, kterou firma na stánku také představila.
Modelové portfolio Sunguo bude zahrnovat vše od jednoduchých minivanů, po velké sedany a SUV. V Soulu se ukázaly bizarní minivozy velikosti Smartu, valníky a pick-upy ale také originálně působící SUV. Webové stránky Songuo ukazují také pohledné sedany a futuristické motorky. Kromě Soulu má firma vývojová centra po celé Číně, v Hong Kongu a také v dalších zemích. Do budoucna se počítá i s vozy na vodík, Songuo již údajně vyvíjí vlastní technologie palivových článků.
Nízké ceny chce Sunguo mimo jiné dosáhnout co nejjednodušší konstrukcí. Kromě toho ale bude výroba probíhat v továrně v provincii Shandong v Číně a jak je zřejmé z webu firmy, ze samotných konceptů, z názvů i dalších informací, bude ve firmě zřejmě více čínského kapitálu a vývoje než korejského. Už samotný název firmy, Sunguo, je totiž čínským výrazem pro šišku, kteoru má značka v logu. Původ v Číně ale nemusí být na škodu, pokud se podaří udržet rozumnou kvalitu a samozřejmě příznivou cenu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.