Korejské automobilky si i přes relativně krátkou existenci a dlouhou dobu nelichotivou pověst dokázaly získat respekt na každém trhu, kde působí. Dobré jméno Jižní Koreje se pokusí využít i nová automobilka Songuo Motors, která využije podobnou strategii, jako třeba Hyundai nebo KIA.
Korejské automobilky v posledních dekádách předvedly neskutečný posun, těžko srovnatelný s čímkoliv předtím. Zatímco ještě v 80. letech byly Hyundai nebo KIA vysmívané automobilky, její vozy okupovaly ty nejnižší segmenty trhu, dnes patří mezi ty nejúspěšnější výrobce na světě. O tom se ostatně můžete přesvědčit pokaždé, když vyjdete na ulici v Česku, nebo i při cestách do zahraničí. V téměř každém koutě světa se s vozy Hyundai nebo KIA setkáte, často to budou kromě všudypřítomné Toyoty ty nejčastější vozy na silnici.
A o něco podobné se chce pokusit nová značka původem z Jižní Koreje, jen s poněkud odlišnou nabídkou modelů. Songuo Motors totiž nabídne výhradně elektromobily, podobně jako Tesla. Narozdíl od Američanů ale chtěji Korejci zaútočit spíše na nižší segmenty, podobně jako tomu bylo u úspěšných předchůdců ze stejné země. Cenově se mají jejich vozy i motorky řadit k tomu nejlevnějšímu a přibližovat se cenám za obdobné spalovací modely. Prodej se navíc nemá omezovat jen na asijské země, Songuo má ambice podívat se do celého světa.
Ambice má Songuo nemalé, což dokázal i stánek na autosalonu v Soulu, který proběhl letos na jaře. Firma tam totiž představila hned 12 nových modelů vozů a motorek. První z nich by měl být dostupný už koncem letošního roku, zbývajících 11 modelů pak během dalších 18 měsíců. Není však zcela jasné, jestli se nové vozy budou prodávat pod značkou Sunguo, nebo pod značkou NeuWai, kterou firma na stánku také představila.
Modelové portfolio Sunguo bude zahrnovat vše od jednoduchých minivanů, po velké sedany a SUV. V Soulu se ukázaly bizarní minivozy velikosti Smartu, valníky a pick-upy ale také originálně působící SUV. Webové stránky Songuo ukazují také pohledné sedany a futuristické motorky. Kromě Soulu má firma vývojová centra po celé Číně, v Hong Kongu a také v dalších zemích. Do budoucna se počítá i s vozy na vodík, Songuo již údajně vyvíjí vlastní technologie palivových článků.
Nízké ceny chce Sunguo mimo jiné dosáhnout co nejjednodušší konstrukcí. Kromě toho ale bude výroba probíhat v továrně v provincii Shandong v Číně a jak je zřejmé z webu firmy, ze samotných konceptů, z názvů i dalších informací, bude ve firmě zřejmě více čínského kapitálu a vývoje než korejského. Už samotný název firmy, Sunguo, je totiž čínským výrazem pro šišku, kteoru má značka v logu. Původ v Číně ale nemusí být na škodu, pokud se podaří udržet rozumnou kvalitu a samozřejmě příznivou cenu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.