Poslední dobou se stalo populárním obnovování dávno zaniklých značek. Většina pokusů se sice nedostane ze stádia konceptu, najdou se ale i úspěšné příběhy. Bude jedním z nich i znovuzrození Austro-Daimleru?
V posledních deseti letech jsme se mohli stát svědky znovuzrození, nebo pokusů o znovuzrození značek jako Borgward, Alpine, De Tomaso, Detroit Electric, Jensen, nebo hned dvou pokusů Hispano Suizy. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se představil další adept, od značky o které jste zřejmě nikdy neslyšeli.
Austro-Daimler byl založen v roce 1899, jako dceřiný podnik německého Daimleru. Zpočátku firma vyráběla kromě automobilů také motory pro všemožné dopravní prostředky. V roce 1202 se šéfem vývoje stal Paul Daimler, syn Gottlieba Daimlera, zakladatele německé firmy která po něm dodnes nese jméno. Paul Daimler zkontruoval v Rakousku první vojenský automobil, už o tři roky později se však vrátil zpět do Stuttgartu. Na pozici jej však nahradil Ferdinand Porsche, který ve firmě zkonstruoval mimo jiné i sporťáky a dokonce i hybridní vůz. Později Austro-Daimler vyráběl i motory pro Zeppeliny, luxusní automobily a motory. I přes nepochybné úspěchy ale v roce 1934 firma zkrachovala, značka Austro-Daimler zanikla, zbytky firmy převzal Steyer - Puch.
První nový automobil se značkou Austro-Daimler po 85 letech je kupé nazvané Austro-Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand. Jméno Bergmeister není náhodné, právě tak se totiž jmenoval poslední vůz značky, šestiválcové kupé s výkonem 120 koní. Také v tomto se nový Bergmeister inspiruje, pod jeho kapotou se totiž nachází 4 litrový šestiválec od AMG. Kromě toho se ale ve voze nachází i elektrický motor a akumulátor o kapacitě 55 kWh. Celkový výkon plug-in hybridního systému je tak uctihodných 1200 koní, desetinásobek původního Bergmeisteru.
S touto technikou je kupé schopno zrychlit z nuly na sto za 2,5 sekundy a doáhnout maximální rychlost přes 320 km/h. Další údaje firma nezveřejnila, alespoň část techniky ale pochází z Mercedesu AMG GT. To je ostatně poznat i na karosérii, která se AMG GT velmi podobá a má i stejné vyklápěcí dveře. Hlavně na přídi je však design vozu unikátní a nezaměnitelný s německým dárcem orgánů.
Narozdíl od jiných pokusů se Austro-Daimleru může opravdu podařit návrat na scénu. První vyrobený kus Bergmeisteru si totiž už našel kupce a výrobce plánuje produkci malé sérii. Kromě kupé se chystá i otevřená verze a také další menší a levnější model.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?