Poslední dobou se stalo populárním obnovování dávno zaniklých značek. Většina pokusů se sice nedostane ze stádia konceptu, najdou se ale i úspěšné příběhy. Bude jedním z nich i znovuzrození Austro-Daimleru?
V posledních deseti letech jsme se mohli stát svědky znovuzrození, nebo pokusů o znovuzrození značek jako Borgward, Alpine, De Tomaso, Detroit Electric, Jensen, nebo hned dvou pokusů Hispano Suizy. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se představil další adept, od značky o které jste zřejmě nikdy neslyšeli.
Austro-Daimler byl založen v roce 1899, jako dceřiný podnik německého Daimleru. Zpočátku firma vyráběla kromě automobilů také motory pro všemožné dopravní prostředky. V roce 1202 se šéfem vývoje stal Paul Daimler, syn Gottlieba Daimlera, zakladatele německé firmy která po něm dodnes nese jméno. Paul Daimler zkontruoval v Rakousku první vojenský automobil, už o tři roky později se však vrátil zpět do Stuttgartu. Na pozici jej však nahradil Ferdinand Porsche, který ve firmě zkonstruoval mimo jiné i sporťáky a dokonce i hybridní vůz. Později Austro-Daimler vyráběl i motory pro Zeppeliny, luxusní automobily a motory. I přes nepochybné úspěchy ale v roce 1934 firma zkrachovala, značka Austro-Daimler zanikla, zbytky firmy převzal Steyer - Puch.
První nový automobil se značkou Austro-Daimler po 85 letech je kupé nazvané Austro-Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand. Jméno Bergmeister není náhodné, právě tak se totiž jmenoval poslední vůz značky, šestiválcové kupé s výkonem 120 koní. Také v tomto se nový Bergmeister inspiruje, pod jeho kapotou se totiž nachází 4 litrový šestiválec od AMG. Kromě toho se ale ve voze nachází i elektrický motor a akumulátor o kapacitě 55 kWh. Celkový výkon plug-in hybridního systému je tak uctihodných 1200 koní, desetinásobek původního Bergmeisteru.
S touto technikou je kupé schopno zrychlit z nuly na sto za 2,5 sekundy a doáhnout maximální rychlost přes 320 km/h. Další údaje firma nezveřejnila, alespoň část techniky ale pochází z Mercedesu AMG GT. To je ostatně poznat i na karosérii, která se AMG GT velmi podobá a má i stejné vyklápěcí dveře. Hlavně na přídi je však design vozu unikátní a nezaměnitelný s německým dárcem orgánů.
Narozdíl od jiných pokusů se Austro-Daimleru může opravdu podařit návrat na scénu. První vyrobený kus Bergmeisteru si totiž už našel kupce a výrobce plánuje produkci malé sérii. Kromě kupé se chystá i otevřená verze a také další menší a levnější model.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.