Výrobce elektrických automobilů Tesla na tom v posledních měsících není zrovna dobře. Po rekordní ztrátě v prvním čtvrtletí přišel prudký propad hodnoty akcií a mezi investory už se špitá o nejhorším. Nedávný email od Elona Muska zaměstnancům, který kdosi vynesl z firmy na veřejnost, však stále dává automobilce naději.
Uniklý email Elona Muska k zaměstnancům Tesly, který zveřejnil web Teslarati a na který upozornil web InsideEVs, se nese v poměrně pozitivním duchu. Všichni sice vědí, že současná kondice automobilky není nejlepší, nicméně to nejdůležitější je, že zájem o její vozy přetrvává.
Ostatně právě větou, že poptávka je stále silná, svůj email Musk zahájil. Hned vzápětí však dodal, že je potřeba doručit ještě mnoho automobilů, aby mohlo být druhé čtvrtletí úspěšné. A právě doručování vyrobených vozidel se zdá být přetrvávajícím problémem.
I kvůli tomu se Musk chystá každé dva dny telefonicky kontaktovat doručovací týmy v Americe, Asii i Evropě. A od každého chce zjistit, co je potřeba učinit pro urychlení procesu dodání auta zákazníkům.
Tesla se má také zaměřit na zjištění přesných nákladů na doručování nových vozidel od továrny až k zákazníkům, neboť různé poplatky a špatně zvolené trasy vedly v minulém čtvrtletí k neočekávaně vysokým nákladům. A to by se mělo změnit.
I když tedy Musk upozorňuje na řadu problémů, na kterých je potřeba zapracovat, konec jeho mailu je vyloženě pozitivní. Pokud se totiž Tesle podaří udržet tempo a odstranit pár zbytečných problémů, mohla by v tomto čtvrtletí pokořit rekord v podobě 90 000 doručených elektromobilů.
Jak navíc dodává web InsideEV's, šance Tesly na úspěch v tomto čtvrtletí jsou poměrně vysoké. V prvním čtvrtletí totiž automobilka poprvé začala doručovat Model 3 i na zaoceánské trhy, což ale způsobilo řadu nových problémů. Ty už by ale nyní měly být odstraněny a celý proces zefektivněn.
Nezbývá tedy než doufat, že se podaří naplnit Muskova očekávání. Pokud by totiž Tesla skutečně znovu pokořila svůj rekord v počtu doručených vozidel během jednoho čtvrtletí, mohla by být zas o něco blíž návratu do černých čísel.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.