Výrobce elektrických automobilů Tesla na tom v posledních měsících není zrovna dobře. Po rekordní ztrátě v prvním čtvrtletí přišel prudký propad hodnoty akcií a mezi investory už se špitá o nejhorším. Nedávný email od Elona Muska zaměstnancům, který kdosi vynesl z firmy na veřejnost, však stále dává automobilce naději.
Uniklý email Elona Muska k zaměstnancům Tesly, který zveřejnil web Teslarati a na který upozornil web InsideEVs, se nese v poměrně pozitivním duchu. Všichni sice vědí, že současná kondice automobilky není nejlepší, nicméně to nejdůležitější je, že zájem o její vozy přetrvává.
Ostatně právě větou, že poptávka je stále silná, svůj email Musk zahájil. Hned vzápětí však dodal, že je potřeba doručit ještě mnoho automobilů, aby mohlo být druhé čtvrtletí úspěšné. A právě doručování vyrobených vozidel se zdá být přetrvávajícím problémem.
I kvůli tomu se Musk chystá každé dva dny telefonicky kontaktovat doručovací týmy v Americe, Asii i Evropě. A od každého chce zjistit, co je potřeba učinit pro urychlení procesu dodání auta zákazníkům.
Tesla se má také zaměřit na zjištění přesných nákladů na doručování nových vozidel od továrny až k zákazníkům, neboť různé poplatky a špatně zvolené trasy vedly v minulém čtvrtletí k neočekávaně vysokým nákladům. A to by se mělo změnit.
I když tedy Musk upozorňuje na řadu problémů, na kterých je potřeba zapracovat, konec jeho mailu je vyloženě pozitivní. Pokud se totiž Tesle podaří udržet tempo a odstranit pár zbytečných problémů, mohla by v tomto čtvrtletí pokořit rekord v podobě 90 000 doručených elektromobilů.
Jak navíc dodává web InsideEV's, šance Tesly na úspěch v tomto čtvrtletí jsou poměrně vysoké. V prvním čtvrtletí totiž automobilka poprvé začala doručovat Model 3 i na zaoceánské trhy, což ale způsobilo řadu nových problémů. Ty už by ale nyní měly být odstraněny a celý proces zefektivněn.
Nezbývá tedy než doufat, že se podaří naplnit Muskova očekávání. Pokud by totiž Tesla skutečně znovu pokořila svůj rekord v počtu doručených vozidel během jednoho čtvrtletí, mohla by být zas o něco blíž návratu do černých čísel.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.