Výrobce elektrických automobilů Tesla na tom v posledních měsících není zrovna dobře. Po rekordní ztrátě v prvním čtvrtletí přišel prudký propad hodnoty akcií a mezi investory už se špitá o nejhorším. Nedávný email od Elona Muska zaměstnancům, který kdosi vynesl z firmy na veřejnost, však stále dává automobilce naději.
Uniklý email Elona Muska k zaměstnancům Tesly, který zveřejnil web Teslarati a na který upozornil web InsideEVs, se nese v poměrně pozitivním duchu. Všichni sice vědí, že současná kondice automobilky není nejlepší, nicméně to nejdůležitější je, že zájem o její vozy přetrvává.
Ostatně právě větou, že poptávka je stále silná, svůj email Musk zahájil. Hned vzápětí však dodal, že je potřeba doručit ještě mnoho automobilů, aby mohlo být druhé čtvrtletí úspěšné. A právě doručování vyrobených vozidel se zdá být přetrvávajícím problémem.
I kvůli tomu se Musk chystá každé dva dny telefonicky kontaktovat doručovací týmy v Americe, Asii i Evropě. A od každého chce zjistit, co je potřeba učinit pro urychlení procesu dodání auta zákazníkům.
Tesla se má také zaměřit na zjištění přesných nákladů na doručování nových vozidel od továrny až k zákazníkům, neboť různé poplatky a špatně zvolené trasy vedly v minulém čtvrtletí k neočekávaně vysokým nákladům. A to by se mělo změnit.
I když tedy Musk upozorňuje na řadu problémů, na kterých je potřeba zapracovat, konec jeho mailu je vyloženě pozitivní. Pokud se totiž Tesle podaří udržet tempo a odstranit pár zbytečných problémů, mohla by v tomto čtvrtletí pokořit rekord v podobě 90 000 doručených elektromobilů.
Jak navíc dodává web InsideEV's, šance Tesly na úspěch v tomto čtvrtletí jsou poměrně vysoké. V prvním čtvrtletí totiž automobilka poprvé začala doručovat Model 3 i na zaoceánské trhy, což ale způsobilo řadu nových problémů. Ty už by ale nyní měly být odstraněny a celý proces zefektivněn.
Nezbývá tedy než doufat, že se podaří naplnit Muskova očekávání. Pokud by totiž Tesla skutečně znovu pokořila svůj rekord v počtu doručených vozidel během jednoho čtvrtletí, mohla by být zas o něco blíž návratu do černých čísel.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?