Výrobce elektrických automobilů Tesla na tom v posledních měsících není zrovna dobře. Po rekordní ztrátě v prvním čtvrtletí přišel prudký propad hodnoty akcií a mezi investory už se špitá o nejhorším. Nedávný email od Elona Muska zaměstnancům, který kdosi vynesl z firmy na veřejnost, však stále dává automobilce naději.
Uniklý email Elona Muska k zaměstnancům Tesly, který zveřejnil web Teslarati a na který upozornil web InsideEVs, se nese v poměrně pozitivním duchu. Všichni sice vědí, že současná kondice automobilky není nejlepší, nicméně to nejdůležitější je, že zájem o její vozy přetrvává.
Ostatně právě větou, že poptávka je stále silná, svůj email Musk zahájil. Hned vzápětí však dodal, že je potřeba doručit ještě mnoho automobilů, aby mohlo být druhé čtvrtletí úspěšné. A právě doručování vyrobených vozidel se zdá být přetrvávajícím problémem.
I kvůli tomu se Musk chystá každé dva dny telefonicky kontaktovat doručovací týmy v Americe, Asii i Evropě. A od každého chce zjistit, co je potřeba učinit pro urychlení procesu dodání auta zákazníkům.
Tesla se má také zaměřit na zjištění přesných nákladů na doručování nových vozidel od továrny až k zákazníkům, neboť různé poplatky a špatně zvolené trasy vedly v minulém čtvrtletí k neočekávaně vysokým nákladům. A to by se mělo změnit.
I když tedy Musk upozorňuje na řadu problémů, na kterých je potřeba zapracovat, konec jeho mailu je vyloženě pozitivní. Pokud se totiž Tesle podaří udržet tempo a odstranit pár zbytečných problémů, mohla by v tomto čtvrtletí pokořit rekord v podobě 90 000 doručených elektromobilů.
Jak navíc dodává web InsideEV's, šance Tesly na úspěch v tomto čtvrtletí jsou poměrně vysoké. V prvním čtvrtletí totiž automobilka poprvé začala doručovat Model 3 i na zaoceánské trhy, což ale způsobilo řadu nových problémů. Ty už by ale nyní měly být odstraněny a celý proces zefektivněn.
Nezbývá tedy než doufat, že se podaří naplnit Muskova očekávání. Pokud by totiž Tesla skutečně znovu pokořila svůj rekord v počtu doručených vozidel během jednoho čtvrtletí, mohla by být zas o něco blíž návratu do černých čísel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.