Japonská značka Infiniti se bude stěhovat. Nejde přitom o stěhování z Japonska, jak by asi většina lidí očekávala, ale zpět. Luxusní divize Nissanu totiž posledních pár let nebyla oficiálně japonskou, ale hong kongskou firmou.
Evropané mají asi Infiniti zafixované jako ryze japonskou značku, což samozřejmě dává smysl, protože jde o luxusní divizi značky Nissan. Infiniti však své vozy neprodává v Japonsku a nikdy to neplánovalo, posledních několik let navíc v Japonsku ani nesídlilo.
Do Hong Kongu se vedení Infiniti přemístilo v roce 2012 poté, co o tom rozhodl bývalý CEO aliance Renault Nissan Carlos Ghosn. Důvodem byla dle jeho názoru nutnost ukázat Infiniti jako světovou automobilku. Reálně šlo spíše o podlézání čínskému trhu, kde se Infiniti na rozdíl od Japonska prodává. Tou dobou byly čínsko japonské vztahy ještě napnutější než obvykle, což se v Číně odráželo na prodeji japonských vozů. Přesídlením do Hong kongu se tak Infiniti častečně zbavilo zátěže japonského původu a přiblížilo Číně, pod kterou Hong Kong oficiálně patří.
Dnes však Infiniti oznámilo, že v roce 2020 přesune své sídlo z mrakodrapu ve Wan Chai zpět do Japonska, konkrétně do Yokohamy, kde Nissan sídlí. Všech 180 zaměstnanců v Hong Kongu už bylo o tomto kroku informováno.
Důvodem je dlevyjádření automobilky snížení nákladů, které mohou být efektivněji sdílené s mateřským Nissanem. To je důležité hlavně v současné době, kdy se Infiniti chystá na kompletní elektrifikaci své modelové řady, tedy krok, se kterým má právě Nissan velmi bohaté zkušenosti. Podstatným důvodem ale bude zřejmě i situace kolem Carlose Ghosna, který po skandálu minulý rok přišel o místo CEO Nissanu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?