Japonská značka Infiniti se bude stěhovat. Nejde přitom o stěhování z Japonska, jak by asi většina lidí očekávala, ale zpět. Luxusní divize Nissanu totiž posledních pár let nebyla oficiálně japonskou, ale hong kongskou firmou.
Evropané mají asi Infiniti zafixované jako ryze japonskou značku, což samozřejmě dává smysl, protože jde o luxusní divizi značky Nissan. Infiniti však své vozy neprodává v Japonsku a nikdy to neplánovalo, posledních několik let navíc v Japonsku ani nesídlilo.
Do Hong Kongu se vedení Infiniti přemístilo v roce 2012 poté, co o tom rozhodl bývalý CEO aliance Renault Nissan Carlos Ghosn. Důvodem byla dle jeho názoru nutnost ukázat Infiniti jako světovou automobilku. Reálně šlo spíše o podlézání čínskému trhu, kde se Infiniti na rozdíl od Japonska prodává. Tou dobou byly čínsko japonské vztahy ještě napnutější než obvykle, což se v Číně odráželo na prodeji japonských vozů. Přesídlením do Hong kongu se tak Infiniti častečně zbavilo zátěže japonského původu a přiblížilo Číně, pod kterou Hong Kong oficiálně patří.
Dnes však Infiniti oznámilo, že v roce 2020 přesune své sídlo z mrakodrapu ve Wan Chai zpět do Japonska, konkrétně do Yokohamy, kde Nissan sídlí. Všech 180 zaměstnanců v Hong Kongu už bylo o tomto kroku informováno.
Důvodem je dlevyjádření automobilky snížení nákladů, které mohou být efektivněji sdílené s mateřským Nissanem. To je důležité hlavně v současné době, kdy se Infiniti chystá na kompletní elektrifikaci své modelové řady, tedy krok, se kterým má právě Nissan velmi bohaté zkušenosti. Podstatným důvodem ale bude zřejmě i situace kolem Carlose Ghosna, který po skandálu minulý rok přišel o místo CEO Nissanu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.