Japonská značka Infiniti se bude stěhovat. Nejde přitom o stěhování z Japonska, jak by asi většina lidí očekávala, ale zpět. Luxusní divize Nissanu totiž posledních pár let nebyla oficiálně japonskou, ale hong kongskou firmou.
Evropané mají asi Infiniti zafixované jako ryze japonskou značku, což samozřejmě dává smysl, protože jde o luxusní divizi značky Nissan. Infiniti však své vozy neprodává v Japonsku a nikdy to neplánovalo, posledních několik let navíc v Japonsku ani nesídlilo.
Do Hong Kongu se vedení Infiniti přemístilo v roce 2012 poté, co o tom rozhodl bývalý CEO aliance Renault Nissan Carlos Ghosn. Důvodem byla dle jeho názoru nutnost ukázat Infiniti jako světovou automobilku. Reálně šlo spíše o podlézání čínskému trhu, kde se Infiniti na rozdíl od Japonska prodává. Tou dobou byly čínsko japonské vztahy ještě napnutější než obvykle, což se v Číně odráželo na prodeji japonských vozů. Přesídlením do Hong kongu se tak Infiniti častečně zbavilo zátěže japonského původu a přiblížilo Číně, pod kterou Hong Kong oficiálně patří.
Dnes však Infiniti oznámilo, že v roce 2020 přesune své sídlo z mrakodrapu ve Wan Chai zpět do Japonska, konkrétně do Yokohamy, kde Nissan sídlí. Všech 180 zaměstnanců v Hong Kongu už bylo o tomto kroku informováno.
Důvodem je dlevyjádření automobilky snížení nákladů, které mohou být efektivněji sdílené s mateřským Nissanem. To je důležité hlavně v současné době, kdy se Infiniti chystá na kompletní elektrifikaci své modelové řady, tedy krok, se kterým má právě Nissan velmi bohaté zkušenosti. Podstatným důvodem ale bude zřejmě i situace kolem Carlose Ghosna, který po skandálu minulý rok přišel o místo CEO Nissanu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?