Seat se má vrátit do Číny? Pomůže i „chytré město"

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 15:57 Google+

Koncern Volkswagen rozšiřuje podnikání na svém nejdůležitějším trhu, v Číně. Volkswagen Group China, SEAT a čínský výrobce automobilů JAC – partneři ve společném podniku JAC Volkswagen – pokračují v realizaci strategie vstupu španělské značky SEAT na čínský trh, k němuž dojde v průběhu následujících dvou až tří let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Leon Cupra R ST

Seat Leon Cupra R ST | foto: Seat

Sdílejte článek

Příslušná smlouva byla nyní uzavřena ve španělském Martorellu během návštěvy delegace představitelů vlády čínské provincie An-chuej. Che-fej, hlavní město provincie An-chuej, je sídlem společného podniku JAC Volkswagen, který byl založen v roce 2017 a zaměřuje se na vývoj, výrobu a marketing elektromobilů. Čína hraje ústřední roli v globální transformaci koncernu Volkswagen a v realizaci tzv. programu „dekarbonizace“. Již v letošním roce bude rozšířena produktová řada vozidel s elektrifikovaným pohonem. Do roku 2028 bude více než polovina z 22 milionů elektromobilů, plánovaných koncernem, vyráběna v Číně. Cílem je dodávat do roku 2025 zákazníkům 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel a většinu z nich mají tvořit elektromobily.

Výzkumné a vývojové centrum v Che-fej, vlastněné společným podnikem, bude důležitým pilířem pro vývoj řešení budoucí mobility pro čínský trh. Kromě toho poskytne kapacity pro společný vývoj vozidel s akumulátory a příslušných komponentů. V současnosti probíhá výstavba tohoto vývojového centra, s jehož zprovozněním se počítá v roce 2021. JAC a SEAT navíc plánují vývoj vlastní platformy pro menší elektromobily.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda správní rady společnosti SEAT, k tomu říká: „Úzká spolupráce mezi společnostmi SEAT a JAC nám umožní vytvářet na největším trhu s elektrickou mobilitou na světě synergie, které výrazně zvětší naše pokrytí trhu. Zejména segment menších elektromobilů rychle roste a nabízí velký potenciál.“

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, k tomu říká: „Uzavření této dohody je novým krokem vpřed v realizaci strategického plánu globalizace značky SEAT. S naším vstupem na čínský trh podpoříme budoucnost naší společnosti a zároveň i elektrické mobility. Čína je v současnosti etalonem v segmentu elektromobilů. Chceme být součástí tohoto ekosystému, abychom si mohli vyměňovat poznatky a dosahovat pokroku při realizaci trvale udržitelnější globální mobility.“

img-responsive

Popisek k foto: Na snímku zleva: předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo, CEO Volkswagen Group Dr. Herbert Diess, CEO Volkswagen Group China Dr. Stephan Wöllenstein, guvernér provincie Anhui Li Jinbin, a předseda představenstva JAC An Jin | foto: Volkswagen

Projekt Smart City umožní vývoj řešení pro budoucí mobilitu

Kromě dalších kroků ve spolupráci mezi společným podnikem JAC Volkswagen a společností SEAT byla podepsána také smlouva o vývoji řešení pro budoucí mobilitu.

V rámci partnerství pro budování chytrého města Che-fej v provincii An-chuej bude probíhat kromě testování požadavků na budoucí mobilitu a poptávky po ní v kompletně propojeném velkoměstě také vývoj chytrých řešení pro mobilitu. Strategická rámcová smlouva byla podepsána společností Volkswagen Group China a její přidruženou společností pro mobilitu Mobility Asia, společností JAC a vládou městské prefektury Che-fej.

Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, k tomu říká: „Volkswagen Group China již nadchl miliony čínských zákazníků širokou produktovou řadou. Tato spolupráce je důkazem, že tvrdě pracujeme na tom, abychom byli lídry v oblasti chytrých řešení pro mobilitu i na čínském trhu.“

Nová iniciativa poskytne koncernu Volkswagen možnost testovat nové technologie, obchodní modely a produkty v prostředí síťově propojeného chytrého velkoměsta. Partnerství se zaměří na vývoj autonomní jízdy. Volkswagen Group China, Mobility Asia a JAC spojí své síly a budou spolupracovat na službách v oblasti autonomní mobility, včetně autonomních vozidel (robotaxi) a správy autonomního vozového parku. Partnerství Smart City navíc zahrnuje také oblasti, jako je využívání jízd s řidičem nebo sdílení vozidel.

V městské prefektuře Che-fej žije přibližně osm milionů obyvatel. Che-fej se pomocí tohoto partnerství hodlá stát nejmodernějším chytrým městem.

Vytisknout

Diskuze: Seat se má vrátit do Číny? Pomůže i „chytré město"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai představuje dvoupodlažní elektrobus s dojezdem až 300 km. Plně nabitý je už za 72 minut.

Hyundai představil dvoupodlažní „elektrobus". A co parametry?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud