Koncern Volkswagen rozšiřuje podnikání na svém nejdůležitějším trhu, v Číně. Volkswagen Group China, SEAT a čínský výrobce automobilů JAC – partneři ve společném podniku JAC Volkswagen – pokračují v realizaci strategie vstupu španělské značky SEAT na čínský trh, k němuž dojde v průběhu následujících dvou až tří let.
Příslušná smlouva byla nyní uzavřena ve španělském Martorellu během návštěvy delegace představitelů vlády čínské provincie An-chuej. Che-fej, hlavní město provincie An-chuej, je sídlem společného podniku JAC Volkswagen, který byl založen v roce 2017 a zaměřuje se na vývoj, výrobu a marketing elektromobilů. Čína hraje ústřední roli v globální transformaci koncernu Volkswagen a v realizaci tzv. programu „dekarbonizace“. Již v letošním roce bude rozšířena produktová řada vozidel s elektrifikovaným pohonem. Do roku 2028 bude více než polovina z 22 milionů elektromobilů, plánovaných koncernem, vyráběna v Číně. Cílem je dodávat do roku 2025 zákazníkům 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel a většinu z nich mají tvořit elektromobily.
Výzkumné a vývojové centrum v Che-fej, vlastněné společným podnikem, bude důležitým pilířem pro vývoj řešení budoucí mobility pro čínský trh. Kromě toho poskytne kapacity pro společný vývoj vozidel s akumulátory a příslušných komponentů. V současnosti probíhá výstavba tohoto vývojového centra, s jehož zprovozněním se počítá v roce 2021. JAC a SEAT navíc plánují vývoj vlastní platformy pro menší elektromobily.
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda správní rady společnosti SEAT, k tomu říká: „Úzká spolupráce mezi společnostmi SEAT a JAC nám umožní vytvářet na největším trhu s elektrickou mobilitou na světě synergie, které výrazně zvětší naše pokrytí trhu. Zejména segment menších elektromobilů rychle roste a nabízí velký potenciál.“
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, k tomu říká: „Uzavření této dohody je novým krokem vpřed v realizaci strategického plánu globalizace značky SEAT. S naším vstupem na čínský trh podpoříme budoucnost naší společnosti a zároveň i elektrické mobility. Čína je v současnosti etalonem v segmentu elektromobilů. Chceme být součástí tohoto ekosystému, abychom si mohli vyměňovat poznatky a dosahovat pokroku při realizaci trvale udržitelnější globální mobility.“
Projekt Smart City umožní vývoj řešení pro budoucí mobilitu
Kromě dalších kroků ve spolupráci mezi společným podnikem JAC Volkswagen a společností SEAT byla podepsána také smlouva o vývoji řešení pro budoucí mobilitu.
V rámci partnerství pro budování chytrého města Che-fej v provincii An-chuej bude probíhat kromě testování požadavků na budoucí mobilitu a poptávky po ní v kompletně propojeném velkoměstě také vývoj chytrých řešení pro mobilitu. Strategická rámcová smlouva byla podepsána společností Volkswagen Group China a její přidruženou společností pro mobilitu Mobility Asia, společností JAC a vládou městské prefektury Che-fej.
Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, k tomu říká: „Volkswagen Group China již nadchl miliony čínských zákazníků širokou produktovou řadou. Tato spolupráce je důkazem, že tvrdě pracujeme na tom, abychom byli lídry v oblasti chytrých řešení pro mobilitu i na čínském trhu.“
Nová iniciativa poskytne koncernu Volkswagen možnost testovat nové technologie, obchodní modely a produkty v prostředí síťově propojeného chytrého velkoměsta. Partnerství se zaměří na vývoj autonomní jízdy. Volkswagen Group China, Mobility Asia a JAC spojí své síly a budou spolupracovat na službách v oblasti autonomní mobility, včetně autonomních vozidel (robotaxi) a správy autonomního vozového parku. Partnerství Smart City navíc zahrnuje také oblasti, jako je využívání jízd s řidičem nebo sdílení vozidel.
V městské prefektuře Che-fej žije přibližně osm milionů obyvatel. Che-fej se pomocí tohoto partnerství hodlá stát nejmodernějším chytrým městem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.