Koncern Volkswagen rozšiřuje podnikání na svém nejdůležitějším trhu, v Číně. Volkswagen Group China, SEAT a čínský výrobce automobilů JAC – partneři ve společném podniku JAC Volkswagen – pokračují v realizaci strategie vstupu španělské značky SEAT na čínský trh, k němuž dojde v průběhu následujících dvou až tří let.
Příslušná smlouva byla nyní uzavřena ve španělském Martorellu během návštěvy delegace představitelů vlády čínské provincie An-chuej. Che-fej, hlavní město provincie An-chuej, je sídlem společného podniku JAC Volkswagen, který byl založen v roce 2017 a zaměřuje se na vývoj, výrobu a marketing elektromobilů. Čína hraje ústřední roli v globální transformaci koncernu Volkswagen a v realizaci tzv. programu „dekarbonizace“. Již v letošním roce bude rozšířena produktová řada vozidel s elektrifikovaným pohonem. Do roku 2028 bude více než polovina z 22 milionů elektromobilů, plánovaných koncernem, vyráběna v Číně. Cílem je dodávat do roku 2025 zákazníkům 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel a většinu z nich mají tvořit elektromobily.
Výzkumné a vývojové centrum v Che-fej, vlastněné společným podnikem, bude důležitým pilířem pro vývoj řešení budoucí mobility pro čínský trh. Kromě toho poskytne kapacity pro společný vývoj vozidel s akumulátory a příslušných komponentů. V současnosti probíhá výstavba tohoto vývojového centra, s jehož zprovozněním se počítá v roce 2021. JAC a SEAT navíc plánují vývoj vlastní platformy pro menší elektromobily.
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda správní rady společnosti SEAT, k tomu říká: „Úzká spolupráce mezi společnostmi SEAT a JAC nám umožní vytvářet na největším trhu s elektrickou mobilitou na světě synergie, které výrazně zvětší naše pokrytí trhu. Zejména segment menších elektromobilů rychle roste a nabízí velký potenciál.“
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, k tomu říká: „Uzavření této dohody je novým krokem vpřed v realizaci strategického plánu globalizace značky SEAT. S naším vstupem na čínský trh podpoříme budoucnost naší společnosti a zároveň i elektrické mobility. Čína je v současnosti etalonem v segmentu elektromobilů. Chceme být součástí tohoto ekosystému, abychom si mohli vyměňovat poznatky a dosahovat pokroku při realizaci trvale udržitelnější globální mobility.“
Projekt Smart City umožní vývoj řešení pro budoucí mobilitu
Kromě dalších kroků ve spolupráci mezi společným podnikem JAC Volkswagen a společností SEAT byla podepsána také smlouva o vývoji řešení pro budoucí mobilitu.
V rámci partnerství pro budování chytrého města Che-fej v provincii An-chuej bude probíhat kromě testování požadavků na budoucí mobilitu a poptávky po ní v kompletně propojeném velkoměstě také vývoj chytrých řešení pro mobilitu. Strategická rámcová smlouva byla podepsána společností Volkswagen Group China a její přidruženou společností pro mobilitu Mobility Asia, společností JAC a vládou městské prefektury Che-fej.
Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, k tomu říká: „Volkswagen Group China již nadchl miliony čínských zákazníků širokou produktovou řadou. Tato spolupráce je důkazem, že tvrdě pracujeme na tom, abychom byli lídry v oblasti chytrých řešení pro mobilitu i na čínském trhu.“
Nová iniciativa poskytne koncernu Volkswagen možnost testovat nové technologie, obchodní modely a produkty v prostředí síťově propojeného chytrého velkoměsta. Partnerství se zaměří na vývoj autonomní jízdy. Volkswagen Group China, Mobility Asia a JAC spojí své síly a budou spolupracovat na službách v oblasti autonomní mobility, včetně autonomních vozidel (robotaxi) a správy autonomního vozového parku. Partnerství Smart City navíc zahrnuje také oblasti, jako je využívání jízd s řidičem nebo sdílení vozidel.
V městské prefektuře Che-fej žije přibližně osm milionů obyvatel. Che-fej se pomocí tohoto partnerství hodlá stát nejmodernějším chytrým městem.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?