Koncern Volkswagen rozšiřuje podnikání na svém nejdůležitějším trhu, v Číně. Volkswagen Group China, SEAT a čínský výrobce automobilů JAC – partneři ve společném podniku JAC Volkswagen – pokračují v realizaci strategie vstupu španělské značky SEAT na čínský trh, k němuž dojde v průběhu následujících dvou až tří let.
Příslušná smlouva byla nyní uzavřena ve španělském Martorellu během návštěvy delegace představitelů vlády čínské provincie An-chuej. Che-fej, hlavní město provincie An-chuej, je sídlem společného podniku JAC Volkswagen, který byl založen v roce 2017 a zaměřuje se na vývoj, výrobu a marketing elektromobilů. Čína hraje ústřední roli v globální transformaci koncernu Volkswagen a v realizaci tzv. programu „dekarbonizace“. Již v letošním roce bude rozšířena produktová řada vozidel s elektrifikovaným pohonem. Do roku 2028 bude více než polovina z 22 milionů elektromobilů, plánovaných koncernem, vyráběna v Číně. Cílem je dodávat do roku 2025 zákazníkům 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel a většinu z nich mají tvořit elektromobily.
Výzkumné a vývojové centrum v Che-fej, vlastněné společným podnikem, bude důležitým pilířem pro vývoj řešení budoucí mobility pro čínský trh. Kromě toho poskytne kapacity pro společný vývoj vozidel s akumulátory a příslušných komponentů. V současnosti probíhá výstavba tohoto vývojového centra, s jehož zprovozněním se počítá v roce 2021. JAC a SEAT navíc plánují vývoj vlastní platformy pro menší elektromobily.
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda správní rady společnosti SEAT, k tomu říká: „Úzká spolupráce mezi společnostmi SEAT a JAC nám umožní vytvářet na největším trhu s elektrickou mobilitou na světě synergie, které výrazně zvětší naše pokrytí trhu. Zejména segment menších elektromobilů rychle roste a nabízí velký potenciál.“
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, k tomu říká: „Uzavření této dohody je novým krokem vpřed v realizaci strategického plánu globalizace značky SEAT. S naším vstupem na čínský trh podpoříme budoucnost naší společnosti a zároveň i elektrické mobility. Čína je v současnosti etalonem v segmentu elektromobilů. Chceme být součástí tohoto ekosystému, abychom si mohli vyměňovat poznatky a dosahovat pokroku při realizaci trvale udržitelnější globální mobility.“
Projekt Smart City umožní vývoj řešení pro budoucí mobilitu
Kromě dalších kroků ve spolupráci mezi společným podnikem JAC Volkswagen a společností SEAT byla podepsána také smlouva o vývoji řešení pro budoucí mobilitu.
V rámci partnerství pro budování chytrého města Che-fej v provincii An-chuej bude probíhat kromě testování požadavků na budoucí mobilitu a poptávky po ní v kompletně propojeném velkoměstě také vývoj chytrých řešení pro mobilitu. Strategická rámcová smlouva byla podepsána společností Volkswagen Group China a její přidruženou společností pro mobilitu Mobility Asia, společností JAC a vládou městské prefektury Che-fej.
Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, k tomu říká: „Volkswagen Group China již nadchl miliony čínských zákazníků širokou produktovou řadou. Tato spolupráce je důkazem, že tvrdě pracujeme na tom, abychom byli lídry v oblasti chytrých řešení pro mobilitu i na čínském trhu.“
Nová iniciativa poskytne koncernu Volkswagen možnost testovat nové technologie, obchodní modely a produkty v prostředí síťově propojeného chytrého velkoměsta. Partnerství se zaměří na vývoj autonomní jízdy. Volkswagen Group China, Mobility Asia a JAC spojí své síly a budou spolupracovat na službách v oblasti autonomní mobility, včetně autonomních vozidel (robotaxi) a správy autonomního vozového parku. Partnerství Smart City navíc zahrnuje také oblasti, jako je využívání jízd s řidičem nebo sdílení vozidel.
V městské prefektuře Che-fej žije přibližně osm milionů obyvatel. Che-fej se pomocí tohoto partnerství hodlá stát nejmodernějším chytrým městem.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.