Toyota RAV4 se stala jedním z vítězů soutěže 2019 Wards 10 Best Interiors, která se letos zaměřila na interiéry tří desítek většinou luxusních modelů, které nedávno debutovaly na americkém trhu.
Toyota RAV4 dokazuje, že nejen luxusní auta, ale i populární modely mohou nabídnout skvělý design interiéru a vysokou kvalitu provedení. Kabina nejpopulárnějšího SUV ve Spojených státech udělala na porotce prestižní soutěže časopisu Wards Auto obrovský dojem, a to díky geometrickým tvarům a kontrastním barvám se zachováním maximálního komfortu a bezpečnosti.
V loňském roce prodala Toyota na americkém trhu 417 000 vozů RAV4, letos hodlá tento výsledek přinejmenším zopakovat. Premiéra nové generace jí to nepochybně usnadní, nová RAV4 nabízí ještě vyšší kvalitu v segmentu populárních SUV. Interiér vozu vždy představuje významný faktor ovlivňující nákup auta, proto se podle názoru Wards Auto Toyotě právě díky zdařilé kabině podaří prodat více kusů RAV4, než sama předpokládá. Experti časopisu RAV4 testovali americkou verzi Limited Hybrid za 39 000 dolarů.
níAtraktivní odstíny šedi
Podle porotců Wards Auto hned po otevření dveří nové “ravky” zaujme spojení světle a tmavě šedých materiálů, které působí mnohem atraktivněji než jednobarevné stylizace. Různé odstíny šedi najdeme na přístrojové desce, sedadlech i dveřních panelech. Tu a tam se objevují prvky v odvážnějších barvách, například na úchytech na nápoje, poličce bezdrátové nabíječky na telefon nebo tubusy budíků v barvě moka. Jak zdůrazňuje Wards Auto, na atypické odstíny v populárním autě je příjemný pohled. Tím však iniciativa návrhářů Toyoty nekončí, neboť některé prvky v barvě moka navíc pokryli geometrickým vzorem. Kompozici doplňuje prošívání ve stejném odstínu.
Porota Wards Auto vysoce hodnotila také audio systém Toyoty RAV4, systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense a další bezpečnostní technologie. Dle jejich názoru nejsou sedadla pouze elegantní, ale i velmi pohodlná. Ovládací prvky panelu klimatizace jsou atraktivně žlábkované a pohodlné při používání. Systém rozpoznávání řeči pak porotci hodnotí jako rychlý a precizní.
V celém interiéru se opakuje motiv lichoběžníku – tento tvar najdeme na výstupech klimatizace na palubní desce, v okolí klik i na mřížkách reproduktorů. “Kliky dveří u předních sedadel vypadají vážně skvěle. Připomínají mi profil sokola před útokem,” prohlásil jeden z členů poroty Wards Auto Tom Murphy. “Toyota se pouští do odvážných kroků a tato soutěž by měla odměňovat interiéry, které úspěšně boří stereotypy,” dodal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.