Co nabídne nový Volkswagen Golf R? Šéf divize R prozradil, čeho se určitě nedočkáme

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. května 2019 15:57
Sdílej:

Pokud máte v oblibě univerzální hatchbacky, pak i vy jistě očekáváte představení již osmé generace Volkswagenu Golf. Právě Golf totiž James May nedávno označil za jediné auto, které by lidstvo skutečně potřebovalo. A bezesporu myslel i na milovníky sportovní jízdy, kteří se již nemohou dočkat představení nové generace sportovně laděného Golfu R. Čím by nás však R-ko mohlo překvapit?

Design nové generace Volkswagenu Golf již několikrát prosákl na veřejnost a tak největší záhady zůstávají kolem jeho techniky - a to platí především pro sportovně laděný Golf R, který bude opět představovat vrchol celé nabídky. Když tedy redaktoři magazínu dostali možnost hovořit s Jostem Capito, šéfem divize VW R, hned se zaměřili právě na nový Golf.

A protože o výkonu se mluvilo již dříve, zaměřili se redaktoři na podvozek a různé technické zvláštnosti, které nabízí konkurence. A protože Capito před odchodem k Volkswagenu pracoval pro Ford, kde pomáhal se vznikem modelu Focus RS 2. generace, přišla otázka na tzv. Drift Mode, který nabízí Ford Focus RS 3. generace.

Jak ovšem Capito naznačil, v případě nového Golfu R se ho nejspíš nedočkáme, ačkoliv někteří jiní konkurenti už se od Fordu inspirovat nechali. Svou odpověď pak zdůvodnil následovně: „Focus RS působí zaměřený na zábavu nadevše.," uvedl Capito. "Drift mode je technologií, kterou dostali díky využitému pohonnému systému zdarma. Ale není to nic pro nás."

Když už tedy Golf nebude umět "driftovat" na povel, nabízí se otázka, zda by nemohl dostat třeba natáčecí zadní nápravu. Tu pro svůj ostrý hatchback využil například Renault u modelu Megane RS. Podle Capita se však nedočkáme ani této technologie, která prý není pro auto velikosti Golfu nezbytná.

A co ten výše zmíněný výkon? Dříve se sice spekulovalo, že nový Golf R by měl nabídnout až 400 koní, nicméně to vzhledem k zadání udržet cenu pod 50 000 Euro také padlo. Nakonec se tak pod kapotou nejspíš dočkáme stáda čítajícího lehce přes 300 koní.

Nový Golf tedy pravděpodobně nebude o moc výkonnější, přesto se dá i díky novému šasi očekávat celá řada benefitů, jako třeba vyšší tuhost, lepší manévrovatelnost, nižší hmotnost, lepší agilita, atd. Zkrátka nezbývá, než se nechat překvapit.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.