Pokud máte v oblibě univerzální hatchbacky, pak i vy jistě očekáváte představení již osmé generace Volkswagenu Golf. Právě Golf totiž James May nedávno označil za jediné auto, které by lidstvo skutečně potřebovalo. A bezesporu myslel i na milovníky sportovní jízdy, kteří se již nemohou dočkat představení nové generace sportovně laděného Golfu R. Čím by nás však R-ko mohlo překvapit?
Design nové generace Volkswagenu Golf již několikrát prosákl na veřejnost a tak největší záhady zůstávají kolem jeho techniky - a to platí především pro sportovně laděný Golf R, který bude opět představovat vrchol celé nabídky. Když tedy redaktoři magazínu dostali možnost hovořit s Jostem Capito, šéfem divize VW R, hned se zaměřili právě na nový Golf.
A protože o výkonu se mluvilo již dříve, zaměřili se redaktoři na podvozek a různé technické zvláštnosti, které nabízí konkurence. A protože Capito před odchodem k Volkswagenu pracoval pro Ford, kde pomáhal se vznikem modelu Focus RS 2. generace, přišla otázka na tzv. Drift Mode, který nabízí Ford Focus RS 3. generace.
Jak ovšem Capito naznačil, v případě nového Golfu R se ho nejspíš nedočkáme, ačkoliv někteří jiní konkurenti už se od Fordu inspirovat nechali. Svou odpověď pak zdůvodnil následovně: „Focus RS působí zaměřený na zábavu nadevše.," uvedl Capito. "Drift mode je technologií, kterou dostali díky využitému pohonnému systému zdarma. Ale není to nic pro nás."
Když už tedy Golf nebude umět "driftovat" na povel, nabízí se otázka, zda by nemohl dostat třeba natáčecí zadní nápravu. Tu pro svůj ostrý hatchback využil například Renault u modelu Megane RS. Podle Capita se však nedočkáme ani této technologie, která prý není pro auto velikosti Golfu nezbytná.
A co ten výše zmíněný výkon? Dříve se sice spekulovalo, že nový Golf R by měl nabídnout až 400 koní, nicméně to vzhledem k zadání udržet cenu pod 50 000 Euro také padlo. Nakonec se tak pod kapotou nejspíš dočkáme stáda čítajícího lehce přes 300 koní.
Nový Golf tedy pravděpodobně nebude o moc výkonnější, přesto se dá i díky novému šasi očekávat celá řada benefitů, jako třeba vyšší tuhost, lepší manévrovatelnost, nižší hmotnost, lepší agilita, atd. Zkrátka nezbývá, než se nechat překvapit.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.