Pokud máte v oblibě univerzální hatchbacky, pak i vy jistě očekáváte představení již osmé generace Volkswagenu Golf. Právě Golf totiž James May nedávno označil za jediné auto, které by lidstvo skutečně potřebovalo. A bezesporu myslel i na milovníky sportovní jízdy, kteří se již nemohou dočkat představení nové generace sportovně laděného Golfu R. Čím by nás však R-ko mohlo překvapit?
Design nové generace Volkswagenu Golf již několikrát prosákl na veřejnost a tak největší záhady zůstávají kolem jeho techniky - a to platí především pro sportovně laděný Golf R, který bude opět představovat vrchol celé nabídky. Když tedy redaktoři magazínu dostali možnost hovořit s Jostem Capito, šéfem divize VW R, hned se zaměřili právě na nový Golf.
A protože o výkonu se mluvilo již dříve, zaměřili se redaktoři na podvozek a různé technické zvláštnosti, které nabízí konkurence. A protože Capito před odchodem k Volkswagenu pracoval pro Ford, kde pomáhal se vznikem modelu Focus RS 2. generace, přišla otázka na tzv. Drift Mode, který nabízí Ford Focus RS 3. generace.
Jak ovšem Capito naznačil, v případě nového Golfu R se ho nejspíš nedočkáme, ačkoliv někteří jiní konkurenti už se od Fordu inspirovat nechali. Svou odpověď pak zdůvodnil následovně: „Focus RS působí zaměřený na zábavu nadevše.," uvedl Capito. "Drift mode je technologií, kterou dostali díky využitému pohonnému systému zdarma. Ale není to nic pro nás."
Když už tedy Golf nebude umět "driftovat" na povel, nabízí se otázka, zda by nemohl dostat třeba natáčecí zadní nápravu. Tu pro svůj ostrý hatchback využil například Renault u modelu Megane RS. Podle Capita se však nedočkáme ani této technologie, která prý není pro auto velikosti Golfu nezbytná.
A co ten výše zmíněný výkon? Dříve se sice spekulovalo, že nový Golf R by měl nabídnout až 400 koní, nicméně to vzhledem k zadání udržet cenu pod 50 000 Euro také padlo. Nakonec se tak pod kapotou nejspíš dočkáme stáda čítajícího lehce přes 300 koní.
Nový Golf tedy pravděpodobně nebude o moc výkonnější, přesto se dá i díky novému šasi očekávat celá řada benefitů, jako třeba vyšší tuhost, lepší manévrovatelnost, nižší hmotnost, lepší agilita, atd. Zkrátka nezbývá, než se nechat překvapit.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?