Během své historie BMW představilo množství konceptů, mnohé z nich byly poté ryche zapomenuty. Ještě hůře dopadl koncept BMW 2002 ti Garmisch, který se automobilce podařilo kompletně ztratit. Na právě probíhajícím Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho znovu vytvořená kopie.
Na autosalonu v Ženevě v roce 1970 BMW představilo koncept kupé na bázi svého modelu 2002. BMW 2002 ti Garmisch bylo dílem designového studia Bertone a mělo ukazovat budoucí vývoj designu německé značky. Po výstavě však byl koncept rychle zapomenut a po nějaké době se dokonce kompletně ztratil. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho kopie, kterou si BMW nedávno postavilo.
Na znovustvoření téměř 50 let starého konceptu se podílel i jeho původní designér, Marcello Gandini, který původní vůz nakreslil během své doby v Bertone. Spolupráce s legendárním designérem byla nutná, samotné BMW totiž mělo problém najít dostatek materiálů, potřebných pro stavbu zapomenutého konceptu.
Samotný vůz ukázal v roce 1970 poněkud kontroverzní design, s typickými BMW ledvinkami zkosenými a otočenými o 90°, s obrovskými světlomety po stranách. Na zadní okno se nastěhovalo žebrování, detail typický pro tehdejší práci Marcello Gandiniho, který tento detail použil třeba i na Lamborghini Miura. Interiér německo italského vozu byl velmi minimalistický, s úzkým středovým panelem a vertikálně uloženým rádiem.
Staré fotografie a nákresy byly zkombinovány a využity při stavbě, na které se ale jinak využily i moderní technologie, jako třeba 3D tisk. Kde nestačily staré dokumenty, poskytl informace Marcello Gandini, který si stále pamatoval mnohé detaily svého designu. Výsledek je dle jeho slov velmi věrnou kopií původního konceptu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.