Během své historie BMW představilo množství konceptů, mnohé z nich byly poté ryche zapomenuty. Ještě hůře dopadl koncept BMW 2002 ti Garmisch, který se automobilce podařilo kompletně ztratit. Na právě probíhajícím Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho znovu vytvořená kopie.
Na autosalonu v Ženevě v roce 1970 BMW představilo koncept kupé na bázi svého modelu 2002. BMW 2002 ti Garmisch bylo dílem designového studia Bertone a mělo ukazovat budoucí vývoj designu německé značky. Po výstavě však byl koncept rychle zapomenut a po nějaké době se dokonce kompletně ztratil. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho kopie, kterou si BMW nedávno postavilo.
Na znovustvoření téměř 50 let starého konceptu se podílel i jeho původní designér, Marcello Gandini, který původní vůz nakreslil během své doby v Bertone. Spolupráce s legendárním designérem byla nutná, samotné BMW totiž mělo problém najít dostatek materiálů, potřebných pro stavbu zapomenutého konceptu.
Samotný vůz ukázal v roce 1970 poněkud kontroverzní design, s typickými BMW ledvinkami zkosenými a otočenými o 90°, s obrovskými světlomety po stranách. Na zadní okno se nastěhovalo žebrování, detail typický pro tehdejší práci Marcello Gandiniho, který tento detail použil třeba i na Lamborghini Miura. Interiér německo italského vozu byl velmi minimalistický, s úzkým středovým panelem a vertikálně uloženým rádiem.
Staré fotografie a nákresy byly zkombinovány a využity při stavbě, na které se ale jinak využily i moderní technologie, jako třeba 3D tisk. Kde nestačily staré dokumenty, poskytl informace Marcello Gandini, který si stále pamatoval mnohé detaily svého designu. Výsledek je dle jeho slov velmi věrnou kopií původního konceptu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.