Během své historie BMW představilo množství konceptů, mnohé z nich byly poté ryche zapomenuty. Ještě hůře dopadl koncept BMW 2002 ti Garmisch, který se automobilce podařilo kompletně ztratit. Na právě probíhajícím Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho znovu vytvořená kopie.
Na autosalonu v Ženevě v roce 1970 BMW představilo koncept kupé na bázi svého modelu 2002. BMW 2002 ti Garmisch bylo dílem designového studia Bertone a mělo ukazovat budoucí vývoj designu německé značky. Po výstavě však byl koncept rychle zapomenut a po nějaké době se dokonce kompletně ztratil. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho kopie, kterou si BMW nedávno postavilo.
Na znovustvoření téměř 50 let starého konceptu se podílel i jeho původní designér, Marcello Gandini, který původní vůz nakreslil během své doby v Bertone. Spolupráce s legendárním designérem byla nutná, samotné BMW totiž mělo problém najít dostatek materiálů, potřebných pro stavbu zapomenutého konceptu.
Samotný vůz ukázal v roce 1970 poněkud kontroverzní design, s typickými BMW ledvinkami zkosenými a otočenými o 90°, s obrovskými světlomety po stranách. Na zadní okno se nastěhovalo žebrování, detail typický pro tehdejší práci Marcello Gandiniho, který tento detail použil třeba i na Lamborghini Miura. Interiér německo italského vozu byl velmi minimalistický, s úzkým středovým panelem a vertikálně uloženým rádiem.
Staré fotografie a nákresy byly zkombinovány a využity při stavbě, na které se ale jinak využily i moderní technologie, jako třeba 3D tisk. Kde nestačily staré dokumenty, poskytl informace Marcello Gandini, který si stále pamatoval mnohé detaily svého designu. Výsledek je dle jeho slov velmi věrnou kopií původního konceptu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?