Během své historie BMW představilo množství konceptů, mnohé z nich byly poté ryche zapomenuty. Ještě hůře dopadl koncept BMW 2002 ti Garmisch, který se automobilce podařilo kompletně ztratit. Na právě probíhajícím Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho znovu vytvořená kopie.
Na autosalonu v Ženevě v roce 1970 BMW představilo koncept kupé na bázi svého modelu 2002. BMW 2002 ti Garmisch bylo dílem designového studia Bertone a mělo ukazovat budoucí vývoj designu německé značky. Po výstavě však byl koncept rychle zapomenut a po nějaké době se dokonce kompletně ztratil. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se ale ukáže jeho kopie, kterou si BMW nedávno postavilo.
Na znovustvoření téměř 50 let starého konceptu se podílel i jeho původní designér, Marcello Gandini, který původní vůz nakreslil během své doby v Bertone. Spolupráce s legendárním designérem byla nutná, samotné BMW totiž mělo problém najít dostatek materiálů, potřebných pro stavbu zapomenutého konceptu.
Samotný vůz ukázal v roce 1970 poněkud kontroverzní design, s typickými BMW ledvinkami zkosenými a otočenými o 90°, s obrovskými světlomety po stranách. Na zadní okno se nastěhovalo žebrování, detail typický pro tehdejší práci Marcello Gandiniho, který tento detail použil třeba i na Lamborghini Miura. Interiér německo italského vozu byl velmi minimalistický, s úzkým středovým panelem a vertikálně uloženým rádiem.
Staré fotografie a nákresy byly zkombinovány a využity při stavbě, na které se ale jinak využily i moderní technologie, jako třeba 3D tisk. Kde nestačily staré dokumenty, poskytl informace Marcello Gandini, který si stále pamatoval mnohé detaily svého designu. Výsledek je dle jeho slov velmi věrnou kopií původního konceptu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!