SUV se skosenou zadní částí, které automobilky z nějakého důvodu nazývají kupé, se doposud omezovaly spíše na ty luxusnější a dražší vozy. Ostatně i SUV kupé Škodovky je zároveň jejím nejdražším modelem. Renault se však pokusí přinést tento styl i mezi běžný lid.
Koncept Renault Arkana se představil už před rokem na autosalonu v Moskvě, dnes tu ale máme finální produkční verzi, která zamíří k zákazníkům. Moc se toho samozřejmě nezměnilo, už koncept vypadal jako produkční vozidlo, i když nám Renault tehdy neukázal interiér.
Ten už můžeme prozkoumat na fotkách a dává jasně najevo své levnější zaměření. Kombinace komponent, které nalezenete v Renaultech a Daciích ale nevypadá špatně, docela minimalistické kabině vládne velký displej infotainmentu na středovém panelu.
Karosérie si zachovává prvky typické pro moderní Renaulty, tedy Full-Led světlomety s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru, oproti konceptu ale ubyla jedna koncovka výfuku.
Arkana stojí na stejné platformě jako Kaptur pro ruský trh, používá ale až 55 % zcela nových komponent podvozku. Vůz má nabídnout dynamiku sedanu s výhodami SUV. Jako první Renault na ruském trhu dostává nový přeplňovaný motor o objemu 1,3 litru a výkonu 150 koní, kromě něj bude v nabídce i atmosférická 1,6 s výkonem 115 koní.
Na ruském trhu se nová Arkana už dá objednat, cena pro úvodní limitovanou edici Edition One začíná na asi 510 tisíc Kč. Největší nevýhodou Arkany ale zůstává její dostupnost, Renault totiž zatím nepotvrdil jiný než ruský market. Své verze se ale dočká i Jižní Korea, kde se Arkana bude vyrábět s logem Samsungu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.