SUV se skosenou zadní částí, které automobilky z nějakého důvodu nazývají kupé, se doposud omezovaly spíše na ty luxusnější a dražší vozy. Ostatně i SUV kupé Škodovky je zároveň jejím nejdražším modelem. Renault se však pokusí přinést tento styl i mezi běžný lid.
Koncept Renault Arkana se představil už před rokem na autosalonu v Moskvě, dnes tu ale máme finální produkční verzi, která zamíří k zákazníkům. Moc se toho samozřejmě nezměnilo, už koncept vypadal jako produkční vozidlo, i když nám Renault tehdy neukázal interiér.
Ten už můžeme prozkoumat na fotkách a dává jasně najevo své levnější zaměření. Kombinace komponent, které nalezenete v Renaultech a Daciích ale nevypadá špatně, docela minimalistické kabině vládne velký displej infotainmentu na středovém panelu.
Karosérie si zachovává prvky typické pro moderní Renaulty, tedy Full-Led světlomety s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru, oproti konceptu ale ubyla jedna koncovka výfuku.
Arkana stojí na stejné platformě jako Kaptur pro ruský trh, používá ale až 55 % zcela nových komponent podvozku. Vůz má nabídnout dynamiku sedanu s výhodami SUV. Jako první Renault na ruském trhu dostává nový přeplňovaný motor o objemu 1,3 litru a výkonu 150 koní, kromě něj bude v nabídce i atmosférická 1,6 s výkonem 115 koní.
Na ruském trhu se nová Arkana už dá objednat, cena pro úvodní limitovanou edici Edition One začíná na asi 510 tisíc Kč. Největší nevýhodou Arkany ale zůstává její dostupnost, Renault totiž zatím nepotvrdil jiný než ruský market. Své verze se ale dočká i Jižní Korea, kde se Arkana bude vyrábět s logem Samsungu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.