Britské zastoupení Hondy nedávno ukázalo dvě nové zajímavé varianty svého modelu Civic Type R. Silniční bestie se 400 koňmi a terénní speciál, který vypadá jako ideální auto pro Rallye. Dostanou se ale do výroby?
Desátá generace Civicu se své nejrychlejší varianty Type R dočkala rok po příchodu standardní verze. Hatchback s výkonem 320 koní a mohutným křídlem na zádi je jedním z nejlepších hot hatchů, jaké si můžete v současnosti koupit. Britská pobočka Hondy se však rozhodla vyrobit ještě zajímavější varianty.
První z nich je silniční varianta postavená firmou Team Dynamics Motorsport. Ta standardní Type R vylepšila az pomocí dostupných modifikací, spolu s několika na zakázku vyrobenými díly. Výkon běžného čtyřválce byl zvýšen až na 400 koní a 500 Nm. Kromě toho vůz dostal lepší brzdy, tužší pružiny a nastavitelné stabilizátory. Tato verze Civicu je navíc homologována pro běžné použití na silnicích.
Zajímavější je ale druhá stavba, nazvaná Civic OveRland. Ten byl vytvořen u Ralph Hosier Engineering, firmy zabývající se stavbou speciálních vozů. OveRland je, jak už jméno naznačuje, speciál určený pro jízdu mimo cesty a pro rallye. Type R proto dostal na zakázku vyrobený podvozek, který Civic posadil o 100 mm výše. Kromě toho byly pořádně rozšířeny i nápravy, které teď nesou terénní pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 255/55/18, takže se na karosérii musel nastěhovat mohutný bodykit.
Zatím nehotový vůz také vyměnil běžné páté dveře za otevřené místo pro dvě rezervy, jak tomu bývá u terénních speciálů. Informace o použité technice Honda nezveřejnila, snad se je ale dozvíme po dokončení celé stavby. Ani jeden z ukázaných konceptů se bohužel nechystá do sériové produkce, dle obou úpravců ale není vyoučena zakázková výroba pro případné zájemce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.