Britské zastoupení Hondy nedávno ukázalo dvě nové zajímavé varianty svého modelu Civic Type R. Silniční bestie se 400 koňmi a terénní speciál, který vypadá jako ideální auto pro Rallye. Dostanou se ale do výroby?
Desátá generace Civicu se své nejrychlejší varianty Type R dočkala rok po příchodu standardní verze. Hatchback s výkonem 320 koní a mohutným křídlem na zádi je jedním z nejlepších hot hatchů, jaké si můžete v současnosti koupit. Britská pobočka Hondy se však rozhodla vyrobit ještě zajímavější varianty.
První z nich je silniční varianta postavená firmou Team Dynamics Motorsport. Ta standardní Type R vylepšila az pomocí dostupných modifikací, spolu s několika na zakázku vyrobenými díly. Výkon běžného čtyřválce byl zvýšen až na 400 koní a 500 Nm. Kromě toho vůz dostal lepší brzdy, tužší pružiny a nastavitelné stabilizátory. Tato verze Civicu je navíc homologována pro běžné použití na silnicích.
Zajímavější je ale druhá stavba, nazvaná Civic OveRland. Ten byl vytvořen u Ralph Hosier Engineering, firmy zabývající se stavbou speciálních vozů. OveRland je, jak už jméno naznačuje, speciál určený pro jízdu mimo cesty a pro rallye. Type R proto dostal na zakázku vyrobený podvozek, který Civic posadil o 100 mm výše. Kromě toho byly pořádně rozšířeny i nápravy, které teď nesou terénní pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 255/55/18, takže se na karosérii musel nastěhovat mohutný bodykit.
Zatím nehotový vůz také vyměnil běžné páté dveře za otevřené místo pro dvě rezervy, jak tomu bývá u terénních speciálů. Informace o použité technice Honda nezveřejnila, snad se je ale dozvíme po dokončení celé stavby. Ani jeden z ukázaných konceptů se bohužel nechystá do sériové produkce, dle obou úpravců ale není vyoučena zakázková výroba pro případné zájemce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.