Brněnský Zetor Tractors za loňský rok poprvé po osmi letech v zisku vykázal ztrátu. Firma vyrobila o 685 traktorů méně než o rok dříve a navzdory tržbám ve výši 2,3 miliardy korun se propadla do ztráty 149 milionů korun. Vedení společnosti o tom informovalo v tiskové zprávě.
Podle výkonného ředitele Mariana Lipovského je důvodem hospodářských výsledků opožděné uvedení některých modelů na trh v první polovině roku, které způsobila nutnost přizpůsobit modely nové evropské směrnici.
"Dále se společnost potýkala s dlouhodobým poklesem trhu s traktory trvajícím již od roku 2012. Především v druhé polovině roku 2018 se výrazně zhoršily tržní podmínky vlivem extrémního sucha ve velké části Evropy, což negativně ovlivnilo ekonomickou situaci farmářů. Tato situace se významně projevila na našich největších trzích, tedy v Česku a v Polsku, kde došlo k propadu celého trhu o 21 procent, respektive o 20 procent," uvedl Lipovský.
Kvůli tomuto vývoji přistoupilo vedení Zetoru na konci roku k reorganizaci firmy a na začátku roku letošního dostalo výpověď 145 zaměstnanců, zhruba pětina firmy.
"Pro rok 2019 plánuje společnost snížení objemu skladových zásob a hotových výrobků, což je nutný předpoklad ke zlepšení hospodaření a ke stabilizaci společnosti, a zvýšení svého tržního podílu na klíčových trzích," dodal Lipovský.
Zetor bude pokračovat ve vývoji stěžejních produktových řad, zaměřit se chce na převedení modelových řad Proxima, Forterra a Crystal do nového designu, který v loňském roce dostaly dva modely z produktové řady Major.
Přestože byla společnost v posledních osmi letech v zisku, počet prodaných traktorů se v posledních letech snižoval. zatímco ještě v roce 2014 prodal Zetor 4178 traktorů, v roce 2017 to bylo 2786 strojů. Postupně klesaly také tržby společnosti.
I když je Zetor nejsilnější značkou v Česku, 87 procent jeho produkce putuje do zahraničí. Kromě Slovenska míří výrobky z brněnské továrny zejména do Polska, Litvy, Irska, Německa, Velké Británie, Francie, USA nebo Bulharska.
V roce 2017 uzavřel Zetor v Rusku memorandum o dodávce 6000 sad traktorů Forterra do roku 2022. Podle dřívějšího vyjádření společnosti se tyto závazky daří plnit.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?