Nový víceznačkový závod automobilky Škoda Auto se postaví v Turecku nebo Bulharsku. Kromě vozů Škoda se zde budou vyrábět také další vozy z koncernu Volkswagen, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.
"Finálně byly vybrány Turecko, kde je slušná infrastruktura, ale nejisté politické prostředí, a další vážnou lokalitou je stabilnější Bulharsko, které je součástí Evropské unie," řekl týdeníku odborový předák Jaroslav Povšík.
Odbory se budou vedení firmy v souvislosti se stavbou nového závodu ptát, zda to neuškodí zaměstnanosti v Česku či jak přispěje nový závod k ziskům firmy. Díky novému závodu by firma mohla navýšit kapacitu výroby, protože tuzemské závody jsou v současnosti vytížené na maximum.
Podle týdeníku zatím není zcela jisté, že nový závod opravdu povede Škoda, v koncernu jsou nyní tlaky, aby výrobnu řídil samotný Volkswagen.
"Samozřejmě nám záleží na tom, aby vše i nadále probíhalo pod patronací a na základě principů firmy Škoda, ale část dozorčí rady má jiný názor, není to politicky jednoduché," řekl šéf Škoda Auto Bernhard Maier.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?