Nový víceznačkový závod automobilky Škoda Auto se postaví v Turecku nebo Bulharsku. Kromě vozů Škoda se zde budou vyrábět také další vozy z koncernu Volkswagen, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.
"Finálně byly vybrány Turecko, kde je slušná infrastruktura, ale nejisté politické prostředí, a další vážnou lokalitou je stabilnější Bulharsko, které je součástí Evropské unie," řekl týdeníku odborový předák Jaroslav Povšík.
Odbory se budou vedení firmy v souvislosti se stavbou nového závodu ptát, zda to neuškodí zaměstnanosti v Česku či jak přispěje nový závod k ziskům firmy. Díky novému závodu by firma mohla navýšit kapacitu výroby, protože tuzemské závody jsou v současnosti vytížené na maximum.
Podle týdeníku zatím není zcela jisté, že nový závod opravdu povede Škoda, v koncernu jsou nyní tlaky, aby výrobnu řídil samotný Volkswagen.
"Samozřejmě nám záleží na tom, aby vše i nadále probíhalo pod patronací a na základě principů firmy Škoda, ale část dozorčí rady má jiný názor, není to politicky jednoduché," řekl šéf Škoda Auto Bernhard Maier.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?