I když Ian Fleming pro svého knižního hrdinu původně vybral automobily značky Bentley, dnes si všichni spojují jméno Jamese Bonda s vozy značky Aston Martin. A britská automobilka je na tohle spojení právem hrdá a ráda ho připomíná sérií speciálních vozů. Stejně jako to nyní udělala s modelem DBS Superleggera
Jedním z nejpopulárnějších představitelů Jamese Bonda je pro většinu fanoušků zřejmě Sean Connery, stejně jako je nejznámějším vozem agenta 007 Aston Martin DB5. Před padesáti lety však Conneryho (dočasně) vystřídal George Lazenby, se kterým se také na filmovém plátně objevil nový vůz - Aston Martin DBS 1969.
A právě tento moment se automobilka Aston Martin rozhodla připomenout speciální edicí modelu DBS Superleggera. Zvláštní edice dostala stejné název jako šestá bondovka, tedy „On Her Majesty's Secret Service" (V tajné službě Jejího veličenstva) a vyrobena bude pouze v padesáti kusech.
Budoucí majitelé této sběratelské zajímavosti se sice nedočkají žádných hraček ve stylu 007, přesto vůz nabídne několik zajímavostí. Na první pohled zaujme netradiční barva „Olive Green," která odkazuje na původní vůz z roku 1969. Vůz také dostal speciální masku připomínající klasické Astony, karbonové doplňky a unikátní kovaná kola.
V kabině vozu převládají materiály jako černá kůže a Alkantara, které kontrastně doplňuje prošívání červenou nití. Působivým detailem je pak rudě prošité logo 007 s pistolí, nad kterým je umístěn klasický pohled skrze drážkovanou hlaveň. Dole pak najdeme označení modelu OHMSS Edition. unikátnost vozu pak ještě připomínají plaketky třeba na prazích dveří.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera však patří k více než působivým strojům. Pod kapotou totiž ukrývá 5.2 litrový motor V12 twin-turbo, který disponuje výkonem přes 700 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3.4 sekundy a přitom vypadá neskutečně elegantně a komfortně.
Bohužel se však nejedná o žádný laciný špás. Každý vůz by podle informací webu Motor1 měl vyjít na částku okolo 307 007 liber, což je sice stylové číslo, ale v přepočtu to je stále okolo 8,97 milionu korun. Pokud už ale doma máte DB9 GT Bond Edition z roku 2015 a čekáte i na Goldfinger DB5 Continuation Car, pak by vám tohle DBS rozhodně nemělo ve sbírce chybět.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?