I když Ian Fleming pro svého knižního hrdinu původně vybral automobily značky Bentley, dnes si všichni spojují jméno Jamese Bonda s vozy značky Aston Martin. A britská automobilka je na tohle spojení právem hrdá a ráda ho připomíná sérií speciálních vozů. Stejně jako to nyní udělala s modelem DBS Superleggera
Jedním z nejpopulárnějších představitelů Jamese Bonda je pro většinu fanoušků zřejmě Sean Connery, stejně jako je nejznámějším vozem agenta 007 Aston Martin DB5. Před padesáti lety však Conneryho (dočasně) vystřídal George Lazenby, se kterým se také na filmovém plátně objevil nový vůz - Aston Martin DBS 1969.
A právě tento moment se automobilka Aston Martin rozhodla připomenout speciální edicí modelu DBS Superleggera. Zvláštní edice dostala stejné název jako šestá bondovka, tedy „On Her Majesty's Secret Service" (V tajné službě Jejího veličenstva) a vyrobena bude pouze v padesáti kusech.
Budoucí majitelé této sběratelské zajímavosti se sice nedočkají žádných hraček ve stylu 007, přesto vůz nabídne několik zajímavostí. Na první pohled zaujme netradiční barva „Olive Green," která odkazuje na původní vůz z roku 1969. Vůz také dostal speciální masku připomínající klasické Astony, karbonové doplňky a unikátní kovaná kola.
V kabině vozu převládají materiály jako černá kůže a Alkantara, které kontrastně doplňuje prošívání červenou nití. Působivým detailem je pak rudě prošité logo 007 s pistolí, nad kterým je umístěn klasický pohled skrze drážkovanou hlaveň. Dole pak najdeme označení modelu OHMSS Edition. unikátnost vozu pak ještě připomínají plaketky třeba na prazích dveří.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera však patří k více než působivým strojům. Pod kapotou totiž ukrývá 5.2 litrový motor V12 twin-turbo, který disponuje výkonem přes 700 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3.4 sekundy a přitom vypadá neskutečně elegantně a komfortně.
Bohužel se však nejedná o žádný laciný špás. Každý vůz by podle informací webu Motor1 měl vyjít na částku okolo 307 007 liber, což je sice stylové číslo, ale v přepočtu to je stále okolo 8,97 milionu korun. Pokud už ale doma máte DB9 GT Bond Edition z roku 2015 a čekáte i na Goldfinger DB5 Continuation Car, pak by vám tohle DBS rozhodně nemělo ve sbírce chybět.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?