Nový král mezi hot-hatchi? Renault Megane R.S. Trophy-R zajel rekordní čas na Nürburgringu

Renault Megane R.S. Trophy-R zajel nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu
Renault Megane R.S. Trophy-R zajel nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu, foto: Renault
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. května 2019 16:15
Sdílej:

Renault uvádí Megane R.S. Trophy-R, nového zástupce ságy trvající 15 let, který stejně jako jeho předchůdci stanovil nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu v kategorii produkčních aut s předním pohonem. Je to důkaz vášně Renault Sportu pro soutěžení a výkon.

Jak velí tradice Renault Sportu, i tato nová generace Megane R.S. Trophy-R nevděčí svým jízdním výkonům jen pouhé síle motoru, ten je zde stejný jako u Megane R.S. Trophy, který byl představen na začátku roku 2019. Megane R.S. Trophy-R byl vyvinut jako závodní vůz ve velmi krátké době sice málo početným, ale odhodlaným týmem specialistů, kteří se velmi pružně zaměřili na tři klíčové aspekty: maximální redukci váhy (až o 130kg proti Megane R.S. Trophy bez příplatkové výbavy), přepracování aerodynamiky a radikální vývoj v oblasti náprav.

Výsledek je skutečně dechberoucí: 5. dubna 2019, stanovil Megane R.S. Trophy-R nový rekord v kategorii produkčních aut s předním pohonem na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který je dnes vnímán jako světoznámé zázemí pro testování sportovních výkonů. Tento vůz zajel okruh dlouhý 20,832 km se 73 zatáčkami za 07’45’’389.

Příběh Megane R.S. na slavném „ringu“ trvá více než 10 let. Začal v roce 2008 prvním rekordem v kategorii produkčních vozů s předním pohonem: Megane R.S. R26.R zajel okruh s časem 8'17'. Tento čas byl rozdrcen o tři roky později, v roce 2011, druhou generací Megane R.S. Trophy v rukou testovacího pilota, Laurenta Hurgona, když zajel okruh za 8'07''97. V roce 2014 padl čas pod 8 minut (7'54''36) s verzí Megane III R.S. Trophy-R. Laurent Hurgon řídil i nejnovější generaci Megane R.S. Trophy-R pro dosažení referenčního času v honbě za rekordy, kdy je stále těžší získat každou sekundu k dobru.

Poprvé se Megane R.S. Trophy-R ukáže veřejnosti 24. května v Monaku v pátek před Grand Prix 1™ Formule 1 s Danielem Ricciardem a Nico Hülkenbergem za volantem.

Na trh bude Renault Megane R.S. Trophy-R uveden před koncem roku 2019 a to jako exkluzivní limitovaná edice v počtu pouze několika set kusů.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.