Renault uvádí Megane R.S. Trophy-R, nového zástupce ságy trvající 15 let, který stejně jako jeho předchůdci stanovil nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu v kategorii produkčních aut s předním pohonem. Je to důkaz vášně Renault Sportu pro soutěžení a výkon.
Jak velí tradice Renault Sportu, i tato nová generace Megane R.S. Trophy-R nevděčí svým jízdním výkonům jen pouhé síle motoru, ten je zde stejný jako u Megane R.S. Trophy, který byl představen na začátku roku 2019. Megane R.S. Trophy-R byl vyvinut jako závodní vůz ve velmi krátké době sice málo početným, ale odhodlaným týmem specialistů, kteří se velmi pružně zaměřili na tři klíčové aspekty: maximální redukci váhy (až o 130kg proti Megane R.S. Trophy bez příplatkové výbavy), přepracování aerodynamiky a radikální vývoj v oblasti náprav.
Výsledek je skutečně dechberoucí: 5. dubna 2019, stanovil Megane R.S. Trophy-R nový rekord v kategorii produkčních aut s předním pohonem na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který je dnes vnímán jako světoznámé zázemí pro testování sportovních výkonů. Tento vůz zajel okruh dlouhý 20,832 km se 73 zatáčkami za 07’45’’389.
Příběh Megane R.S. na slavném „ringu“ trvá více než 10 let. Začal v roce 2008 prvním rekordem v kategorii produkčních vozů s předním pohonem: Megane R.S. R26.R zajel okruh s časem 8'17'. Tento čas byl rozdrcen o tři roky později, v roce 2011, druhou generací Megane R.S. Trophy v rukou testovacího pilota, Laurenta Hurgona, když zajel okruh za 8'07''97. V roce 2014 padl čas pod 8 minut (7'54''36) s verzí Megane III R.S. Trophy-R. Laurent Hurgon řídil i nejnovější generaci Megane R.S. Trophy-R pro dosažení referenčního času v honbě za rekordy, kdy je stále těžší získat každou sekundu k dobru.
Poprvé se Megane R.S. Trophy-R ukáže veřejnosti 24. května v Monaku v pátek před Grand Prix 1™ Formule 1 s Danielem Ricciardem a Nico Hülkenbergem za volantem.
Na trh bude Renault Megane R.S. Trophy-R uveden před koncem roku 2019 a to jako exkluzivní limitovaná edice v počtu pouze několika set kusů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).