Renault uvádí Megane R.S. Trophy-R, nového zástupce ságy trvající 15 let, který stejně jako jeho předchůdci stanovil nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu v kategorii produkčních aut s předním pohonem. Je to důkaz vášně Renault Sportu pro soutěžení a výkon.
Jak velí tradice Renault Sportu, i tato nová generace Megane R.S. Trophy-R nevděčí svým jízdním výkonům jen pouhé síle motoru, ten je zde stejný jako u Megane R.S. Trophy, který byl představen na začátku roku 2019. Megane R.S. Trophy-R byl vyvinut jako závodní vůz ve velmi krátké době sice málo početným, ale odhodlaným týmem specialistů, kteří se velmi pružně zaměřili na tři klíčové aspekty: maximální redukci váhy (až o 130kg proti Megane R.S. Trophy bez příplatkové výbavy), přepracování aerodynamiky a radikální vývoj v oblasti náprav.
Výsledek je skutečně dechberoucí: 5. dubna 2019, stanovil Megane R.S. Trophy-R nový rekord v kategorii produkčních aut s předním pohonem na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který je dnes vnímán jako světoznámé zázemí pro testování sportovních výkonů. Tento vůz zajel okruh dlouhý 20,832 km se 73 zatáčkami za 07’45’’389.
Příběh Megane R.S. na slavném „ringu“ trvá více než 10 let. Začal v roce 2008 prvním rekordem v kategorii produkčních vozů s předním pohonem: Megane R.S. R26.R zajel okruh s časem 8'17'. Tento čas byl rozdrcen o tři roky později, v roce 2011, druhou generací Megane R.S. Trophy v rukou testovacího pilota, Laurenta Hurgona, když zajel okruh za 8'07''97. V roce 2014 padl čas pod 8 minut (7'54''36) s verzí Megane III R.S. Trophy-R. Laurent Hurgon řídil i nejnovější generaci Megane R.S. Trophy-R pro dosažení referenčního času v honbě za rekordy, kdy je stále těžší získat každou sekundu k dobru.
Poprvé se Megane R.S. Trophy-R ukáže veřejnosti 24. května v Monaku v pátek před Grand Prix 1™ Formule 1 s Danielem Ricciardem a Nico Hülkenbergem za volantem.
Na trh bude Renault Megane R.S. Trophy-R uveden před koncem roku 2019 a to jako exkluzivní limitovaná edice v počtu pouze několika set kusů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?