Z letošního ročníku Czech New Energies Rallye 2019 (CNER) si posádky startující pod hlavičkou HMCZ odvezly hned čtyři poháry. Závodníci obsadili všechny stupně vítězů ve FIA E-Rally Energy Consumption Cup se dvěma vozy KONA Electric a jedním IONIQ Electric, který měl spotřebu 10,7 kWh na 100 kilometrů a stal se tak absolutním vítězem poháru. Krásné třetí místo získala KONA Electric také v rámci závodu Česká Trophy v ECO Rally.
„Výsledky letošního ročníku Czech New Energies Rallye nás bezesporu velmi těší. U elektromobilů je spotřeba obzvlášť důležitá a je proto velice povzbuzující, že naše automobily tuto kategorii doslova ovládly. Velké poděkování patří všem třem posádkám, které odvedly opravdu skvělou práci a potvrdily kvality našich vozů,“ říká Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Alexander Stricher si společně s Jean-Charlesem Huvellem dojeli pro první místo v celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption Cup a potvrdili tak, že IONIQ Electric právem patří mezi nejhospodárnější a nejčistší automobily současnosti, o čemž svědčí také hodnocení Green NCAP nebo žebříček EcoTest, sestavovaný autoklubem ADAC.
Výborných výsledků dosáhly také oba vozy KONA Electric, za jejichž volanty usedly posádky motoristických novinářů v čele s Ondřejem Běhalem a Jakubem Špačkem. V celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption doplnily stupně vítězů po boku IONIQ Electric. V závodě Česká Trophy v ECO Rally se Ondřej Běhal s modelem KONA Electric zároveň umístil na 3. pozici, což je úctyhodné i s přihlédnutím k premiérové účasti řidiče na podobném závodě.
Modely IONIQ vynikají nebývalou vnitřní prostorností, komfortním podvozkem, bohatou výbavou, dlouhým dojezdem, nízkými provozními náklady i efektním tvarem karoserie, která má koeficient odporu pouhých 0,24, což v praxi znamená, že po sundání nohy z akcelerátoru vůz prakticky nezpomaluje a vy máte pocit, jako byste jeli spíše z kopce než po rovině. V současné době je navíc možné využít od Hyundai akční nabídku Future ECO, která zahrnuje zvýhodnění ve výši 147 000 Kč – 220 000 Kč. Nabídka platí pro IONIQ Electric a IONIQ Plug-in Hybrid a je možné ji kombinovat s dotacemi Ministerstva životního prostředí či Ministerstva průmyslu a obchodu, které mohou ekologické modely zlevnit o dalších 250 000 Kč. Zákazník má tak jedinečnou možnost pořídit si elektromobil již za půl milionu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?