Z letošního ročníku Czech New Energies Rallye 2019 (CNER) si posádky startující pod hlavičkou HMCZ odvezly hned čtyři poháry. Závodníci obsadili všechny stupně vítězů ve FIA E-Rally Energy Consumption Cup se dvěma vozy KONA Electric a jedním IONIQ Electric, který měl spotřebu 10,7 kWh na 100 kilometrů a stal se tak absolutním vítězem poháru. Krásné třetí místo získala KONA Electric také v rámci závodu Česká Trophy v ECO Rally.
„Výsledky letošního ročníku Czech New Energies Rallye nás bezesporu velmi těší. U elektromobilů je spotřeba obzvlášť důležitá a je proto velice povzbuzující, že naše automobily tuto kategorii doslova ovládly. Velké poděkování patří všem třem posádkám, které odvedly opravdu skvělou práci a potvrdily kvality našich vozů,“ říká Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Alexander Stricher si společně s Jean-Charlesem Huvellem dojeli pro první místo v celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption Cup a potvrdili tak, že IONIQ Electric právem patří mezi nejhospodárnější a nejčistší automobily současnosti, o čemž svědčí také hodnocení Green NCAP nebo žebříček EcoTest, sestavovaný autoklubem ADAC.
Výborných výsledků dosáhly také oba vozy KONA Electric, za jejichž volanty usedly posádky motoristických novinářů v čele s Ondřejem Běhalem a Jakubem Špačkem. V celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption doplnily stupně vítězů po boku IONIQ Electric. V závodě Česká Trophy v ECO Rally se Ondřej Běhal s modelem KONA Electric zároveň umístil na 3. pozici, což je úctyhodné i s přihlédnutím k premiérové účasti řidiče na podobném závodě.
Modely IONIQ vynikají nebývalou vnitřní prostorností, komfortním podvozkem, bohatou výbavou, dlouhým dojezdem, nízkými provozními náklady i efektním tvarem karoserie, která má koeficient odporu pouhých 0,24, což v praxi znamená, že po sundání nohy z akcelerátoru vůz prakticky nezpomaluje a vy máte pocit, jako byste jeli spíše z kopce než po rovině. V současné době je navíc možné využít od Hyundai akční nabídku Future ECO, která zahrnuje zvýhodnění ve výši 147 000 Kč – 220 000 Kč. Nabídka platí pro IONIQ Electric a IONIQ Plug-in Hybrid a je možné ji kombinovat s dotacemi Ministerstva životního prostředí či Ministerstva průmyslu a obchodu, které mohou ekologické modely zlevnit o dalších 250 000 Kč. Zákazník má tak jedinečnou možnost pořídit si elektromobil již za půl milionu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.