Z letošního ročníku Czech New Energies Rallye 2019 (CNER) si posádky startující pod hlavičkou HMCZ odvezly hned čtyři poháry. Závodníci obsadili všechny stupně vítězů ve FIA E-Rally Energy Consumption Cup se dvěma vozy KONA Electric a jedním IONIQ Electric, který měl spotřebu 10,7 kWh na 100 kilometrů a stal se tak absolutním vítězem poháru. Krásné třetí místo získala KONA Electric také v rámci závodu Česká Trophy v ECO Rally.
„Výsledky letošního ročníku Czech New Energies Rallye nás bezesporu velmi těší. U elektromobilů je spotřeba obzvlášť důležitá a je proto velice povzbuzující, že naše automobily tuto kategorii doslova ovládly. Velké poděkování patří všem třem posádkám, které odvedly opravdu skvělou práci a potvrdily kvality našich vozů,“ říká Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Alexander Stricher si společně s Jean-Charlesem Huvellem dojeli pro první místo v celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption Cup a potvrdili tak, že IONIQ Electric právem patří mezi nejhospodárnější a nejčistší automobily současnosti, o čemž svědčí také hodnocení Green NCAP nebo žebříček EcoTest, sestavovaný autoklubem ADAC.
Výborných výsledků dosáhly také oba vozy KONA Electric, za jejichž volanty usedly posádky motoristických novinářů v čele s Ondřejem Běhalem a Jakubem Špačkem. V celkovém hodnocení FIA E-Rally Energy Consumption doplnily stupně vítězů po boku IONIQ Electric. V závodě Česká Trophy v ECO Rally se Ondřej Běhal s modelem KONA Electric zároveň umístil na 3. pozici, což je úctyhodné i s přihlédnutím k premiérové účasti řidiče na podobném závodě.
Modely IONIQ vynikají nebývalou vnitřní prostorností, komfortním podvozkem, bohatou výbavou, dlouhým dojezdem, nízkými provozními náklady i efektním tvarem karoserie, která má koeficient odporu pouhých 0,24, což v praxi znamená, že po sundání nohy z akcelerátoru vůz prakticky nezpomaluje a vy máte pocit, jako byste jeli spíše z kopce než po rovině. V současné době je navíc možné využít od Hyundai akční nabídku Future ECO, která zahrnuje zvýhodnění ve výši 147 000 Kč – 220 000 Kč. Nabídka platí pro IONIQ Electric a IONIQ Plug-in Hybrid a je možné ji kombinovat s dotacemi Ministerstva životního prostředí či Ministerstva průmyslu a obchodu, které mohou ekologické modely zlevnit o dalších 250 000 Kč. Zákazník má tak jedinečnou možnost pořídit si elektromobil již za půl milionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.