Před pár týdny se objevila informace, že automobilka Lamborghini chystá ještě ostřejší provedení svého prvního SUV Urus, který již dnes patří k nejrychlejším SUV světa. Informace ohledně jeho jména či technických parametrů nám sice stále zůstávají utajeny, přesto se na svém dostala jedna velice zajímavá informace.
Web Digital Trends totiž přišel s informací, podle které by mohla být ostřejší varianta modelu Urus postavena na základech závodního konceptu Urus ST-X. Když se totiž redaktoři Digital Trends zeptali, zda by se ST-X mohlo časem objevit jako „Super-Urus," odpověděl jim Maurizio Reggiani, šéf vývojového a výzkumného oddělení Lamborghini, prostým „ano." Více detailů však nepřidal.
Všichni ale dobře víme, že Lamborghini se často nechává inspirovat svými závodními monstry, ze kterých se s dostupem času stávají extrémní vozy i pro běžné silnice. Dobře patrné to bylo například u modelu Huracan Performante a podobně by tomu mohlo být i u ST-X. Koncept byl totiž postaven jako závodní model, se kterým se automobilka chtěla původně účastnit závodů v RallyCross. Nakonec se však automobilka rozhodla připravit pro svůj vůz vlastní šampionát, během kterého se závodníci budou muset poprat s nejrůznějšími druhy terénu. Od okruhů, přes bláto, sníh, písečné duny, atd.
Samotná úprava z klasického Urusu na závodní koncept ST-X přitom byla poměrně minimalistická. Automobilka se soustředila především na splnění podmínek pro závodění, takže vůz dostal ochrannou klec, přídavné výztuhy, lepší přívod vzduchu k sání i chlazení a v neposlední řadě došlo na 25% snížení váhy.
Automobilka by současnosti měla mít minimálně jeden funkční prototyp, který testuje kde se dá. Cílem je totiž postavit maximálně schopný a odolný vůz, který však oproti originálu nebude potřebovat příliš mnoho unikátních dílů. Automobilka si totiž uvědomuje, že v jednoduchosti je síla.
Na představení extra sportovního Urusu, který by mohl nést jména jako Urus Performante či SV, si však ještě nějaký pátek budeme muset počkat. I samotný šampionát, ve kterém by se měl představit model ST-X, je totiž naplánován nejdříve na rok 2020. Dosud přitom ani neznáme jeho jméno - pouze víme, že se bude konat v Evropě a na Středním Východě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?