Před pár týdny se objevila informace, že automobilka Lamborghini chystá ještě ostřejší provedení svého prvního SUV Urus, který již dnes patří k nejrychlejším SUV světa. Informace ohledně jeho jména či technických parametrů nám sice stále zůstávají utajeny, přesto se na svém dostala jedna velice zajímavá informace.
Web Digital Trends totiž přišel s informací, podle které by mohla být ostřejší varianta modelu Urus postavena na základech závodního konceptu Urus ST-X. Když se totiž redaktoři Digital Trends zeptali, zda by se ST-X mohlo časem objevit jako „Super-Urus," odpověděl jim Maurizio Reggiani, šéf vývojového a výzkumného oddělení Lamborghini, prostým „ano." Více detailů však nepřidal.
Všichni ale dobře víme, že Lamborghini se často nechává inspirovat svými závodními monstry, ze kterých se s dostupem času stávají extrémní vozy i pro běžné silnice. Dobře patrné to bylo například u modelu Huracan Performante a podobně by tomu mohlo být i u ST-X. Koncept byl totiž postaven jako závodní model, se kterým se automobilka chtěla původně účastnit závodů v RallyCross. Nakonec se však automobilka rozhodla připravit pro svůj vůz vlastní šampionát, během kterého se závodníci budou muset poprat s nejrůznějšími druhy terénu. Od okruhů, přes bláto, sníh, písečné duny, atd.
Samotná úprava z klasického Urusu na závodní koncept ST-X přitom byla poměrně minimalistická. Automobilka se soustředila především na splnění podmínek pro závodění, takže vůz dostal ochrannou klec, přídavné výztuhy, lepší přívod vzduchu k sání i chlazení a v neposlední řadě došlo na 25% snížení váhy.
Automobilka by současnosti měla mít minimálně jeden funkční prototyp, který testuje kde se dá. Cílem je totiž postavit maximálně schopný a odolný vůz, který však oproti originálu nebude potřebovat příliš mnoho unikátních dílů. Automobilka si totiž uvědomuje, že v jednoduchosti je síla.
Na představení extra sportovního Urusu, který by mohl nést jména jako Urus Performante či SV, si však ještě nějaký pátek budeme muset počkat. I samotný šampionát, ve kterém by se měl představit model ST-X, je totiž naplánován nejdříve na rok 2020. Dosud přitom ani neznáme jeho jméno - pouze víme, že se bude konat v Evropě a na Středním Východě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.