Střešní stany, které se v posledních letech těší stále rostoucí popularitě mezi cestovateli a dobrodruhy, nabízejí řadu zajímavých pozitiv. Jedním z mála jejich negativ je však skutečnost, že jsou neustále připevněny na střeše vašeho vozu. Kdykoliv se tedy chystáte vypravit na další cesty, musíte stan zavřít a tím tak zabalit část svého tábořiště.
Tento problém by však mohl vyřešit nový produkt kalifornské společnosti Rubicon Expedition Products, která představila platformu „Hitcht Tent" pro umístění střešního stanu na tažné zařízení. Platforma přitom neslouží jen pro vertikální přepravu, ale také pro možnost stan jednoduše umístit kdekoliv.
Podle zprávy na stránkách výrobce je platforma téměř hotová a proto už byl spuštěn předprodej. Ceny však začínají na částce 1 200 dolarů, tedy cca 27 700 Kč, což rozhodně není málo. Zvláště vezmeme-li v úvahu, že v ceně je jen samotná platforma - tedy bez stanu. Podle informací výrobce je však platforma určena pro většinu látkových střešních stanů pro 2 až 3 osoby.
Cena celého kompletu včetně stanu už tak bude poměrně vysoko, přesto se dá očekávat, že pro mnoho lidí bude mít tento výrobek smysl. Přesunutím stanu ze střechy na tažné zařízení totiž sníží odpor vzduchu i náchylnost na boční vítr. Na střeše pak navíc zbude místo pro upevnění dalšího cestovatelského vybavení.
Vůbec největším benefitem je však možnost stan jednoduše složit z auta a nechat ho na místě. Díky speciálním nohám je pak stan i nadále dostatečně vysoko nad zemí, čímž si zachovává většinu výhod střešních stanů.
Premiéra systému Hitcht Tent by se měla uskutečnit na Overland Expo West již tento týden, jak dodává web The Drive. Objednávky bude možné učinit i na místě, přičemž dodávky prvních kusů jsou očekávány v průběhu září.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.