Střešní stany, které se v posledních letech těší stále rostoucí popularitě mezi cestovateli a dobrodruhy, nabízejí řadu zajímavých pozitiv. Jedním z mála jejich negativ je však skutečnost, že jsou neustále připevněny na střeše vašeho vozu. Kdykoliv se tedy chystáte vypravit na další cesty, musíte stan zavřít a tím tak zabalit část svého tábořiště.
Tento problém by však mohl vyřešit nový produkt kalifornské společnosti Rubicon Expedition Products, která představila platformu „Hitcht Tent" pro umístění střešního stanu na tažné zařízení. Platforma přitom neslouží jen pro vertikální přepravu, ale také pro možnost stan jednoduše umístit kdekoliv.
Podle zprávy na stránkách výrobce je platforma téměř hotová a proto už byl spuštěn předprodej. Ceny však začínají na částce 1 200 dolarů, tedy cca 27 700 Kč, což rozhodně není málo. Zvláště vezmeme-li v úvahu, že v ceně je jen samotná platforma - tedy bez stanu. Podle informací výrobce je však platforma určena pro většinu látkových střešních stanů pro 2 až 3 osoby.
Cena celého kompletu včetně stanu už tak bude poměrně vysoko, přesto se dá očekávat, že pro mnoho lidí bude mít tento výrobek smysl. Přesunutím stanu ze střechy na tažné zařízení totiž sníží odpor vzduchu i náchylnost na boční vítr. Na střeše pak navíc zbude místo pro upevnění dalšího cestovatelského vybavení.
Vůbec největším benefitem je však možnost stan jednoduše složit z auta a nechat ho na místě. Díky speciálním nohám je pak stan i nadále dostatečně vysoko nad zemí, čímž si zachovává většinu výhod střešních stanů.
Premiéra systému Hitcht Tent by se měla uskutečnit na Overland Expo West již tento týden, jak dodává web The Drive. Objednávky bude možné učinit i na místě, přičemž dodávky prvních kusů jsou očekávány v průběhu září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.