Elektromobilita zažívá v posledních letech rapidní nárůst na popularitě, což samozřejmě přináší řadu pozitiv i negativ. Jedním z nejčastěji opakovaných negativ je pak neustále rostoucí poptávka po bateriích, k jejichž výrobě je však zapotřebí získat nemalé množství vzácných kovů. A právě to se nyní americká vláda rozhodla řešit.
Americká senátní komise pro energetiku a přírodní zdroje měla v úterý slyšení, jehož cílem je aktualizace dokumentu zvaného „American Mineral Scurity Act (AMSA). Všem totiž začíná být jasné, že poptávka pro minerálech potřebných k výrobě elektromobilů bude v následujících letech už jen vzrůstat.
Jedním z hlavních cílů modifikované legislativy má mít například urychlení vydávání povolenek pro nové doly, což by mělo Američanům pomoci snížit náskok Číny v odvětví výroby baterií pro elektromobily, jak uvádí s odkazem na agenturu Reuters web The Drive.
Data z úřadů pro geologický průzkum (USGS odhadují, že na území USA se může nacházet až 35 000 tun minerálních rezerv lithia, které je zásadním komponentem pro výrobu Lithium-Ion baterií a Lithium-polymerových baterií. Výraz „minerální rezervy" by přitom měl označovat pouze množství, které je ekonomicky výhodné vytěžit při současných cenách. USGS i mnohé společnosti v oboru se však shodují, že skutečné množství lithia pod USA může být podstatně větší.
Některé automobilky, včetně Tesly, přitom již dříve varovaly, že rapidní nárůst poptávky po lithiu a dalších kovech využívaných v bateriích, jako je například kobalt nebo měď, může způsobit celosvětový nedostatek těchto materiálů. A svůj podíl na tom může mít i nedostatečně rozvíjený a modernizovaný těžební průmysl. Ostatně některé materiály, jako je třeba Kobalt, pochází převážně z rozvojových zemí jako je Kongo, kde v dolech běžně pracují i děti a o všeobecných lidských podmínkách snad ani nechceme mluvit.
V případě Kobalt je pak údajně zatím nejisté, zda se vůbec na území USA nějaké ložisko nachází. Služba USGS navíc primárně vychází z dat získaných od soukromých společností, neboť vlastní analýza materiálů by spotřebovávala ohromného času i financí.
Pokud by tedy došlo na schválení upraveného dokumentu AMSA, mělo by urychleně dojít k hledání jak nových ložisek Kobaltu, tak i nových velkých ložisek lithia a mědi.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?