Elektromobilita zažívá v posledních letech rapidní nárůst na popularitě, což samozřejmě přináší řadu pozitiv i negativ. Jedním z nejčastěji opakovaných negativ je pak neustále rostoucí poptávka po bateriích, k jejichž výrobě je však zapotřebí získat nemalé množství vzácných kovů. A právě to se nyní americká vláda rozhodla řešit.
Americká senátní komise pro energetiku a přírodní zdroje měla v úterý slyšení, jehož cílem je aktualizace dokumentu zvaného „American Mineral Scurity Act (AMSA). Všem totiž začíná být jasné, že poptávka pro minerálech potřebných k výrobě elektromobilů bude v následujících letech už jen vzrůstat.
Jedním z hlavních cílů modifikované legislativy má mít například urychlení vydávání povolenek pro nové doly, což by mělo Američanům pomoci snížit náskok Číny v odvětví výroby baterií pro elektromobily, jak uvádí s odkazem na agenturu Reuters web The Drive.
Data z úřadů pro geologický průzkum (USGS odhadují, že na území USA se může nacházet až 35 000 tun minerálních rezerv lithia, které je zásadním komponentem pro výrobu Lithium-Ion baterií a Lithium-polymerových baterií. Výraz „minerální rezervy" by přitom měl označovat pouze množství, které je ekonomicky výhodné vytěžit při současných cenách. USGS i mnohé společnosti v oboru se však shodují, že skutečné množství lithia pod USA může být podstatně větší.
Některé automobilky, včetně Tesly, přitom již dříve varovaly, že rapidní nárůst poptávky po lithiu a dalších kovech využívaných v bateriích, jako je například kobalt nebo měď, může způsobit celosvětový nedostatek těchto materiálů. A svůj podíl na tom může mít i nedostatečně rozvíjený a modernizovaný těžební průmysl. Ostatně některé materiály, jako je třeba Kobalt, pochází převážně z rozvojových zemí jako je Kongo, kde v dolech běžně pracují i děti a o všeobecných lidských podmínkách snad ani nechceme mluvit.
V případě Kobalt je pak údajně zatím nejisté, zda se vůbec na území USA nějaké ložisko nachází. Služba USGS navíc primárně vychází z dat získaných od soukromých společností, neboť vlastní analýza materiálů by spotřebovávala ohromného času i financí.
Pokud by tedy došlo na schválení upraveného dokumentu AMSA, mělo by urychleně dojít k hledání jak nových ložisek Kobaltu, tak i nových velkých ložisek lithia a mědi.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?