Poslední červnový víkend čeká návštěvníky Autodromu Most mimořádný zážitek. Do České republiky se vůbec poprvé sjedou legendární americké závodní vozy NASCAR. Hlavním partnerem závodního víkendu, který se v Mostě uskuteční 28. až 30. června 2019, je společnost OMV.
Během akce nazvané „OMV MaxxMotion NASCAR Show“ návštěvníci uvidí kromě tréninku a dvou závodů NASCAR také souboje nádherných historických sportovních vozů, které se na sever Čech sjedou již potřetí. Chybět nebudou monoposty známé z velkých cen a proslulých světových závodních okruhů. Součástí závodního víkendu bude také sraz historických a amerických vozidel na diváckém svahu.
Startovní pole NASCAR sestává z ikonických vozů s identickým motorem Chevrolet V8 o objemu 5,8 litru, výkonem 445 koňských sil, manuální čtyřstupňovou „H“ převodovkou a pohonem zadních kol. Auta jsou vybavena karbonovými karoseriemi bez dveří a předních bočních oken v designovém provedení Chevrolet SS, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang a Toyota. Zbylá okna tvoří speciální plexiskla.
Během prvního březnového tréninku na mosteckém okruhu zajel český jezdec Martin Doubek s vozem NASCAR jeden okruh za 1:31 minuty, což byl o 9 vteřin pomalejší čas, než měla loňská nejrychlejší jízda v rámci závodu moderních sportovních vozů ADAC GT Masters. Vzhledem k novému asfaltu, který je ještě kluzký, lze do oficiálního závodu očekávat zrychlení.
Současně pokračuje loni navázaná úspěšná spolupráce mezi společností AUTODROM MOST a společností OMV, která v České republice provozuje síť čerpacích stanic. „Na počest pokračující spolupráce jsme pojmenovali jeden ze tří stěžejních závodních víkendů letošní sezony OMV MaxxMotion NASCAR Show. Dáváme tím najevo, že si přízně strategického partnera vážíme a společnými silami připravíme jezdcům, týmům a zejména divákům jedinečný a nezapomenutelný zážitek,“ představil výkonný ředitel společnosti AUTODROM MOST Ivo Diviš nový název tuzemské premiéry evropské série NASCAR.
Dohoda s OMV, strategickým partnerem autodromu, umožňuje také nadále nabízet závodním týmům, klientům i návštěvníkům akcí v areálu Autodromu Most výhradně prémiová paliva OMV MaxxMotion, jež odborná veřejnost považuje za jedna z nejlepších na trhu. Kvalitní pohonné hmoty do svých vozidel zájemci natankují v samoobslužné čerpací stanici v barvách OMV v paddocku autodromu. Barvy svého strategického partnera přijal také velký závodní okruh autodromu, první a poslední zatáčka cílové rovinky nese jeho jméno a název špičkového produktu OMV MaxxMotion.
„Úzká spolupráce s mosteckým autodromem představuje náš český návrat do světa motoristického sportu. Nyní, když zaštiťujeme českou premiéru populárních soubojů nadupaných amerických speciálů NASCAR s úžasnou více než sedmdesátiletou tradicí, vstupujeme razantněji přímo do závodního dění. Jsme rádi, že vše můžeme sledovat z první linie.“ Zhodnotil spolupráci Michal Janda, Marketing manažer OMV Česká republika.
Společnost OMV Česká republika převzala jako exkluzivní partner též patronát nad dětským dopravním hřištěm v areálu autodromu. Moderní hřiště vybavené značkami a funkčními semafory je po celý rok volně přístupné veřejnosti. Kola, koloběžky, odrážedla i přilby si děti mohou zdarma zapůjčit. Součástí areálu jsou i certifikované prolézačky se skluzavkou a mini fotbalové hřiště s brankami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?