Poslední červnový víkend čeká návštěvníky Autodromu Most mimořádný zážitek. Do České republiky se vůbec poprvé sjedou legendární americké závodní vozy NASCAR. Hlavním partnerem závodního víkendu, který se v Mostě uskuteční 28. až 30. června 2019, je společnost OMV.
Během akce nazvané „OMV MaxxMotion NASCAR Show“ návštěvníci uvidí kromě tréninku a dvou závodů NASCAR také souboje nádherných historických sportovních vozů, které se na sever Čech sjedou již potřetí. Chybět nebudou monoposty známé z velkých cen a proslulých světových závodních okruhů. Součástí závodního víkendu bude také sraz historických a amerických vozidel na diváckém svahu.
Startovní pole NASCAR sestává z ikonických vozů s identickým motorem Chevrolet V8 o objemu 5,8 litru, výkonem 445 koňských sil, manuální čtyřstupňovou „H“ převodovkou a pohonem zadních kol. Auta jsou vybavena karbonovými karoseriemi bez dveří a předních bočních oken v designovém provedení Chevrolet SS, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang a Toyota. Zbylá okna tvoří speciální plexiskla.
Během prvního březnového tréninku na mosteckém okruhu zajel český jezdec Martin Doubek s vozem NASCAR jeden okruh za 1:31 minuty, což byl o 9 vteřin pomalejší čas, než měla loňská nejrychlejší jízda v rámci závodu moderních sportovních vozů ADAC GT Masters. Vzhledem k novému asfaltu, který je ještě kluzký, lze do oficiálního závodu očekávat zrychlení.
Současně pokračuje loni navázaná úspěšná spolupráce mezi společností AUTODROM MOST a společností OMV, která v České republice provozuje síť čerpacích stanic. „Na počest pokračující spolupráce jsme pojmenovali jeden ze tří stěžejních závodních víkendů letošní sezony OMV MaxxMotion NASCAR Show. Dáváme tím najevo, že si přízně strategického partnera vážíme a společnými silami připravíme jezdcům, týmům a zejména divákům jedinečný a nezapomenutelný zážitek,“ představil výkonný ředitel společnosti AUTODROM MOST Ivo Diviš nový název tuzemské premiéry evropské série NASCAR.
Dohoda s OMV, strategickým partnerem autodromu, umožňuje také nadále nabízet závodním týmům, klientům i návštěvníkům akcí v areálu Autodromu Most výhradně prémiová paliva OMV MaxxMotion, jež odborná veřejnost považuje za jedna z nejlepších na trhu. Kvalitní pohonné hmoty do svých vozidel zájemci natankují v samoobslužné čerpací stanici v barvách OMV v paddocku autodromu. Barvy svého strategického partnera přijal také velký závodní okruh autodromu, první a poslední zatáčka cílové rovinky nese jeho jméno a název špičkového produktu OMV MaxxMotion.
„Úzká spolupráce s mosteckým autodromem představuje náš český návrat do světa motoristického sportu. Nyní, když zaštiťujeme českou premiéru populárních soubojů nadupaných amerických speciálů NASCAR s úžasnou více než sedmdesátiletou tradicí, vstupujeme razantněji přímo do závodního dění. Jsme rádi, že vše můžeme sledovat z první linie.“ Zhodnotil spolupráci Michal Janda, Marketing manažer OMV Česká republika.
Společnost OMV Česká republika převzala jako exkluzivní partner též patronát nad dětským dopravním hřištěm v areálu autodromu. Moderní hřiště vybavené značkami a funkčními semafory je po celý rok volně přístupné veřejnosti. Kola, koloběžky, odrážedla i přilby si děti mohou zdarma zapůjčit. Součástí areálu jsou i certifikované prolézačky se skluzavkou a mini fotbalové hřiště s brankami.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?