Loňské odkoupení téměř 10% podílu v Daimler AG čínskou automobilkou Geely ukázalo, jakou sílu dnes mají dříve vysmívané čínské značky. Dnes tu máme zprávy o dalším čínském nákupu akcií německého výrobce.
Tradiční německá automobilka Daimler AG, výrobce vozů Mercedes-Benz a Smart už vloni získala jednoho čínského vlastníka. Známá čínská automobilka Geely, která vlastní také značky Volvo, Lotus, Proton nebo Polestar, totiž koupila 9,69% podíl v německé firmě a stala se tak jejím největším akcionářem.
Dnes se ale na světlo dostala informace, že o podíl v Daimleru má zájem další automobilka z východu, tentokrát státní konglomerát BAIC, neboli Beijing Automotive Industry Holding. Ten už s Daimlerem vlastní joint-venture, produkující vozy pod značkou Mercedes-Benz pro čínský trh.
Kromě toho ale BAIC také vyrábí vozy pod svými značkami, jako třeba BAIC, Senova nebo Foton a stála také za znovuzrozením německé značky Borgward. Vozy Senova a BAIC se také prodávají v Německu, stejně jako Borgward, v němž už ale BAIC vlastní pouze minoritní podíl. BAIC má také zkušenosti s kopírováním designu značky, o jejíž podíl teď usiluje. BAIC BJ 80 je totiž neskrývanou kopií Mercedesu třídy G, Senova D20 je pak více než inspirována Mercedesem třídy B.
Podle čínských zdrojů požádal BAIC pekingské úřady o povolení k získání 4-5 % podílu v Daimler AG, zatímco jiné zdroje uvádějí, že Číňané již začali s nakupováním akcií na volném trhu, ani jedna z firem se však k tomuto zatím nevyjádřila. Částka, jakou za požadovaný podíl musí Číňané zaplatit se pohybuje kolem tří miliard EUR.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.