Loňské odkoupení téměř 10% podílu v Daimler AG čínskou automobilkou Geely ukázalo, jakou sílu dnes mají dříve vysmívané čínské značky. Dnes tu máme zprávy o dalším čínském nákupu akcií německého výrobce.
Tradiční německá automobilka Daimler AG, výrobce vozů Mercedes-Benz a Smart už vloni získala jednoho čínského vlastníka. Známá čínská automobilka Geely, která vlastní také značky Volvo, Lotus, Proton nebo Polestar, totiž koupila 9,69% podíl v německé firmě a stala se tak jejím největším akcionářem.
Dnes se ale na světlo dostala informace, že o podíl v Daimleru má zájem další automobilka z východu, tentokrát státní konglomerát BAIC, neboli Beijing Automotive Industry Holding. Ten už s Daimlerem vlastní joint-venture, produkující vozy pod značkou Mercedes-Benz pro čínský trh.
Kromě toho ale BAIC také vyrábí vozy pod svými značkami, jako třeba BAIC, Senova nebo Foton a stála také za znovuzrozením německé značky Borgward. Vozy Senova a BAIC se také prodávají v Německu, stejně jako Borgward, v němž už ale BAIC vlastní pouze minoritní podíl. BAIC má také zkušenosti s kopírováním designu značky, o jejíž podíl teď usiluje. BAIC BJ 80 je totiž neskrývanou kopií Mercedesu třídy G, Senova D20 je pak více než inspirována Mercedesem třídy B.
Podle čínských zdrojů požádal BAIC pekingské úřady o povolení k získání 4-5 % podílu v Daimler AG, zatímco jiné zdroje uvádějí, že Číňané již začali s nakupováním akcií na volném trhu, ani jedna z firem se však k tomuto zatím nevyjádřila. Částka, jakou za požadovaný podíl musí Číňané zaplatit se pohybuje kolem tří miliard EUR.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.