Loňské odkoupení téměř 10% podílu v Daimler AG čínskou automobilkou Geely ukázalo, jakou sílu dnes mají dříve vysmívané čínské značky. Dnes tu máme zprávy o dalším čínském nákupu akcií německého výrobce.
Tradiční německá automobilka Daimler AG, výrobce vozů Mercedes-Benz a Smart už vloni získala jednoho čínského vlastníka. Známá čínská automobilka Geely, která vlastní také značky Volvo, Lotus, Proton nebo Polestar, totiž koupila 9,69% podíl v německé firmě a stala se tak jejím největším akcionářem.
Dnes se ale na světlo dostala informace, že o podíl v Daimleru má zájem další automobilka z východu, tentokrát státní konglomerát BAIC, neboli Beijing Automotive Industry Holding. Ten už s Daimlerem vlastní joint-venture, produkující vozy pod značkou Mercedes-Benz pro čínský trh.
Kromě toho ale BAIC také vyrábí vozy pod svými značkami, jako třeba BAIC, Senova nebo Foton a stála také za znovuzrozením německé značky Borgward. Vozy Senova a BAIC se také prodávají v Německu, stejně jako Borgward, v němž už ale BAIC vlastní pouze minoritní podíl. BAIC má také zkušenosti s kopírováním designu značky, o jejíž podíl teď usiluje. BAIC BJ 80 je totiž neskrývanou kopií Mercedesu třídy G, Senova D20 je pak více než inspirována Mercedesem třídy B.
Podle čínských zdrojů požádal BAIC pekingské úřady o povolení k získání 4-5 % podílu v Daimler AG, zatímco jiné zdroje uvádějí, že Číňané již začali s nakupováním akcií na volném trhu, ani jedna z firem se však k tomuto zatím nevyjádřila. Částka, jakou za požadovaný podíl musí Číňané zaplatit se pohybuje kolem tří miliard EUR.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!