První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

-mdo / AutoRoad.cz, 18. května 2019, 14:59 Google+

Čínská automobilka MG nedávno oznámila, že se její elektrické SUV EZS začne brzy prodávat v Evropě. Nejde však o první elektické SUV z Číny, které si můžete v Evropě pořídit, tento titul už připadnul autu, které téměř nikdo nezná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Link Tour K-ONE

Link Tour K-ONE | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Pořídit se dá v Německu a když jej najdete na internetových stránkách dovozce nebo na inzertních serverech, zobrazí se vám jméno MG E100. Přiložené fotky, plus fakt že žádné MG E100 zatím neexistuje, však dokazují, že ve skutečnosti nejde o vůz výrobce z Šanghaje. 

img-responsive

Link Tour K-ONE | foto: 汽车之家

Jméno však nemá odkazovat na dříve slavnou britskou značku, ale na název německého dovozce, který se jmenuje MG-Autos. Bude zajímavé sledovat, jestli Němcům tento pokus projde, když je v EU aktivní automobilka se stejným jménem a navíc nabízející vlastní elektrické SUV. MG-Autos navíc svůj model na internetu prezentují i fotkami skutečného MG EZS, což rozhodně neukazuje tento pokus v nejlepším světle. Kromě SUV E100 je v nabídce dovozce i elektrický hatchback MG E60, který opět nemá s čínským MG nic společné, jde totiž o JAC iEV6E. Zajímavý je i fakt, že čínské MG zřejmě opravdu chystá model pojmenovaný E100, půjde však o dvoumístný hatchback určený pouze pro Indii.

Samotné SUV přitom nepochází od žádného pofiderního výrobce. Jeho opravdové jméno je Link Tour K-ONE a vyrábí jej nově založené joint-venture mezi automobilkami Great Wall a Yogomo. O té první jsme už dříve psali, její vozy se prodávají třeba v Itálii nebo Británii, o té druhé jste ale možná ještě neslyšeli. Yogomo je však v EU aktivní také a to i v Česku, kde se oficiálně nabízejí jejich malé elektrické hatchbacky, jako jedny z nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.

img-responsive

Link Tour K-ONE | foto: 汽车之家

Yogomo však produkuje pouze vozy, které se v Číně označují zkratkou LSEV. Ty nejsou čínskou vládou považovány za skutečné automobily, není na ně potřeba řidičský průkaz a RZ, je snadnější je přihlásit a především jsou výrazně levnější než normální auta. V Číně tyto stroje vyrábí stovky firem, Yogomo pak patří mezi ty největší a nejkvalitnější. Link Tour je prvním pokusem firmy o proniknutí do kategorie opravdových automobilů, na projekt si však přibralo i zkušené kontruktéry z automobilky Great Wall. Výsledná kvalita vozu by tak neměla zaostávat za jinými moderními čínskými vozy.

Link Tour bohužel nezaostává za konkurencí ani v jiném ohledu, design K-ONE je totiž docela výrazně inspirován Mercedesem GLA. Zejména z profilu je podoba velmi zřejmá, až po detaily jako zvedající se spodní linka bočních oken. Alespoň příď je ale vlastní čínskému vozu, s velkou maskou a velkým protáhlým logem. Interiér jde naštěstí vlastní cestou a působí na pohled povedeně, v kombinaci dvou barev a s velkým dotykovým displejem dominujícím palubní desce. Také tato podobnost, spolu s faktem, že německý soud už jednou zakázal prodej čínské kopie na německém trhu, může tento pokus rychle ukončit.

img-responsive

Link Tour K-ONE | foto: 汽车之家

Ani po technické stránce není K-ONE špatné, i když patří spíše mezi ty nudnější elektromobily. Elektromotor o výkonu 96 kW postačuje pro maximální rychlost 125 km/h, zrychlení z nuly na sto je kolem 12 sekund. Baterie o kapacitě 46,2 kWh by ale měla postačovat k dojezdu přes 400 km, tedy srovnatelně s těmi nejlepšími elektromobily na trhu. Rapidní 50 kW nabíječka je schopna dobít baterii do 80 % za necelou hodinu.

Výbava je pro čínské vozy tradičně dosti bohatá, jediná dostupná úroveň na německém trhu nabízí třeba kožené čalounění, navigaci, vyhřívané sedačky, adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu, panoramatické střešní okno, automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, LED denní svícení, bezklíčový vstup či polodigitální přístrojový panel.

img-responsive

Link Tour K-ONE | foto: 汽车之家

Problémem však rozhodně bude cena, podivně přejmenované SUV málo známého výrobce se totiž v Německu prodává za 38 tisíc EUR, tedy asi 980 tisíc Kč. Cena není výrazně nižší ani v Číně, kde K-ONE se stejnými parametry začíná na 27 tisíc EUR a patří mezi ty dražší elektromobily. Nejbližší konkurence K-ONE, elektrická verze Hyundai Kona přitom v Česku začíná na 924 tisících s téměř totožnými parametry ale o trochu menší baterií a dojezdem kolem 300 km. Pokud si ale připlatíte 75 tisíc Kč oproti K-ONE, dostanete Konu s větší 64 kW baterií a vyšším výkonem, která patří mezi ty vůbec nejlepší elektromobily dostupné na evropském trhu.

Vytisknout

Diskuze: První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Bentley S1

Užitkový Bentley? Australská láska k pick-upům stvořila unikátní stroj

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud