Čínská automobilka MG nedávno oznámila, že se její elektrické SUV EZS začne brzy prodávat v Evropě. Nejde však o první elektické SUV z Číny, které si můžete v Evropě pořídit, tento titul už připadnul autu, které téměř nikdo nezná.
Pořídit se dá v Německu a když jej najdete na internetových stránkách dovozce nebo na inzertních serverech, zobrazí se vám jméno MG E100. Přiložené fotky, plus fakt že žádné MG E100 zatím neexistuje, však dokazují, že ve skutečnosti nejde o vůz výrobce z Šanghaje.
Jméno však nemá odkazovat na dříve slavnou britskou značku, ale na název německého dovozce, který se jmenuje MG-Autos. Bude zajímavé sledovat, jestli Němcům tento pokus projde, když je v EU aktivní automobilka se stejným jménem a navíc nabízející vlastní elektrické SUV. MG-Autos navíc svůj model na internetu prezentují i fotkami skutečného MG EZS, což rozhodně neukazuje tento pokus v nejlepším světle. Kromě SUV E100 je v nabídce dovozce i elektrický hatchback MG E60, který opět nemá s čínským MG nic společné, jde totiž o JAC iEV6E. Zajímavý je i fakt, že čínské MG zřejmě opravdu chystá model pojmenovaný E100, půjde však o dvoumístný hatchback určený pouze pro Indii.
Samotné SUV přitom nepochází od žádného pofiderního výrobce. Jeho opravdové jméno je Link Tour K-ONE a vyrábí jej nově založené joint-venture mezi automobilkami Great Wall a Yogomo. O té první jsme už dříve psali, její vozy se prodávají třeba v Itálii nebo Británii, o té druhé jste ale možná ještě neslyšeli. Yogomo je však v EU aktivní také a to i v Česku, kde se oficiálně nabízejí jejich malé elektrické hatchbacky, jako jedny z nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Yogomo však produkuje pouze vozy, které se v Číně označují zkratkou LSEV. Ty nejsou čínskou vládou považovány za skutečné automobily, není na ně potřeba řidičský průkaz a RZ, je snadnější je přihlásit a především jsou výrazně levnější než normální auta. V Číně tyto stroje vyrábí stovky firem, Yogomo pak patří mezi ty největší a nejkvalitnější. Link Tour je prvním pokusem firmy o proniknutí do kategorie opravdových automobilů, na projekt si však přibralo i zkušené kontruktéry z automobilky Great Wall. Výsledná kvalita vozu by tak neměla zaostávat za jinými moderními čínskými vozy.
Link Tour bohužel nezaostává za konkurencí ani v jiném ohledu, design K-ONE je totiž docela výrazně inspirován Mercedesem GLA. Zejména z profilu je podoba velmi zřejmá, až po detaily jako zvedající se spodní linka bočních oken. Alespoň příď je ale vlastní čínskému vozu, s velkou maskou a velkým protáhlým logem. Interiér jde naštěstí vlastní cestou a působí na pohled povedeně, v kombinaci dvou barev a s velkým dotykovým displejem dominujícím palubní desce. Také tato podobnost, spolu s faktem, že německý soud už jednou zakázal prodej čínské kopie na německém trhu, může tento pokus rychle ukončit.
Ani po technické stránce není K-ONE špatné, i když patří spíše mezi ty nudnější elektromobily. Elektromotor o výkonu 96 kW postačuje pro maximální rychlost 125 km/h, zrychlení z nuly na sto je kolem 12 sekund. Baterie o kapacitě 46,2 kWh by ale měla postačovat k dojezdu přes 400 km, tedy srovnatelně s těmi nejlepšími elektromobily na trhu. Rapidní 50 kW nabíječka je schopna dobít baterii do 80 % za necelou hodinu.
Výbava je pro čínské vozy tradičně dosti bohatá, jediná dostupná úroveň na německém trhu nabízí třeba kožené čalounění, navigaci, vyhřívané sedačky, adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu, panoramatické střešní okno, automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, LED denní svícení, bezklíčový vstup či polodigitální přístrojový panel.
Problémem však rozhodně bude cena, podivně přejmenované SUV málo známého výrobce se totiž v Německu prodává za 38 tisíc EUR, tedy asi 980 tisíc Kč. Cena není výrazně nižší ani v Číně, kde K-ONE se stejnými parametry začíná na 27 tisíc EUR a patří mezi ty dražší elektromobily. Nejbližší konkurence K-ONE, elektrická verze Hyundai Kona přitom v Česku začíná na 924 tisících s téměř totožnými parametry ale o trochu menší baterií a dojezdem kolem 300 km. Pokud si ale připlatíte 75 tisíc Kč oproti K-ONE, dostanete Konu s větší 64 kW baterií a vyšším výkonem, která patří mezi ty vůbec nejlepší elektromobily dostupné na evropském trhu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.