Čínská automobilka MG nedávno oznámila, že se její elektrické SUV EZS začne brzy prodávat v Evropě. Nejde však o první elektické SUV z Číny, které si můžete v Evropě pořídit, tento titul už připadnul autu, které téměř nikdo nezná.
Pořídit se dá v Německu a když jej najdete na internetových stránkách dovozce nebo na inzertních serverech, zobrazí se vám jméno MG E100. Přiložené fotky, plus fakt že žádné MG E100 zatím neexistuje, však dokazují, že ve skutečnosti nejde o vůz výrobce z Šanghaje.
Jméno však nemá odkazovat na dříve slavnou britskou značku, ale na název německého dovozce, který se jmenuje MG-Autos. Bude zajímavé sledovat, jestli Němcům tento pokus projde, když je v EU aktivní automobilka se stejným jménem a navíc nabízející vlastní elektrické SUV. MG-Autos navíc svůj model na internetu prezentují i fotkami skutečného MG EZS, což rozhodně neukazuje tento pokus v nejlepším světle. Kromě SUV E100 je v nabídce dovozce i elektrický hatchback MG E60, který opět nemá s čínským MG nic společné, jde totiž o JAC iEV6E. Zajímavý je i fakt, že čínské MG zřejmě opravdu chystá model pojmenovaný E100, půjde však o dvoumístný hatchback určený pouze pro Indii.
Samotné SUV přitom nepochází od žádného pofiderního výrobce. Jeho opravdové jméno je Link Tour K-ONE a vyrábí jej nově založené joint-venture mezi automobilkami Great Wall a Yogomo. O té první jsme už dříve psali, její vozy se prodávají třeba v Itálii nebo Británii, o té druhé jste ale možná ještě neslyšeli. Yogomo je však v EU aktivní také a to i v Česku, kde se oficiálně nabízejí jejich malé elektrické hatchbacky, jako jedny z nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Yogomo však produkuje pouze vozy, které se v Číně označují zkratkou LSEV. Ty nejsou čínskou vládou považovány za skutečné automobily, není na ně potřeba řidičský průkaz a RZ, je snadnější je přihlásit a především jsou výrazně levnější než normální auta. V Číně tyto stroje vyrábí stovky firem, Yogomo pak patří mezi ty největší a nejkvalitnější. Link Tour je prvním pokusem firmy o proniknutí do kategorie opravdových automobilů, na projekt si však přibralo i zkušené kontruktéry z automobilky Great Wall. Výsledná kvalita vozu by tak neměla zaostávat za jinými moderními čínskými vozy.
Link Tour bohužel nezaostává za konkurencí ani v jiném ohledu, design K-ONE je totiž docela výrazně inspirován Mercedesem GLA. Zejména z profilu je podoba velmi zřejmá, až po detaily jako zvedající se spodní linka bočních oken. Alespoň příď je ale vlastní čínskému vozu, s velkou maskou a velkým protáhlým logem. Interiér jde naštěstí vlastní cestou a působí na pohled povedeně, v kombinaci dvou barev a s velkým dotykovým displejem dominujícím palubní desce. Také tato podobnost, spolu s faktem, že německý soud už jednou zakázal prodej čínské kopie na německém trhu, může tento pokus rychle ukončit.
Ani po technické stránce není K-ONE špatné, i když patří spíše mezi ty nudnější elektromobily. Elektromotor o výkonu 96 kW postačuje pro maximální rychlost 125 km/h, zrychlení z nuly na sto je kolem 12 sekund. Baterie o kapacitě 46,2 kWh by ale měla postačovat k dojezdu přes 400 km, tedy srovnatelně s těmi nejlepšími elektromobily na trhu. Rapidní 50 kW nabíječka je schopna dobít baterii do 80 % za necelou hodinu.
Výbava je pro čínské vozy tradičně dosti bohatá, jediná dostupná úroveň na německém trhu nabízí třeba kožené čalounění, navigaci, vyhřívané sedačky, adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu, panoramatické střešní okno, automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, LED denní svícení, bezklíčový vstup či polodigitální přístrojový panel.
Problémem však rozhodně bude cena, podivně přejmenované SUV málo známého výrobce se totiž v Německu prodává za 38 tisíc EUR, tedy asi 980 tisíc Kč. Cena není výrazně nižší ani v Číně, kde K-ONE se stejnými parametry začíná na 27 tisíc EUR a patří mezi ty dražší elektromobily. Nejbližší konkurence K-ONE, elektrická verze Hyundai Kona přitom v Česku začíná na 924 tisících s téměř totožnými parametry ale o trochu menší baterií a dojezdem kolem 300 km. Pokud si ale připlatíte 75 tisíc Kč oproti K-ONE, dostanete Konu s větší 64 kW baterií a vyšším výkonem, která patří mezi ty vůbec nejlepší elektromobily dostupné na evropském trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?